• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401012917091
  • خبرنگار : 71610

در پی هتک حرمت مسجدالأقصی

فهرست یکپارچه عربی مشارکتش در دولت اسرائیل را تعلیق کرد/ کابینه بنت در پرتگاه سقوط

فهرست یکپارچه عربی مشارکتش در دولت اسرائیل را تعلیق کرد/ کابینه بنت در پرتگاه سقوط
منصور عباس رئیس فهرست یکپارچه عربی

به دنبال اتفاقات اخیر در مسجدالأقصی "فهرست متحد عربی" از تعلیق مشارکت خود در دولت رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، العین الأخباریه به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که فهرست یکپارچه عربی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به ریاست منصور عباس به دنبال اتفاقات اخیر مسجدالأقصی، مشارکت و حضور این فهرست در دولت رژیم را به حالت تعلیق درآورده است.

مجلس شورای این فهرست در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: فهرست یکپارچه گفت‌وگوها و مذاکرات خود با دیگر احزاب عرب در کنست را آغاز می‌کند تا تمامی نمایندگان عرب در اعتراض به اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی از عضویت در کنست استعفا دهند.

در همین حال، منابعی در فهرست یکپارچه عربی گفته‌اند که این تصمیم با هماهنگی با نفتالی بنت، نخست‌وزیر و یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد؛ لاپید از فهرست یکپارچه خواسته است تا بیانیه مشترکی درباره تعلیق عضویت خود در ائتلاف دولت صادر و تأیید کند که این تصمیم با هماهنگی مشترک اتخاذ شده است، اما فهرست یکپارچه عربی این درخواست لاپید را رد کرده است.

دولت بنت با کسب ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی موفق به گرفتن رای اعتماد شد اما با استعفای اخیر رئیس حزب یمینا این کرسی‌ها به ۶۰ عدد کاهش یافت و اگر فهرست یکپارچه عربی که چهار کرسی در کنست دارد مشارکتش در ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی را تعلیق کند به این معنا است که کرسی‌های دولت فعلی به ۵۶ کرسی تقلیل یافته و متقابلا شمار کرسی‌های اپوزیسیون به ۶۵ کرسی افزایش می‌یابد و در این صورت پارلمان می‌تواند رای عدم اعتماد به دولت بنت داده و انتخابات جدید که پنجمین انتخابات ظرف ۴ سال محسوب می‌شود، برگزار کند؛ این یک فرصت برای مخالفان جهت سرنگونی دولت است.

کارشناسان صهیونیست در این باره و احتمال سرنگونی دولت ائتلافی بنت و لاپید توسط اپوزیسیون به ریاست بنیامین نتانیاهو گفتند: کنست وارد تعطیلات به مدت سه هفته شده است و همین مسئله مانع از سرنگوی دولت توسط اپوزیسیون می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۳:۴۷

هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی اسرائیل این رژیم جعلی کودک کش در باتلاق خود ساخته اش گرفتار شده.........