• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401012414190
  • خبرنگار : 71573

برگزاری آزمون دانش تدریس زبان فارسی

برگزاری آزمون دانش تدریس زبان فارسی

بنیاد سعدی آزمون دانش تدریس زبان فارسی را برای مدرسان زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، آزمون دانش تدریس زبان فارسی (داتفا)، دانش مدرس نسبت به مفاهیم مرتبط با زبان، استفاده از زبان و تدریس آن را ارزیابی می‌کند.

تمام این آزمون‌ها در راستای اصول و رویکرد استاندارد مرجع زبان فارسی طراحی و اجرا می‌شوند. عنوان اختصاری این آزمون در ارجاعات بین‌المللی، (DATFA) است.

محتوای حوزه اول آزمون داتفا «زبان، پیشینه یادگیری و آموزش» آن است و پذیرفته‌شدگان در این آزمون کارت بین‌المللی صلاحیت تدریس درجه ۳ را دریافت خواهند کرد.

بنا بر این گزارش، تمامی علاقه‌مندان به آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در داخل یا خارج از کشور که حداقل یکی از شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند:

- مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان (آزفا)، زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی یا آموزش یکی از زبان‌های خارجی

- مدرک دوره‌های تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی یا یکی از مراکز معتبر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

- مدرک دوره‌های تربیت مدرس یکی از زبان‌های خارجی

- سابقه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان، یا زبان‌های خارجی در مدارس و دانشگاه‌های ایرانی و خارجی

هزینه شرکت در آزمون برای متقاضیان ۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال است. مهلت ثبت نام آزمون از امروز (۲۴ فروردین) شروع می‌شود و دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

زمان برگزاری آزمون سه‌شنبه دهم خردادماه است و محل برگزاری آن، متعاقباً اعلام می‌شود. متقاضیان واجد شرایط برای ثبت‌نام می‌توانند به آدرس s1f.ir/datfatest مراجعه کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از روش‌های زیر اقدام کنید:

واتس‌اپ: ۹۸۲۱۲۲۴۱۴۳۵۷+

تماس با بنیاد سعدی: ۹۸-۰۲۱۲۲۴۱۴۳۹۳ داخلی ۲۵۷ و ۲۵۵

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha