• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012514642
  • خبرنگار : 90057

چاووش اوغلو: پیوستن ترکیه به تحریم‌ها علیه روسیه صحت ندارد

چاووش اوغلو: پیوستن ترکیه به تحریم‌ها علیه روسیه صحت ندارد

وزیر خارجه ترکیه چشم انداز پیوستن ترکیه به تحریم‌ها علیه غرب را غیرواقعی دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت ما تحریم‌های سازمان ملل را زیر نظر داریم، از آنها تبعیت می‌کنیم. اما از نظر پیوستن به تحریم‌های اعمال شده توسط دولت‌ها، فکر می‌کنم، آنها خودشان می‌دانند که با توجه به موضع ترکیه به عنوان یک میانجی، این واقع بینانه نیست." وی در مصاحبه با شبکه NTV ترکیه گفت که شرکای غربی این کشور اغلب در مورد دلایل این موضع می پرسند. اغلب از ما می پرسند که آیا قرار است آسمان را ببندیم. می دانید، ترکیه موقعیت یک واسطه را دارد که هدف آن تثبیت وضعیت است.

وی همچنین گفت که قصد دارد در روزهای آینده با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفتگوی تلفنی داشته باشد. چاووش اوغلو افزود: ما همیشه در تماس هستیم.

وزیر خارجه ترکیه خبر داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قصد دارد در روزهای آینده با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، گفتگوی تلفنی داشته باشد.

وی گفت: رئیس جمهور ما در روزهای آینده به گفتگو با رهبران ادامه خواهد داد، ما نیز به نوبه خود با همکاران روسی و اوکراینی خود تماس تلفنی دائمی داریم. من با هیئت اوکراینی در مذاکرات با مسکو گفتگوهایی داشتم. همچنین تماس های دائمی با روسیه برقرار است.

از سوی دیگر، وی تصمیم دستگاه قضایی ترکیه مبنی بر بستن پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و ارجاع آن به عربستان را مطابق رویه های قانونی دانست.

چاوش اوغلو همچنین خواستار عادی‌سازی روابط کشورش با مصر شد و پیش بینی کرد امکان تبادل سفرا با قاهره فراهم شود.

وی بر وجود پیشنهاداتی برای دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد. اما هنوز زمان این دیدار مشخص نشده است.

چاووش اوغلو همچنین بر تلاش آنکارا برای ایجاد روابط همیشگی با رژیم صهیونیستی و برنامه ریزی برای سفر به اراضی اشغالی تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha