• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401012917290
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بارندگی‌ها تا سه شنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد

بارندگی‌ها تا سه شنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به ادامه بارندگی‌ها، گفت: در شبانه روز گذشته میزان بارندگی‌ها در برخی نقاط استان به ۱۰ میلیمتر رسیده است.

علیرضا خندان رو در در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای نیمه شرقی خراسان جنوبی به خصوص در شهرستان‌های قاین، درمیان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان سرایان و بیرجند خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: میزان بارندگی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش‌ها در قاین ۳.۸ میلیمتر، نوغاب ۲.۵ میلیمتر، آرین شهر یک میلیمتر و زهری ۱۰ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: میزان باران در قدمگاه ۴.۵ میلیمتر، ابراهیمی ۹ میلیمتر، حیدرآباد ۲.۵ میلیمتر و آتشکده ۴.۸ میلیمتر بوده است.

خندان رو ادامه داد: فعالیت توده هوای ناپایدار در استان از عصر یکشنبه تا صبح سه شنبه خواهد بود؛ با تقویت این توده هوای ناپایدار، وزش باد بسیار شدید و کاهش کیفیت هوا به ویژه برای شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و خوسف را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای، تصریح کرد: همچنین دمای هوا 5 تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، بیان کرد: دامداران، گلخانه داران و کشاورزان خواستاریم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

خندان رو یادآور شد: احتمال خسارات به باغ‌ها و مزارع در اثر بارش تگرگ، اختلال در رفت و آمدهای جاده‌ای و وقوع رواناب و آب‌گرفتگی، تا پایان وقت امروز پیش بینی می‌شود.

مدیریت بحران خراسان جنوبی از عصر امروز دوشنبه تا صبح سه شنبه در پی احتمال وقوع بارشهای رگباری و وزش باد شدید هشدار داد و اعلام کرد: طبق پیش بینی های هواشناسی بارندگی‌های رگباری همراه با وزش باد شدید در بازه زمانی بعدازظهر امروز دوشنبه تا صبح فردا سه سنبه در سطح شهرستان شهرستان درمیان، سربیشه، نهبندان، زیرکوه و بیرجند شدت محتمل بوده و احتمال وقوع روان آب و خسارات به زیرساخت ها وجود دارد.

مدیریت بحران از مردم خواست ضمن اطلاع رسانی گسترده به همشهریان به ویژه مسافران، کشاورزان، دامداران و عشایر شهرستان ؛ نیروهای امدادی و عملیاتی شهرستان در بازه زمانی مذکور در حال آماده باش کامل قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha