• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401012816207
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

آیت‌الله مروج هدایت‌گر صدیق و راهنمایی شفیق در اردبیل بود

آیت‌الله مروج هدایت‌گر صدیق و راهنمایی شفیق در اردبیل بود

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آیت‌الله مروج هدایت‌گری صدیق و همراه شفیق مردم در مسایل و مشکلات مختلف بود.

آیت‌الله سید حسن عاملی در مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت امام جمعه فقید اردبیل آیت‌الله مروج در اردبیل اظهار کرد: 27 فروردین یادآور عروج عارفانه عالمی وارسته و پدر معنوی اردبیلی‌هاست که همواره در سنگر دفاع از انقلاب و خط ولایت مستحکم و مقاوم حضور داشت.


وی مشارکت آیت‌الله مروج را در راه‌اندازی مؤسسات خیریه و صندوق‌های قرض‌الحسنه متعدد در کنار فعالیت‌های دینی، فرهنگی و انقلابی یادآور شد و تصریح کرد: در عرصه دفاع مقدس نیز نقش‌آفرینی بی‌نظیری را از این عالم وارسته شاهد بودیم که همواره در تاریخ این دیار ماندگار خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: به اذعان بسیاری از بزرگان کشور آیت‌الله مروج از برجسته‌ترین و عقلای ائمه جمعه کشور بود که همواره سعی کرد در هدایت مردم و دلسوزی برای آنها پیشقدم بوده و همواره پشتیبان انقلاب، خط امام و ولایت باشد.


آیت‌الله عاملی افزود: این شخصیت بی‌نظیر سال‌های طولانی در عرصه هدایت‌گری شفیقانه مردم اردبیل، رهنمودهای عالمانه و مدبرانه در سنگرهای مختلف حاضر شده و همواره سعی می‌کرد تا شایسته‌ترین مسئولیت خود را انجام دهد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مردم اردبیل نیز به شایستگی در تشییع پیکر این عالم وارسته سنگ تمام گذاشته و نهایت عشق و ارادت خود را به این چهره شایسته نشان دادند.


آیت‌الله عاملی مسئولیت سنگین علما را در هدایت جامعه، اصلاحات اعتقادی و رفتاری یادآور شد و اضافه کرد: امیدواریم با حضور علمای شایسته در این سنگر همچنان راه چهره‌های وارسته‌ای همچون آیت‌الله مروج با شایستگی ادامه پیدا کند.


وی بیان کرد: در عرصه‌های مختلف ما نیازمند حضور چهره‌های عالم، فرهیخته و عقلانی هستیم تا زمینه‌ساز تحول در جامعه بوده و بتوانند مسایل دینی، معرفتی و اخلاقی را به صورت مستمر در جامعه تبیین و تشریح کنند.


آیت‌الله مروج امام جمعه فقید اردبیل و نماینده امام راحل در استان اردبیل در سن 71 سالگی و در 27 فروردین سال 80 به دیار باقی شتافت.


مردم اردبیل سالگرد رحلت این عالم وارسته را گرامی داشته و برای علو درجات او فاتحه قرائت کردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha