• یکشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401012816731
  • خبرنگار : 71129

با وجود درگیری‌ها، وزیر اقلیت‌های هند افزایش تنش‌ها را رد کرد

با وجود درگیری‌ها، وزیر اقلیت‌های هند افزایش تنش‌ها را رد کرد

وزیر امور اقلیت‌های هند در مصاحبه‌ای که امروز (یکشنبه) در بحبوحه آشوب‌های مذهبی در بخش‌های مختلف این کشور منتشر شد، گفت: هندی‌ها آزادی عمل، ایمان و باور خود را دارند و عدم تحمل رو به رشد بین جوامع مذهبی هند وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر در حالی مطرح شد که درگیری‌ها در جریان مراسم هندوها در روز شنبه در دهلی‌نو، پایتخت باعث زخمی شدن چنین نفر از جمله شش پلیس شد آن هم درست چند روز پس از آنکه درگیری‌های مشابه در سه ایالت دیگر این کشور روی داد.

"مختار عباس نقوی"، وزیر امور اقلیت‌های هند که عضوی از حزب ناسیونالیست نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور است، گفت: عناصر حاشیه‌ای که قادر به درک صلح و رفاه در کشور نیستند، سعی می‌کنند فرهنگ و تعهد فراگیر هند را بدنام کنند.

در هفته‌های اخیر، درگیری‌های کوچکی بین اکثریت هندو و جامعه اقلیت مسلمان در جریان راهپیمایی‌های مذهبی رخ داده است. در برخی از نقاط کشور برخی از دانشجویان دانشگاه در دهلی‌نو، در محوطه دانشگاه بر سر سرو غذای غیر گیاهی در خوابگاه در طول هفته‌ ویژه هندوها دعوا کردند.

نقوی همچنین افزود: این وظیفه دولت نیست که به مردم بگویند چه چیزی را بخورند یا نخورند. همه شهروندان آزادی لازم را در کشور دارند که غذایی را که می‌خواهند بخورند، انتخاب کنند.

اوایل همین ماه نیز مناقشه‌ای بر سر حجاب محصلان مسلمان در مدرسه‌ای واقع در ایالت کارناتاکا در جنوب هند به وجود آمد. احزاب اپوزیسیون هند روز شنبه نگرانی خود را بابت این مساله عنوان کردند که هند دیگر آن تحمل‌پذیری لازم گذشته را ندارد و این مساله در دوران نخست وزیری مودی در حال کاهش است.

همچنین پلیس هند امروز در پیامی توییتری از بازداشت ۱۴ تن در ارتباط با درگیری‌ هندوها و مسلمانان در دهلی‌نو خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha