• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401012514511
  • خبرنگار : 50040

دبیر کارگروه مد و لباس:

رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال در جام جهانی برگزار می شود

رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال در جام جهانی برگزار می شود

ایسنا/گیلان دبیر کارگروه مد و لباس، با بیان اینکه رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال به صورت کاور برای زنان و تیشرت برای مردان برگزار خواهد شد، گفت: دبیرخانه طراحی لباس و کاور هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی به طراحان گیلانی جهت انتشار فراخوان سراسری سپرده شده است.

سید مجید امامی در دیدار با فعالان حوزه مد و لباس استان گیلان، با تاکید بر لزوم طراحی لباس مطابق با زیست عفیفانه جامعه ایرانی - اسلامی، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان لباس در کشور دو میلیارد تومان سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان پوشاک باید با طراحان حوزه مد و لباس پیوند داشته باشند، افزود: طراحی لباس برای بانوان، مشاغل، کودک و نوجوان از اولویت های کارگروه مد و لباس کشور است. تقویت تولید چادر داخلی نیز در سطح درجه یک و عالی در دستور کار قرار دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به ارتباط هنر طراحی مد و لباس با فرهنگ و اقتصاد، عنوان کرد: متاسفانه رواج بی حجابی و پوشش های نامتعارف آسیب های اجتماعی فراوانی را به دنبال داشته است.

وی شوی زنده لباس را در فرهنگ ایرانی - اسلامی غیر قابل قبول دانست و بیان کرد: می توانیم در حوزه عکاسی مدلینگ مطابق با معیارهای جامعه اسلامی کار کنیم و برای معرفی مد و لباس خلاقیت داشته باشیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، با تاکید بر لزوم طراحی نظام سایزبندی لباس برای ایرانیان، عنوان کرد: مسئله مد و لباس نیازمند برخورد علمی و کارشناسانه است و نباید فقط از جنبه تجاری ورود داشته باشیم.

وی شناسه «شیما» را نشانی یکپارچه برای الگوهای بومی و ملی طراحی لباس دانست و گفت: لباس از پرمصرف ت رین کالاها در سبد فرهنگی و اقتصادی خانوار است و لذا باید زمینه دسترسی ایرانی ها به لباس ها زیبا، عفیفانه و ارزان قیمت را فراهم کنیم. در این راستا سلامت محور مد و لباس را نیز مد نظر قرار دادیم، زیرا نوع پارچه و دوخت و طراحی لباس باید به سلامت روحی و جسمی کمک کند.

امامی، از برگزاری ماهانه نمایشگاه ها و گالری های مد و لباس در تهران خبر داد و اضافه کرد: در راستای احیای لباس سنتی گیلان می توانیم میزبان ایده های طراحان گیلان به صورت یک مجموعه ۶۰ تایی در گالری تهران باشیم. همچنین باید رویدادهای هنری مرتبط با مد و لباس به صورت فصلی در گیلان برگزار شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی، با بیان اینکه رویداد طراحی لباس هواداری تیم ملی فوتبال به صورت کاور برای زنان و تیشرت برای مردان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این رویداد که با همکاری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان برگزار می شود بسیار هویت بخش است.

وی با اشاره به سبقه فرهنگی و ورزشی گیلان، یادآور شد: دبیرخانه طراحی لباس و کاور هواداران تیم ملی ایران در جام جهانی به طراحان گیلانی جهت انتشار فراخوان سراسری سپرده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha