• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401012917165
  • خبرنگار : 50405

استاندار خراسان رضوی در مراسم روز ارتش:

نیروهای مسلح ما توانسته‌اند امنیت را در تمام منطقه برقرار کنند

نیروهای مسلح ما توانسته‌اند امنیت را در تمام منطقه برقرار کنند

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: نقطه اقتدار بازدارندگی نیروهای مسلح ما در اوج خودش قرار دارد و امنیت حاصل شده از زحمات آنان، نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای تمام ملل منطقه وجود دارد.

یعقوبعلی نظری صبح امروز در مراسم روز ارتش، ضمن گرامیداست یاد و خاطره شهدا و تبریک روز ارتش، اظهار کرد: استکبار جهانی با استفاده از رژیم منحوس پهلوی و سیل مستشارانی که در این کشور داشت و فرماندهان وابسته‌ای که بر ارتش آن زمان حاکم کرده بود و تجهیزات وابسته‌ای را که در اختیار ارتش قرار داده بود، به عنوان پلیس و ژاندارم منطقه برای صیانت از اهداف و منافع استکباری خودش عمل می‌کرد، اما از ماهیت دینی و قاعده مردمی ارتش ما در همه مقاطع غافل بود و همین بدنه مردمی و هویت دینی باعث شد آن ارتش صرف نظر از همه وابستگی‌ها، به نهضت امام(ره) بپیوندد و در جریان پیروزی انقلاب و در مسیر مردم قرار گیرد و این افتخاری برای ارتشیان عزیز ماست.

وی ادامه داد: اگرچه بر اساس همین مولفه‌های مهم مردمی و دینی همیشه متن و بطن ارتش در زمان طاغوت هم با عناصر هدایت‌گر انقلاب در ارتباط بود و هیچ گاه ارتش ما از اتصال با نهضت انقلابی امام جدا نبود، اما منافقین به شدت در تلاش بودند تا ارتش را از این کشور و مردم بگیرند، اما هوشیاری امام مانع شد. ارتش ما در جریان دفاع مقدس، ضمن دفاع از نظام و کشور، هویت دینی، انقلابی و مردمی خود را هم تقویت کرد و طی این سال‌ها ضمن انجام وظیفه، به ارتقاء معنویت در درون تشکیلات خود نیز پرداخت و امروز ما شاهدیم ارتش ضمن برخورداری از بدنه انقلابی و مردمی، از فرماندهان انقلابی و مجاهد و امکانات و تسلیحات داخلی نیز بهره‌مند است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امروز ما به نیروهای مسلحی که با نگاه انقلابی و متکی بر قاعده مردمی و تحت فرمان شخصیت دینی و ولایت مشغول دفاع از این سرزمین هستند، افتخار می‌کنیم. نقطه اقتدار بازدارندگی نیروهای مسلح ما در اوج خودش قرار دارد و امنیت حاصل شده از زحمات آنان، نه تنها برای مردم ایران، بلکه برای تمام ملل منطقه وجود دارد و منطقه از هجوم گسترده استکبار مصون است‌. آمریکا و ایادی آن مایل اند در این منطقه حضور فیزیکی پیدا کنند، اما الآن در حال خروج از کشورهای منطقه اند و این از برکت نیروهای مسلح ماست.

نظری با بیان اینکه در خراسان رضوی به برکت وجود امام رضا(ع) ما از نعمت امنیت برخورداریم، گفت: امنیت مرزها و امنیت داخلی استان ما در حداکثر خودش است و اتحاد نیروهای مسلح ما و تمام مسئولین استان زبانزد و موجب افتخار است. اقدامات کور دشمن در بعضی مقاطع اتفاق می‌افتد، اما اصلا ارزش نظامی ندارد و کور است. ما به وجود عزیزان در نیروهای مسلح افتخار می‌کنیم.

وی افزود: ما در خراسان رضوی همچنان با استفاده از ظرفیت‌های نظامی و در یک بستر امن خدمتگذار مردم خواهیم بود و موجب افتخار است که تمام نیروهای مسلح و سازمان‌های امنیتی ما در عین حال که به وظیفه امنیتی خود می‌پردازند، در بخش‌های مختلف نیز در حال خدمت مستقیم به مردم و مناطق محروم هستند و این حاصل نگاه مردمی ارتش است. امیدوارم این نمایش قدرتی که امروز در سطح کشور توسط ارتش انجام می‌شود و نمادی از اقتدار نیروهای مسلح کشور ماست، باعث شود ایادی استکبار درس بگیرند و مردم نیز احساس غرور و افتخار کنند و همه ما با استفاده از این شرایط امن بتوانیم به وظیفه خدمت‌گذاری خود به مردم بپردازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha