• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401012816144
  • خبرنگار : 71434

ضرب‌الاجل مسکو به نیروهای اوکراینی در ماریوپل؛ یا مرگ یا تسلیم

ضرب‌الاجل مسکو به نیروهای اوکراینی در ماریوپل؛ یا مرگ یا تسلیم

وزارت دفاع روسیه به نیروهای اوکراینی که در ماریوپل می‌جنگند پیشنهاد کرده برای حفاظت از جان خود، از ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه ۱۷ آوریل ۲۰۲۲ به وقت مسکو (۳ به وقت گرینوویچ) سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی که هنوز در ماریوپل می‌جنگند، اگر از ساعت ۶ صبح روز یکشنبه به وقت مسکو سلاح‌های خود را زمین بگذارند و تسلیم شوند، زنده می‌مانند.

روسیه اعلام کرد جنگجویانی که اصالتا اوکراینی و یا خارجی هستند در کارخانه فولاد "آزووستال" ماریوپل گیر افتاده‌اند.

تاس به نقل از میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز ملی مدیریت دفاعی در وزارت دفاع روسیه، گزارش داد که وضعیت در این کارخانه "فاجعه بار" است و مسکو جان همه کسانی را که تسلیم شوند تضمین می‌کند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که وضعیت در شهر بندری ماریوپل همچنان دشوار است و کی‌یف هر روز با جنگجویان در این شهر در تماس است.

زلنسکی همچنین روسیه را به "تلاش برای از بین بردن ساکنان شهر" متهم کرد.

وی اعلام کرد که ساکنان محاصره شده ماریوپل مختارند که به جنگ ادامه دهند یا در برابر نظامیان روس تسلیم شوند.

روز شنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ماریوپل را به طور کامل از نیروهای اوکراینی پاکسازی کرده است و تنها چند جنگجو در کارخانه فولاد آزووستال باقی مانده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۲:۲۴

امیدوارم اوکراینی ها تا آخر ادامه دهند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۲:۲۵

اوکراینی ها خون میدهند اماخاک نمیدهند

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۳:۱۷

دلیل طولانی شدن اشغال این شهر عدم توسل روسها به بمباران و سعی در کاهش تلفات انسانی است.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۶:۵۰

زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۰۱:۲۴

اگه واقعا نطرت اینه. نه ایران هستی نه مسلمان وشیعه. روسیه 17 شهر ایران را بلعید. حرم امام رضا را به توپ بست. مجلس مشروطه خواه را به توپ بست وصدهاجنایات دیگر.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۸ ۱۹:۱۳

آقای زلنسکی میدان جنگ که جنابعالی انتخاب کردی سالن تاتر نیست که فکر کنی با پایان سانس تمام بشه تو ملت اوکراین رو قربانی عدم سیاست و کفایت خود ت کردی هیچ موقع یک مورچه در برابر زنبور قد علم نمیکنه بایدن دنبال پوشاندن ضعف داخلی آمریکاست چه کسی بهتر از یک بازیگر که الان نوکر دست به سینه آمریکاست و با انقلاب رنگی و باتوطه و دروغ شده رییس جمهور چاره‌ای هم نداری به آمریکا بگی نه حکومتو از دست میدی را اقل مرد باش و دروغ دغل مکر حیله بکار نبر در جنگ چون راه کج به مقصود نمیرسد

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۰۱:۱۹

افای دهقان. این پوتین جنایت کار می باشد که با سودای ساختن امپراطوری وکشور کشایی به اوکراین تجاوز کرده است. اقای زلنسکی هرچند یک کمدین هست ولی از صد انسان تر است ومستقم در میدان جنگ ایستاده ود کناز ملتش است ونه در سوراخ موش قایم شده. ارباب پوتین شما هم از شهر ماریوپول جز ویرانه ایباقی نگذاشته ودها هزار نفر را در این شهر گشته.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۳۱ ۲۲:۲۸

کسانی که روسیه را متهم می کنند یا درک کمی از نقشه های حداقل یکصد سال امپریالیسم آمریکا و انگلیس و صهیونیسم ندارند یا مزدور اونها هستند