• چهارشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401012414315
  • منبع : نمایندگی گیلان

با حضور رئیس سازمان زندان ها در گیلان؛

اشتغال پایدار و مولد در زندان‌ها کلید می‌خورد/ «بامداد» به کمک زندانیان می‌آید

اشتغال پایدار و مولد در زندان‌ها کلید می‌خورد/ «بامداد» به کمک زندانیان می‌آید

ایسنا/گیلان سازمان زندان ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها طرح «بامداد» را اجرایی می کند.

غلامعلی محمدی در جریان سفر به استان گیلان در زندان لاکان رشت حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف، روند رسیدگی به مددجویان و همچنین فعالیت آنان در امور اشتغال و حرفه‌آموزی را مورد بررسی و سرکشی قرار داد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، در بازدید از سوله اشتغال ۱۷۰۰ مترمربعی که مراحل ساخت خود را برای بهره‌برداری در خرداد سال جاری پشت سرمی‌گذارد، گفت: زندان بهترین فرصت برای صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران است که اشتغال را توسعه دهند و دست به تولید بزنند؛ چرا که در این اینجا شرایطی برای آنان فراهم آمده است که نه تنها مالیاتی نخواهند پرداخت، بلکه از امکانات مختلف مثل نیروی کار، آب، برق و... نیز استفاده خواهند کرد.

وی همچنین با برخی از مددجویان که توانسته‌اند در زندان گواهینامه حرفه‌آموزی کسب کنند به گفت و گو پرداخت.

گفتنی است، رئیس سازمان زندان‌ها در اولین نشست تخصصی مدیران سازمان زندان‌ها و جمعی از مسئولین کشور در ارتباط با توسعه اشتغال مددجویان که به میزبانی رشت برگزار شد، شرکت کرد.

سازمان زندان‌ها به منظور توسعه اشتغال حداکثری و تهیه دستورالعمل آن در زندان‌ها، اولین جلسه از سلسله‌نشست‌های هم‌اندیشی خود را در استان گیلان و با حضور گروه‌های مختلفی از بخش خصوصی، مسئولان و گروه‌های مردمی و خیرین برگزار کرد. این سازمان در راستای اجرای سند تحول قضایی و تاکید بر برون‌رفت از چالش‌های موجود و نیز تدوین راهکارهای لازم برای کمک به زندانیان و خانواده آنها طرح «بامداد» را اجرایی می کند.

این طرح با محوریت تحول در زمینه اشتغال و حرفه‎آموزی زندانیان و خانواده آنان شکل گرفته است.

سازمان زندان‌ها به منظور اجرای سند تحول قضایی و رفع چالش‌های موجود، با انتخاب زندان‌های استان گیلان به عنوان پایلوت، قرار است تمامی راهکارهای لازم را برای ارتقای وضعیت زندان‌ها به کار گیرد.

بر این اساس مهمترین محور در بحث تحول زندان‌ها «اشتغال مولد و پایدار» و همچنین «حرفه آموزی» زندانیان و خانواده آنان است که در قالب طرح «بامداد»(برنامه‌ریزی، اشتغال، مددجویان و دادگستری) مطرح شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود در استان استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha