• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401012414298

مدیرعامل مخابرات فارس:

برای رفع مشکل تلفن همراه نیازمند توسعه دکل‌های مخابراتی هستیم

برای رفع مشکل تلفن همراه نیازمند توسعه دکل‌های مخابراتی هستیم

ایسنا/فارس مدیرعامل مخابرات فارس گفت: در چند نقطه شهر شیراز مشکل آنتن دهی داریم و نیاز است که دکل تقویت آنتن نصب شود اما شهروندان با این تصور که امواج دکل‌ها مضرست اجازه نصب نمی‌دهند، حال آنکه این تصور درستی نیست.

فرشید ایزدی چهارشنبه ۲۴ فروردین در یک کنفرانس خبری که در راستای سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو برگزار شد، گفت: به منظور حل مشکل آنتن دهی تلفن همراه در شیراز، مجوز نصب ۳۸ دکل در این شهر از سوی شهرداری صادر شده که امیدواریم با نصب آنها مشکل آنتن دهی در برخی نقاط شیراز حل شود.

او افزود: در چند نقطه شهر مشکل آنتن دهی داریم و نیاز است که دکل تقویت آنتن نصب شود اما شهروندان به دلیل اینکه امواج این دکل‌ها را خطرناک می‌دانند اجازه نصب آنها را نمی‌دهند.

مدیرعامل مخابرات فارس ادامه داد: سال گذشته در استان حدود ۳۴ هزار تلفن ثابت دایر کردیم که هم‌اینک تعداد کل تلفن‌های ثابت فعال این استان به یک میلیون و ۵۸۰ هزار شماره رسیده است.

به گفته ایزدی، همچنین تاکنون ۲۷۱ کیلومتر فیبرنوری برون شهری در استان اجرا شده که بخش عمده آن تحت عنوان پروژه توسعه خدمات اجباری از طرف دولت ابلاغ و توسط اپراتورها اجرا می‌شود.

او همچنین اعلام کرد که فناوری‌های جدید اینترنت از جمله VDSL و FTTH جایگزین فناوری‌های قدیمی از جمله ADSL خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در توضیح بیشتر عنوان کرد: باند پهن به سه دسته ADSL، VDSL و FTTH تقسیم می‌شود که فناوری FTTH به روزترین فناوری در جهان است که فیبر نوری وارد منزل مشترک می‌شود.

ایزدی ادامه داد: هم‌اینک ظرفیت دایر کردن ۲۴ هزار و ۵۷۶ سرویس FTTH در استان فراهم است که از این تعداد هفت هزار و ۲۶۰ سرویس به مشترکان واگذار شده و فعال است که ۲ هزار و ۳۸۹ مشترک در سال گذشته فعال شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در حوزه VDSL که نسبت به ADSL بردی کوتاه تر اما پهنای باندی بسیار وسیع تر دارد در استان در مجموع هشت هزار مورد نصب شده پنج هزار مورد آن فعال است.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس همچنین بیان کرد: در بحث اینترنت پرسرعت ADSL  نیز ۴۹۹ هزار پورت منصوبه در استان داریم که از این تعداد ۲۴۲ هزار مشترک فعال است که مشغول تبدیل آن به فناوری اینترنت جدیدتر VDSL هستیم.

ایزدی در خصوص پروژه ۲۰ میلیون پورت پرسرعت هم گفت: دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرای پروژه عظیم ۲۰ میلیون پورت اینترنت پرسرعت را در دستور کار دارد که بنا است تا پایان دولت اجرا شود.

او افزود: در بحث سایت‌های همراه اول نیز هم‌اینک یک هزار و ۸۴۵ سایت در کل استان داریم که از این تعداد ۵۵۷ سایت در شیراز و یک هزار و ۲۸۸ سایت در شهرستان‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در خصوص اخبار اخراج ۱۷۰ نفر از پرسنل مخابرات استان نیز گفت: این خبر صحت ندارد و ما در مجموعه مخابرات سال گذشته شاهد بازنشستگی ۱۶۳ نفر از کارکنان این مجموعه از جمله ۱۶ نفر از مدیران شهرستانی بودیم.

ایزدی در ادامه جلسه به سوالات خبرنگاران که بیشتر درخواست مردم بود درباره گرانی تعرفه‌های اینترنت، نبود اینترنت پر سرعت، تعداد دکل‌ها، نداشتن زیرساخت تلفن ثابت در برخی مناطق شیراز، همکاری نداشتن مخابرات با دستگاه‌های اداری استان، مشکلات سامانه ارتباط مردمی ۱۱۷، نبود آنتن دهی در برخی نقاط شیراز و بیمه نبودن کارگران بخش خصوصی مخابرات پاسخ داد.

او همچنین گفت که با کمک دولت و بخش خصوصی بیشتر این مشکلات حل شود.

مدیرعامل مخابرات فارس همچنین عنوان کرد: در بحث تعرفه ۱۲ سال است که تلفن ثابت تغییر نکرده اما برای توسعه خطوط و تجهیزات نیاز به تغییراتی است.توسعه شهری سریع تر از توسعه تلفنی بوده و باید منابع مالی برای توسعه در طرح شهرها و روستاها تامین شود.

ایزدی افزود: برای تامین زیرساخت‌ها در بازی‌های قطر، هر جا فیبر نوری داشته باشیم هیچ مشکلی برای پذیرایی نداریم و اگر جایی هم مشخص باشد، سریع زیرساخت‌ها تامین می‌شود.

او تصریح کرد: در استان فارس ۱۰۰ میلیارد تومان از مشترکین طلبکار هستیم و برخی از مشترکین بعد از قطع شدن پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha