• جمعه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012615110
  • خبرنگار : 71415

تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین/ روسیه به کی‌یف هشدار داد

تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین/ روسیه به کی‌یف هشدار داد

وزارت دفاع روسیه امروز جمعه پس از متهم کردن اوکراین به هدف قرار دادن شهرهای مرزی روسیه هشدار داد که در پاسخ به حملات به خاک روسیه، حملات به کی‌یف، پایتخت اوکراین را تشدید خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وزارتخانه در به روز رسانی بیانیه روزانه خود گفت: "تعداد و ابعاد حملات موشکی علیه اهداف در شهر کی‌یف در پاسخ به هرگونه حمله تروریستی یا خرابکاری که توسط رژیم کیف در خاک روسیه انجام شود، افزایش خواهد یافت.

این وزارتخانه افزود که نیروهای روسی اواخر روز پنجشنبه با استفاده از موشک های دوربرد مستقر در دریای مدل کالیبر به یک کارخانه "نظامی" در خارج شهر کی یف حمله کردند.

در این بیانیه تصریح شد:"در نتیجه حمله به کارخانه ماشین سازی ژولیانسکی ویزار، کارگاه های تولید و تعمیر سیستم های موشکی ضد هوایی دوربرد و میان برد و همچنین موشک های ضد کشتی منهدم شدند. "

این وزارتخانه همچنین گفت که سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه یک هلیکوپتر اوکراینی مدل Mi-۸ را در نزدیکی چرنیگوف که "در ۱۴ آوریل به غیرنظامیان در منطقه کلیمووو در حوزه بریانسک" حمله کرد، سرنگون کرد.

ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسیه در جریان عملیات ویژه اوکراین ۴۵۶ پهپاد و ۲۲۱۳ تانک را منهدم کردند.

روس‌ها اعلام کردند که ۱۳ تأسیسات نظامی را در مناطق مختلف در طول شب گذشته علاوه بر هدف گرفتن یک هلیکوپتر Mi-۸ اوکراینی هدف حمله قرار داده‌اند.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اظهار کرد: گروهی از نیروهای روسی و واحدهای شبه نظامی خلق جمهوری دونتسک کارخانه آهن و فولاد ایلیچ را به طور کامل از دست ملی گرایان اوکراینی آزاد کردند.

پس از آن که اوکراین گفت به کشتی مهم مسکوای نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه حمله کرده، انفجارهایی قوی امروز جمعه در کی یف شنیده و درگیری در شرق اوکراین تشدید شد.

به نظر می رسد که این انفجارها یکی از مهم ترین حملات در منطقه پایتخت اوکراین از زمان عقب نشینی نیروهای روسی از این منطقه در اوایل ماه جاری میلادی با هدف تدارک برای نبرد در جنوب و شرق اوکراین را رقم زده اند.

اوکراین گفته است که رزمناو موشکی مسکوا را با موشک ضد کشتی نپتون هدف گرفته است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشتی متعلق به دوران شوروی روز پنجشنبه هنگام یدک‌کش شدن به بندر به دنبال به آتش‌سوزی و انفجار گرفتار شد.

این وزارتخانه بدون اعلام این که این کشتی جنگی هدف حمله واقع شده، گفت که بیش از ۵۰۰ خدمه آن تخلیه شدند.

انفجار در این کشتی جنگی در حالی رخ می دهد که نیروی دریایی روسیه به بمباران شهرهای اوکراین در دریای سیاه با گذشته نزدیک بیش از ۵۰ روز از حمله اش به این کشور برای ریشه کن کردن آنچه که ملی گرایان راست افراطی خوانده ادامه می دهد.

سازمان ملل می گوید نزدیک به پنج میلیون نفر در اثر این جنگ آواره شده اند

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام داشت: نزدیک به پنح میلیون اوکراینی در عرض ۵۰ روز جنگ از کشورشان گریخته اند. بر اساس این گزارش همچنین  بیش از ۷.۱ میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۲۱:۳۷

یبار از تلفات روسیه و بیچاره شدن ارتشش خبر نزاری چارتا بمب اتم داره وگرنه هیچی نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۴:۳۲

خدا لعنت پوتین جنابت کار بکند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۰:۲۴

الحمدلله که پس از دو ماه از جنگ هنوز برای روسیه و فرعون حاکم آنجا قلم می زنید. شرم و حیا و انسانیت کیلویی چنده!!!

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۲

اکراین احمق نیاید حرف آمریکا را گوش میداد.مرگ بر آمریکا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۳

توی این جنگ، اولین بازنده اوکراینه! رییس جهمور خام و بی تجربه اوکراین نتونست مناقشه با روسیه رو مدیریت کنه و به هوای پیوستن به ناتو به هر قیمتی حتی نابودی کشورش بود!! بازنده دوم روسیه است که اگرچه توان نظامی و اقتصادی اوکراین رو تقریبا نابود کرده و از طرفی خیالش هم نسبتا راحته که مسکو و شهرهای مهمش هیچ آسیبی نمیبینه اما هدف تحریم های بزرگی قرار گرفته که اقتصادش رو کاملا تحت تاثیر میذاره. بازنده سوم هم خود اروپاست. بعد از جنگ جهانی دوم دوباره جنگ به خاک اروپا رسید. این نا امنی در کنار سیل مهاجران اوکراینی و تقابل با روسیه باعث قوی شدن اروپا نخواهد شد. اما برنده اول این جنگ بدون شک امریکاست. امریکایی که خیلی دور ار جنگ با خیال راحت داره تحولات رو دنبال میکنه و گهگداری دمی هم به آتش جنگ میده بیبشترین استفاده رو از وضعیت موجود میبره درست شبیه جنگ جهانی دوم. در واقع امریکا هیچ ابایی از قربانی کردن اوکراین و حتی اروپا نداره اگه منافعش اقتضا کنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۰:۲۳

کشورهای غربی به خاطر دوستی با اوکراین این مانورهای ایزائی را ندارند بلکه دشمنی با روسیه آنها را بسیج کرده و تا جائی پیش میروند که روسیه دست به استفاده از سلاحهای هسته ای ضعیف می برد آنها عوض اینکه کار را به صلح بکشانند دارند بنزین می ریزند و نمی دانند و یا خیلی احمق هستند نابودی و شکست روسیه خطر نابودی اروپا را هم می تواند در پی داشته باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۰۱:۳۶

واقعا متاسفم که شما که از انسانیت و شرافت و مظلومیت حرف میزنید تجاوز به یک کشور را تقصیر زلنسکی میکنید خدارو شکر که از روسیه ابرقدرت که با ساخته بودید چطور در برابر اکراین ذلیل شده شما خبرنگاری و تا دیروز دم از مظلومیت یمن حرف میزنید بعد امروز جانب تجاوز گر را گرفته آید برای من سوال بود چطور میشه مردم یمن را کسی نبیند امروز میفهمم که انسانیت و شرافت همش الکی و سیاست شده آنقدر از پوتین بیچاره با درست نکنید و مستقل بمانید

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۰

آقای عزیزم پاره تنم اکراین مال روسیه است همین آمریکای هاطوطعه کردندناتو بایدبه تحریم ما ویه اده پاجه خوارامریکا نگران ماموران باشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۴:۵۱

خاک عالم برسرشان که حیثیت و استقلال خود را بعنوان انسان نه ایرانی از دست دادید سفیر گور بگور شده روسیه دستور داده بگید عملیات ویژه اطاعت امر میکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۴:۱۸

درمان این جنگ فقط استفاده از تسلیحات غیر متعارف است و با کوبیدن دفتر ریاست جمهوری اکراین و کشتن زلنسکی تمام میشود البته زلنسکی در کاخ نیست و روسیه دقیقا میداند که هر لحظه کجاست و با موشک ضد بتون و یا موشک گرما فشار میتواند این کار را انجام بده

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۲ ۰۴:۲۲

داداش مگه ما میگیم آمریکا خوبه. نظرمااینه که جوری خبررسانی نکنیدکه احمقترین آدم هم بفهمه ایران مستعمره ی روسیه اس

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۵ ۰۳:۵۷

سلام به طرفداران قسم خورده آمریکا صدمه. ای که آمریکا طی سالها به کشور عزیزمان زده اگه نبود همتون با پول خورداتون زندگی الانتون رو اداره می کردید اگه یه نفر جلوی یه قلدر وابسته شما ناراحت میشی عزیز دل مثل اینکه از اطرافت خبر نداری نشتی کشورمان از کجاست آمریکا سرطانه نباید گسترش پیدا کنه فعلا داریم از آسیا اخراجش میکنیم ما جهانی فکر میکنیم روسیه داره با آمریکا میجنگه این وسط اکراین حماقت کرده مجبوریم در برابر کشوری مثل آمریکا از مرزهامون دفاع کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۱۹ ۲۱:۲۷

انشا الله کشورهای انگلیس و فرانسه و لهستان در این جنگ نابود بشن مخصوصا صهیونیسم ، کل اوکراین متعلق به روسیه هست و باید ملحق به روسیه شود و نازی های صهیونیسم هم نابود بشن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۲ ۰۴:۴۳

احمق ها روسیه همین الان باکل اروپاداره میجنگه اگرخوده اوکراین بود هفته اول کارش تمام بود.بعدش هم شماچرامیسوزین برای ایران فعلا روسیه دوست خوبیس نه شیطان بزرگ وانگلیس مرموزخداروشکرگرگ پیرکه موردتوله اش هم میره کمکم حالاشما منافقین هی بیان تویتربزنین که روسیه فلان، زنده باد رهبری

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۵ ۱۵:۱۵

بوی گند پاچه خواری از پوتین همه جا را گرفته خجالت بکشین