• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۵:۲۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1401012615069
  • خبرنگار : 71424

حضور ۹۰ درصدی دانش‌آموزان در مدارس/۷ درصد به علت بیماری و ۳ درصد بدلیل ترس خانواده «غایب» هستند

حضور ۹۰ درصدی دانش‌آموزان در مدارس/۷ درصد به علت بیماری و ۳ درصد بدلیل ترس خانواده «غایب» هستند

معاون وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد که آمار تجمیعی از کل مدارس کشور مبین آن است که حدود۹۰ درصد دانش‌آموزان و بالغ بر ۹۸ درصد همکاران در مدارس حضور دارند.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی اظهار کرد: بازدیدهای میدانی از مدارس غیردولتی به طور مرتب در حال انجام و الزام بر آموزش حضوری است.

وی افزود: از ۱۴ فروردین به این سو، میزان حضور دانش‌آموزان روزبه‌روز افزایش یافته است.

سرپرست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه بر اساس آخرین آمار تجمیعی از کل مدارس کشور، حدود۹۰ درصد دانش‌آموزان و بالغ بر ۹۸ درصد همکاران در مدارس حضور دارند گفت: بخشی از این افراد به علت بیماری‌های زمینه‌ای و بخشی به علت کرونا و طی دوره نقاهت کرونا در مدرسه حضور ندارند که حدود شش تا هفت درصد غایبان را در برمی‌گیرد.

محمودزاده افزود: علت غیبت گروهی دیگری از دانش‌آموزان نیز این است که خانواده‌ها به دلیل نگرانی که دارند اجازه حضور نمی‌دهند. ما توصیه اکید می‌کنیم این خانواده‌ها فرزندانشان را به مدرسه بفرستند، شرایط لازم از سوی وزارت آموزش‌وپرورش مهیا شده و واکسیناسیون تا حدود خوبی در سطح کشور و همچنین مدارس انجام و ایمنی جمعی حاصل شده است.

وی ادامه داد: فرصت کمی هم تا پایان سال تحصیلی باقی مانده است و ما در صددیم بخشی از آسیب‌های ناشی از کرونا بر دانش‌آموزان را جبران کرده و برای سال تحصیلی آینده آماده شویم. در دوران کرونا آسیب‌های جدی رخ داد که از جمله آنها می‌توان به فقر یادگیری، کاهش پوشش تحصیلی، افزایش نابرابری آموزشی و مشکلات جدی روحی، روانی و اجتماعی و دوری از گروه همسالان اشاره کرد.

  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۱:۵۴

من کارگر هستم من سهام عدالت ندارم منشعتی رمضان هم به ما تعلق نگرفته است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۴:۵۷

ما هرروز تعداد زیادی مبتلا داریم . جمعیت مدرسه نزدیک شش صد نفره. و واقعا احساس امنیت نداریم هرروز را با دلهره میگذرونیم. آقایان اگر فرزندان خودشون هم مدرسه ای بودند اجازه می‌دادند در کلاس سی و هشت نفره بشینه. چرا ما را درک نمیکنید. سلامت مهمتر است یا افت تحصیلی؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۵:۰۸

بزرگوار ما نخواهيم بچه مون رو به مدرسه نفرستیم باید چیکار کنیم دیر رسیدن خیلی بهتر از هرگز نرسیدنه ان شاء الله این تدابیر شما هم برای این یک ماه سال تحصیلی ختم به خیر شود

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۶:۰۴

اگه خدایی نکرده اتفاقی هم برای بچه بیفته اون وقت جوابگو که نیستید هیچ بعد هم میگین میخواستی نفرستی

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۹:۰۵

سلام،تکلیف بچه ی که سرما خورده چه میشه چرا شاد حذف کردین خیلی بی برنامه مدرسه باز کردین الان شاد حذف شده

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۹:۱۸

من مدرسه میروم کلاس ششم هستم . اصلا هم دوست ندارم مدرسه بروم فقط و فقط به اجبار هست وگرنه دوست ندارم بروم .

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۹:۴۵

اقای محترم مدارس رو ببندید مجازی کنید یکی دوماه کسی فیلسوف نمیشه مردم مشکل مالی دارن همه مریض هم بشن گناه دارن باید جوابگو باشید پیش خدا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۹:۵۱

البته ۹۰ درصد به اجبار و ترس

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۰:۴۰

حضوری شدن مدارس عالیست... خداخیرتون بده... لطفا اجباری کنید حضوری رو... لطفا مدارس سختگیری کنند دربرابر غیبت ها.. تعدادی ازدانش آموزان جدی نمی‌گیرند..

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۰:۴۲

ما که داخل دوران کرونا پیشرفت کرد درسمون چون بیشتر وقت داشتیم بخونیم الان افت داریم میکنیم آنلاین کنین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۰:۵۰

جناب معاون،چرا حق التدریس بهمن و اسفند را پرداخت نمی کنید؟اون را کی جبران میکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۱:۱۳

من پسرم یک هفته هست مریض شده کل خانواده درگیر شدیم با این هزینهای زیاد درمان

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۲:۲۴

کدام شرایط برای حضور دانش آموزان مهیا شده کلاس ما نه تهویه هوا داره نه چیزی میز ها هم سه نفره هستن مدرسه هم ۶۰۰ نفر دانش آموز در یک مدرسه ۱۰۰ متری من تا حالا دوبار امیکرون گرفتم که یک بارش برای اسفند ماه بود رفتم مدرسه بار دوم هم برای هفته پیش که مدرسه بودم اول شرایط رو مهیا کنید بعد بچه ها رو بفرستید مدرسه در کلاس های ۴۶ نفری خبری از رعایت پروتکل ها نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۲:۲۹

چون مدارس اجبارین وگرنه هیچ کسی با مدارس حضوری موافق نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۲:۳۰

حضوری باشد بهتر است

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۲:۴۸

فرزند من در دوره متوسطه اول در یکی از دبیرستانهای شیراز درس میخواند . کلاسی با چهل دانش آموز و تهویه نامناسب و پنجره های کوچک . به همراه دانش آموزانی که از ترس نمره کم با اینکه مبتلا به کرونا هستند در مدرسه حضور می‌یابند . این چه تدبیری است که شما با اطمینان از امکانات و امنیت سلامت دانش آموزان صحبت میکنید . پس چرا تدبیری در کار نیست !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۳:۰۳

بازگشایی مدارس اشتباه بود چون هنوز کرونا وجود داره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۲۳:۱۷

غیر حضوری کنید. هیچ مدارسی پروتکل های بهداشتی رو رعایت نمیکنن. تعداد دانش آموزان زیاده تو ی کلاس 45 نفری واقعا فاجعه است. بی تدبیری تا کجا دیگه. غير حضوری کردن مدارس و دانشگاه ها. فاجعه ای در راه است. لطفا مسئولین بیدار شید.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۰:۴۲

سلام طاعات قبول ببخشید من دبیر متوسطه دوم تقریبا هفته دوم از بازگشایی مدارس شروع شده که آمار ۹۰ درصدحضور دانش آموزان و ۷ درصد بیمارن و۳درصد ترس دانش آموز عنوان شده این خبر را تایید نمیکنم ..چرا چون تقریبا در دو مدرسه که مشغول به کارهستم دانش آموزان پایه ۱۲ اصلا نیومدن و پایه ۱۱ از هر کلاسی کمتر از ۵ دانش آموز و پایه ۱۰نیز به همین صورت..خواهشا طریقه آمار گرفتن به اشتراک بگذارید با سپاس

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۰:۵۷

برای مقطع دبستان هنوز خیلی از افراد بزرگ واکسن نزدند واکسن تو بدن هر فرد یه جور واکنش نشون میده معلوم ادم حاضر نمیشه بچه ی این سنی رو واکسن بزنه بعد کدوم امکانات تو کلاسهای نهایتا ۲۵ متر ۳۶ تا دانش اموز روی نیمکت جفت هم توی گرمای خوزستان با یه کولر که معلوم نیست کولر یا پنکه بعد ۳ ساعت و نیم با ماسک این بچه واقعا چه درسی میفهمه حداقل تو خونه فضا راحت و ماسکی رو دهن نبود بله اگر امکانات باشه شرایط باشه چرا نفرستیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۸:۳۲

اگر نگران نابرابری آموزشی هستید آموزش مجازی را حداقل به صورت لایو یا همان پخش زنده از کلاس درس برای دانش آموزانی که در خانه اند و با وجود اینهمه تهدید و اجبار مدارس بچه هاشون را نفرستادند، انجام بده معلم. چرا معلم را تهدید میکنید آموزش مجازی به هیچ عنوان نداشته باشه.والدین را تهدید میکنید که بچه هاشون را اخراج میکنید. اینهایی که سر کلاسند همه با زور و تهدید و اجبار آمدند و گرنه سر هیچ کلاسی بیشتر از پنج تا ده نفر به خواست خودشان نمی آمدند. کدام مادر یا پدر ی تنها فرزند یا یکی از دو فرزند خود را با میل به آغوش خطر می‌فرستد. در مورد بچه های دبیرستان که خیلی وقته از اول سال به اجبار بردنشون مدرسه، حداقل ابتدایی ها را نصف کنید توی کلاس چهل نفره، هیچ رقمه نمیشه روی تلاش معلم برای نگه داشتن ماسک روی صورت و ضد عفونی کلاس حساب کرد.تازه اگر طرف با وجدان باشه و مواد ضد عفونی هم در کلاس موجود. وسط تهرانی ولی از این خبرها نیست.نه کلاس کولر داره نه تصفیه هوا نه ضد عفونی...

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۹:۰۴

موافقیم