• پنجشنبه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401012514782
  • خبرنگار : 50477

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

برای مقابله ناهنجاری های فرهنگی خلا قانونی نداریم/ برخورد جدی با مظاهر علنی فساد

برای مقابله ناهنجاری های فرهنگی خلا قانونی نداریم/ برخورد جدی با مظاهر علنی فساد

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به تکالیف قانونی ادارات و نهادها برای پیشگیری و مقابله با ناهنجاری های فرهنگی، گفت: هیچ خلا قانونی برای این امر وجود ندارد.

 حیدر آسیابی در جلسه امروز شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به اینکه در حوزه برخورد با مظاهر علنی فساد و در بحث عفاف و حجاب هیچ خلا قانونی نداریم، افزود: یکی از قوانین در این حوزه، قانون راهکارهای گسترش عفاف و حجاب مصوب سال 1384 شورای انقلاب فرهنگی است که در مصوبات آن برای 26 دستگاه بیش از 300 وظیفه به عنوان تکالیف تعریف شده است که باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه وضعیت موجود در این حوزه، معلول ترک فعل هایی است که در این زمینه اتفاق افتاده است، اظهار کرد: این به معنای این است که ارگان های متولی به وظایف خودشان عمل نکرده اند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر این که در خصوص عفاف و حجاب، مجازات آخرین راهی است که باید انجام شود، ادامه داد: اولویت و تمرکز اصلی ما در این حوزه بر انجام اقدامات فرهنگی و ترویجی است.

 آسیابی تصریح کرد: در جلسه امروز به صورت جدی به این حوزه ورود می‌کنیم و اقدامات برای اجرایی کردن قانون راهکارهای توسعه عفاف و حجاب در سه بخش اجرایی، رصد و پایش و گزارش گیری دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پایش و نظارت بر دستگاه های اجرایی هم بر عهده اداره کل بازرسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: کار گزارش گیری و رصد مجموع اقدامات دستگاه ها هم به دبیرخانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، سپرده شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان تصریح کرد: امیدواریم با اهتمام استاندار و عزم دستگاه های اجرایی و فعال شدن ارگان هایی که تکالیف سیاست گذاری در بخش عفاف و حجاب را دارند شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

استاندار گلستان نیز با  اشاره به اینکه همه دستگاه ها موظف هستند برای اجرای برنامه های مقابله با مظاهر علنی فساد همکاری تنگاتنگی با دادگستری داشته باشند، افزود: مقرر شد طرح های ویژه قرارگاهی برای نقاط در معرض آسیب استان از جمله النگ دره تهیه شود.

زنگانه ادامه داد: در این طرح ها محور همه اقدامات در گام نخست مشارکت مردم و با حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر و پشتیبانی و حمایت های دستگاه های فرهنگی برای اقدامات ترویجی درکنار اقدامات سلبی هست.

استاندار گلستان گفت: با انجام مجموع این اقدامات و برنامه ها با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها که تعیین تکلیف شده و وظایف آنها کاملا روشن هست مطمئن هستیم می توانیم فضا را به سمت یک حیات طیبه در استان گلستان ببریم.

به گزارش ایسنا جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع ساماندهی برخورد با مظاهر علنی فساد در جامعه با حضور استاندار گلستان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha