• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401012715641
  • خبرنگار : 71625

۲ خبر از ۲ جشنواره عکاسی

۲ خبر از ۲ جشنواره عکاسی
عکس تزئینی است

در نخستین روز از هفته پایانی فروردین ماه، فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» منتشر شد. همچنین آثار منتخب بخش عکس ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» معرفی شدند.

انتشار فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵»

به گزارش ایسنا، فراخوان سومین دوره جشنواره جایزه بین المللی «عکس ۵» از امروز ۲۷ فروردین ماه منتشر شده است که علاقه مندان می‌توانند برای اطلاع از محتوای این فراخوان به سایت www.۵photoaward.com مراجعه کنند. همچنین مدت ارسال آثار از امروز به مدت یک ماه است.

مهدی شادی‌زاده، دبیر جشنواره و مستندساز گفت: موضوع عکاسی امسال لنداسکیپ و طبیعت بی جان است که باید در قالب مینیمالیسم و فرمالیسم ارائه شود. عکاسی مینیمال را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد، هر چه تصویر ساده‌تر، قابل فهم‌تر است. هنر عکاسی مینیمال با اینکه کمتر شناخته شده است اما از هنرهای خاص عکاسی به شمار می‌رود و می‌توان گفت برای بسیاری از شرایط کارآمد است. در نتیجه در عکاسی به سبک مینیمال یا همان تقلیل گرایی چند نکته اهمیت پیدا می‌کند.

وی افزود: در سبک مینیمال از یک سوژه و یا حداکثر دو سوژه استفاده می شود و در واقع جزئیات از تصاویر این سبک حذف می‌شوند اما در حالت کلی مفهوم تصویر قابل درک است. طبق تعریف منابع مختلف عکاسی، عکاسی مینیمال در واقع خلاصه کردن فرم و تاکید روی محتوای اثر است. در واقع پیش از آن که این سبک عکاسی روی احساسات شخصی و بیان احساسات تمرکز داشته باشد سعی می‌کند از قوانین مختلف استفاده کرده و آثار فوق العاده و متفاوتی را خلق کند.

این هنرمند تاکید کرد: نظریه فرمالیسم از برتری فرم حمایت می کند و هرگونه استناد به دین، تاریخ و سیاست را از نظر زیباشناختی بی ربط و بی مورد می‌داند و یا آنها را دل مشغولی غیر هنری تلقی می‌کند. هنر باید بر اساس معیارهای خودش قضاوت شود.

این عکاس در پایان گفت: علاقه مندان می‌توانند پنج عکس برای جشنواره ارسال کنند که باید توجه داشته باشند آثار را فقط به ایمیل جشنواره به نشانی
۵photoaward@gmail.com ارسال کنند.

عوامل این جشنواره عبارتند از: مهدی شادی زاده و علیرضا شادی زاده موسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، غزل مظفری گرافیست، موسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.

معرفی ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»

هیات داوران بخش عکس ششمین دوره جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا»، بعد از بررسی آثار دریافت شده این دوره، منتخبان خود را معرفی کردند.

امید پورآذر ـ دبیر بخش عکس این جشنواره ـ گفت: در این دوره بیش از دو هزار و صد فریم عکس به دفتر جشنواره ارسال شده است که از این تعداد در بخش حرفه‌ای و آماتوری مجموعا ۲۶ مجموعه عکس و ۴۶ فریم تک عکس انتخاب و به بخش رقابتی راه یافته‌اند.

وی افزود: محمدمهدی رحیمیان، فرهاد فخریان، سروش کیایی داوری این دوره از جشنواره را برعهده داشتند.

پورآذر اسامی راه یافتگان به بخش مسابقه را بدین شرح اعلام کرد:

منتخبین تک عکس تبلیغاتی در بخش حرفه‌ای: امیر شیرازیان، پژمان کریمی طرقبه، حامد فضل‌اللهی، حدیثه احمدی، حمید خرمی، حمیدرضا صحاف، زهرا رجبیان، ساقی خونساری، سعید شفیعی، سعیده توکلیان، سید احمد بهشتی، صالح گورابی، علیرضا ایرجی‌نیا، علیرضا رفایی، مجید عامری، محسن عابدی، محمد سمیعی‌فرد، نوید الهی، نیما ابوالقاسمی

منتخبین مجموعه عکس تبلیغاتی در بخش حرفه‌ای: آرش جوادی، امین آزادی، حامد فضل‌اللهی، حبیبه خاتمی، حمیدرضا امیدبخش، حمیدرضا صحاف، کانون ایران نوین، محمدعلی پورشکوری، مسعود فریدرضانیا، مهدی رسول‌زاده

منتخبین تک عکس صنعتی در بخش حرفه‌ای: حمید خرمی، احمد تاجی، احمد صالحی،پویان شاملی، حمیدرضا امیدبخش، روح‌الله جوانی، سعید فاطمی، فرید ذوالفقاری، مجتبی محسنی، محمد ابراهیمی، محمد وروانی فراهانی، مصطفی غلام‌نژاد، نیما ابوالقاسمی

منتخبین مجموعه عکس صنعتی در بخش حرفه‌ای: بختیار رنجبری، پویان شاملی، حمید خرمی، سید احمد بهشتی، سید جمال مرتضوی امیری، سید متین هاشمی، علیرضا رفایی، مجتبی محسنی، محمد وروانی فراهانی، محمدامین صاحب‌پور، مصطفی غلام‌نژاد

منتخبین بخش تک عکس از فعالیت‌های فناورانه و صنعتی در بخش آماتوری: امیرحسین کمالی، فرید ذوالفقاری، هادی دهقان‌پور

منتخبین بخش مجموعه عکس گزارشی یا مستند روایتگر موضوعی در کار و حرفه تخصصی در بخش آماتوری: احسان جزینی، احمد بلباسی، محمدمهدی ورال، هادی دهقان‌پور

آثار انتخاب شده این بخش در ایام برگزاری جشنواره، برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» با اهدافی همچون «کمک به توسعه صنعت و فناوری کشور»، «کمک به فرهنگ مستندسازی تصویری در کشور»، «معرفی و نمایش فعالیت‌ها و دستاوردهای بخش‌های مختلف فناوری و صنعتی کشور»، «ارتقاء غرور ملی و تقویت روحیه خودباوری به ویژه در بین جوانان» و «ایجاد ارتباط و هم‌افزایی بین مراکز صنعتی و هنرمندان» و به دبیری بهزاد رشیدی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha