• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012514625
  • خبرنگار : 90057

مدودف: پس از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، روسیه دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت

مدودف: پس از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، روسیه دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو پس از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در تلگرام نوشت: سوئد و فنلاند با جدیت  در مورد امکان پیوستن به ناتو گفتگو می کنند. خود ائتلاف آماده است آنها را بپذیرد ... در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل رویه‌های بوروکراتیک.

وی در ادامه افزوده است: ایالات متحده اکنون در حال "خوش آمدیدگویی" به نمایندگان اروپای شمالی از همه جا است. شما با ترس درخواست کنید و ما فوراً به شما اجازه می دهیم. این به چه معناست؟ این بدان معناست که روسیه دشمنان رسمی بیشتری خواهد داشت."

وی نوشته است: روسیه باید نیروهای زمینی و پدافند هوایی خود را تقویت کند و در صورت پیوستن فنلاند و سوئد به ائتلاف، نیروهای دریایی قابل توجهی را در خلیج فنلاند مستقر کند.

او همچنین هشدار داد در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به پیمان ناتو «دیگر نمی‌توان در مورد وضعیت عاری از سلاح هسته‌ای در منطقه بالتیک صحبت کرد».

او افزود که چنین تصمیمی باعث می‌شود که طول مرزهای زمینی ناتو با روسیه بیش از دو برابر شود و در صوت عملی شدن این تصمیم، مسکو قطعا به آن واکنش نشان خواهد داد.

سخنان مدودف در حالی بیان شده که نظرسنجی ها در هر دو کشور سوئد و فنلاند حاکی از حمایت شهروندان از پیوستن کشورشان به پیمان ناتو است.

مدودف افزود که هر نوع تصمیمی از این دست باعث اقدام روسیه برای تقویت جدی قدرت زمینی، پدافند هوایی و نیروهای دریایی خود در خلیج فنلاند خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۳:۲۵

پ ن پ می‌نشینن تا بشن اوکراین بعدی.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۵:۲۶

tazif Roosiyeh be sood iran ast.inha mesl amrikayiha ,jenayatkar hastand. az jang door shim; be Ukraine team pezeshki befrestim. be jang niyabati ham payaan bedim. iran abar chalesh besyar daarad. mellat o nokhbegan naarahat hastand. fazaye siasi o ejtemayi ra baaz konid.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۶:۰۹

سگ هار. دقیقا همان احساسی که فلاند و سوئد به روس ها دارند؛ ایران به امریکایی ها دارد.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۶:۴۵

اگه شما آدم کش نباشید کسی با شما کاری نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۶:۵۵

فعلا که زلنسکی به قدرت تسلیحاتتون شما هیچ چی نیستید فقط قدرت پوشالی دارید در برابر پهباد بایراکتار مونده اید چه برسه با فنلاند و سوعد دربیفتید پهباد جدید فوق پیشرفته ترکیه سال بعد آماده عملیات میشه که جهان ترک را متحد خواهد کرد وای به حالتون

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۱۸:۲۳

‌به‌نظر‌من‌روسیه‌به‌اهدافشش‌رسیده‌کریمه‌رو‌که‌گرفته‌لوهانسک‌و ماریاپول‌رو هم‌کن‌گرفته‌مطمن‌باش‌‌‌‌این‌جاهایی‌که‌گرفتن‌بنادر‌مهم‌اقتصادی اکراین‌میباشد‌وتوام‌سلاح‌هایی‌که آمریکایی‌ها وغربی‌ها وبعضی‌شرقیهای‌خیانتکار‌‌‌‌به‌اکراین‌می‌فرستد‌توسط‌موشکهای روسی‌یا‌از‌بین‌میرن‌ویا‌به‌قنیمت‌گرفته‌میش‌درود‌بر‌پوتین‌غرب کش

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۱۷

امنیت هزینه دارد پوتین کار درستی داره میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۲۳

روسیه راه غلط را در پیش گرفته و با امید بستن به قدرت تسلیحاتی و ادوات نظامی سعی دارد ضعف مهم و اسفبار حود را در قدرت نیروی پیاده نظام پوشش دهد . تنها راه برای روسیه تقویت نیروی معنوی و ملی گرایی است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۸:۵۷

روسیه به یک فس بند است و طبل تو خالی است.آبرویش رفت و کل دنیا دونست که روسیه هیچی نیست.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۹:۴۱

هیچ قلطی نمیتوانید بکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۶

درود بر شرفت داداش دمت گرم.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۱۹:۴۴

اگر همین الان روسیه گندم و شیر گازش رو ببنده تمام اروپا فلج خواهند شد ،،بهتره برای روسیه خط و نشان نکشید ،،هرچند باید این کار رو انجام بده،، چون از تمام اروپا تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال شده یعنی دشمن روسیه هستید ،،،

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۰:۲۰

حالا تو چرا نگرانی ! یک کشور تصمیم گرفته اخه به من چه من خودم بتونم توی کشور خودم قیمت رو کنترل کنم اخلاق رو کنترل کنم زندگی رو کنترل کنم الودگی بیکاری اصلا هر چی که کشورهای دیگه حل کردند خیلی کار کردم !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۰:۲۹

اگر روسیه به اوکراین حمله نمی کرد،سوئد و فنلاند تصمیم به ملحق شدن به ناتو نمی گرفتند.در حقیقت دیگر کشورها از این تهاجم بسیار وحشت کرده اند.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۰:۵۳

وقتی ملتی خواسته ای دارد یعنی دلخوشی ازشما ندارد علتش همین دیکتاتوری شماست خرابی جنایت

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۰:۵۶

روسیه در آخرین سالهای دیکتاطوری پوتین بسر. میبره . جهان با روسیه دشمن میشن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۱:۳۶

مبارکتون باشه ایشالا به پا هم پیر شین. دشمن بیشتر زندگی بهتر.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۱:۵۳

روسیه بره به درک . تازه از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله روسیه آمریکا انگلیس فرانسه وچین همشون از یه قماشن و بویی از انسانیت درشون وجود نداره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۳:۲۹

سگان دست اموز امریکا در اروپا روز به روز بیشتر میشوند و نه تنها دشمنان روسیه بلکه دشمنان ملت های لسیایی و مسلمانان هم روز به روز بیشتر میشوند متاسفانه امریکا این سگان اروپایی راهم هار بار می اورد و از سگ هار انسانها در امان نیستند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۲۳:۳۲

قطعا‌ملت‌ایران‌هم‌دشمن‌شما‌روسهاخواهد‌بود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۸:۰۷

درود بر تو نظر من هم همینه اگه دوستان در خیابان نظر مردم رو در مورد روسها جویا شوند مطمئن تر هم خواهند شد فقط بدانید ملت ایران مستعمره روسیه نخواهد شد عزیزان مسئولین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۰:۵۷

سوئد و فنلاند کشورهایی دموکراتیک و مستقل اند،تنها ملت این کشور ها و کارگزارنشان حق تصمیم گیری درباره عضویت در ناتو را دارند،برای تقویت موضع دفاعی در برابر مسکو، عضویت در ناتو تصمیمی درست و منطقی و تنها راه نجات این کشورها از جنگ است.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۱:۲۸

نشانه های ترس روسیه از روند تحولات جهانی که ناشی از حماقت حاکمان روسیه در تهاجم نظامی به اوکراین است. قابل توجه مستعمرات و نوکران بلوک شرق

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۴:۱۶

حالا دنیا متوجه میشود که امریکا به هیچ قانونی پایبند نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۰۶:۱۲

سوئد و فنلاند مثل اوکراین ضعیف نیستن که پوتین یا مدودوف و کل روسیه بخواهد برای اونها شاخ و شونه بکشد... سوئد به تنهایی کل روسیه را حریف است.... کلا تنها دوست سنتی روسیه ترکیه است اگر چه ترکیه جزو کشورهای ناتو است ولی به طور محسوسی با روسیه هم پیمان است نه تنها بر علیه ناتو بلکه بر علیه ایران هم هستن...... دشمن سنتی و خونین ایران، ترکیه و روسیه هستن که در موضوع اذربایجان باکو کاملا مشهود بود..... به هیچ عنوان این دو کشور یاد شده با ایران دوست نخواهند بود مگر بطور موقت و کوتاه مدت در راستای منفعت و منافع ملی خودشان.....

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۹

فعلا که مثل خر تو باتلاق اوکراین گیر کردین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۵:۲۰

روسیه حق دارد اگر این دوکشور هم عضو ناتو شوند به این دوکشور حمله کند .بیشرفتر از غربی‌ها وآمریکا وجود ندارد چون زیر امضا وحرف وقول خود می‌زنند مردم باید دراین مورد وقراردادهای روسیه وغرب بعد فروپاشی شوروی توجه کنند .باید پای آمریکا از اروپا قطع شود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۲۲:۱۲

این که اخبار رسانه فنلاند و سوئد اعلام کردن مردم این کشورها دوست دارند به ناتو بپیوندند دروغ محض هستش

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۲۲:۲۲

خاک بر سر رسانه های ایران که جرات ندارن و رسما مستعمره روسیه هستین و به تجاوز آشکار روسیه میگن عملیات نظامی..... ننگ بر شما.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۵:۴۰

جالب توجه است که به این نکته دقت شود که چند ‌کشور پر مدعا التماس می کنند از ترس روسیه به ناتو ملحق شوند تا مورد محافظت قرار بگیرند ؛ این خود اعتراف صریح و روشن به عظمت روسیه است.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۶:۴۵

زنده باد پوتین مرگ بر غرب مرگ بر غربگرا ها مرگ بر سرمایه داری

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۳:۰۳

کلا این کشورهای اروپایی در قضیه برجام و تحریمهای یک جانبه ترامپ نشان دادند استقلال رای ندارند و مجبور به تبعیت از آمریکا هستند.