• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012715862
  • خبرنگار : 71457

مسکو: واشنگتن درباره فعالیت‌های بیولوژیک خود در اوکراین توضیح نمی‌دهد

مسکو: واشنگتن درباره فعالیت‌های بیولوژیک خود در اوکراین توضیح نمی‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن به جای آنکه توضیحی درخصوص حقیقت وجود تاسیسات بیولوژیک خود در اوکراین ارائه دهد، کمپین تبلیغاتی را با ادعای استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین هدایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با روسیا الیوم عنوان داشت: طرف روسی در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی وجود تاسیسات بیولوژیک آمریکا در اوکراین را برملا و حقیقت‌هایی را در مورد آن منتشر کرد و از مسئولان آمریکایی خواست تا توضیحاتی ارائه دهند اما همانطور که کاملاً انتظار می‌رفت، آمریکا برای اشتراک اطلاعات با مردم پیرامون برنامه‌های بیولوژیک نظامی خود در اوکراین آمادگی نشان نداده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، کاخ سفید به نظر می‌رسد که به حمله به عنوان بهترین دفاع اتکا کرده است، چراکه کمپین تبلیغاتی دیگری را راه انداخته که مدعی است تلاش‌های کشور ما برای جلب توجه جامعه بین‌الملل نسبت به فعالیت‌های زیست‌شناسان نظامی آمریکایی در خاک اوکراین، چیزی بیشتر از یک اقدام رسانه‌ای نیست و مسکو از طریق آن در تلاش است تا بر استفاده احتمالی از سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی از سوی نیروهای مسلح روسی سرپوش بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنوان داشت: این تلاش‌های دور از ادب مسئولان آمریکایی برای منحرف کردن توجه افکار عمومی از موضوع تاسیسات بیولوژیکِ تحت کنترل آنها در اوکراین، در وهله نخست به صورت غیرقابل پیش بینی مورد حمایت رهبری سیاسی آلمان قرار گرفته است.

وی افزود: اظهارات تعدادی از سیاستمداران برجسته آلمان و مسئولان ارشد از جمله صدراعظم آلمان، روایتی را که مسئولان آمریکایی مطرح می‌کنند، کپی‌برداری می‌کند. اظهارات رسمی برلین با وجود اینکه از خط استراتژی که مدت‌هاست درخصوص بحران اوکراین دنبال کرده، فاصله نمی‌گیرد، در حال حاضر به ویژه با سرازیر شدن گفتمان خصمانه علیه روسیه، برجسته‌تر شده است و این مساله‌ای بی‌سابقه از نظر خصومت آلمان طی هفته‌ای اخیر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۱۶:۱۴

چراآمریکا خفخ خون گرفته است؟پاسخ بدهداگرپاسخ قانع کننده ای دارد؟؟.