• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401012514702
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

مردم باید فضای جهاد تبیین را علمداری کنند

مردم باید فضای جهاد تبیین را علمداری کنند

ایسنا/لرستان مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مردم باید فضای جهاد تبیین را علمداری کنند.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در آیین تجلیل از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی لرستان اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی در واژه هنر و پسوند انقلاب حرف و نکته بسیار دارد.

وی با بیان اینکه دید مقام معظم رهبری به هنر و هنرمند این است که کار آنها تبیین و بیان کردن است، افزود: اثر هنری رساتر، دقیق‌تر و ماندگارتراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه در جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری یکی از مخاطبین ایشان هنرمندان هستند، گفت: جهاد تبیین برای هنر انقلاب اسلاکی در سه محور بیان شده که یکی از این محورها تبیین منطق حکمرانی جمهوری اسلامی است و هنرمند باید در تبیین زیبایی‌ها تلاش کند.

قدرتی با بیان اینکه هنر قبل از انقلاب دارای ابتذال بود، تصریح کرد: این درحالیست که هنر  در انقلاب می‌خواهد آزادی، اصل و اساس فطری انسان را نشان دهد و اساس فکری هر انسانی فطرتا خداجو و توحیدی است.

وظیفه هنرمند بیان  حاکمیت و منطق حکمرانی جمهوری اسلامی در قالب اشعار، آثار ادبی، تجسمی است

وی افزود: هنر نشان دادن زیبایی‌هایی است که انسان‌ها آنها را باور کرده است و آنچه که مقام معظم رهبری در منطق حکمرانی جمهوری اسلامی بیان داشتند این است که حاکمیت دین و اسلام که ذات هر انسانی به آن رسیده است بیان شود و وظیفه هنرمند بیان این حاکمیت در قالب اشعار، آثار ادبی، تجسمی و ... است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دومین محور این است که جبهه حق و باطل و مصداق آنها باید تبیین شود( مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب)، خاطر نشان کرد: سومین محور مدنظر رهبری این است که دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان حاکمیت اسلامی که بن مایه و ریشه آن مربوط به حضرت رسول (ص) است تبیین شود.

قدرتی گفت: جهاد تبیین به نهضت عمومی تبدیل و مردم باید این فضا را علمداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ارزش دادن به هنر برای هنرمندان لرستان نیاز است چراکه برندسازی در هنر انقلاب اسلامی در این استان انجام نشده است،تصریح کرد: متاسفانه هنر انقلاب اسلامی و هنرمندان آن در لرستان مظلوم واقع شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بااشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری هر دستگاهی قرار است پیوست فرهنگی داشته باشد و هیچ کاری نافذتر از هنر نیست و باید همه دستگاهها، نهادها و سازمان‌ها در بحث هنر دخیل باشند، بیان کرد:  کار هنری قالبی برای انجام کارهای فرهنگی است و همه امورات باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا هنرمندان انقلاب اسلامی تقویت شوند.

توجه نخبگان به هنر و هنرمندان انقلابی ضروری است

در ادامه این جلسه مدیرکل حوزه هنری لرستان اظهار کرد: سالروز شهادت سید مرتضی آوینی مطابق مصوبه شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز  و هفته هنر نامگذاری شده است لذا تنها متولی این هفته حوزه هنری است، اظهار کرد: توجه نخبگان به هنر و هنرمندان انقلابی ضروری است.

سامان سپهوند گفت: در هر رشته هنری یک هنرمند به عنوان شاخص معرفی  و علاوه بر آن از یک پیشکسوت هنرمند لرستانی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایسنا در این مراسم از هنرمندان شاخص انقلاب اسلامی لرستان با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha