• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401012917419
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه اصفهان:

ارتش پناه مردم و زینت والیان حکومت است

ارتش پناه مردم و زینت والیان حکومت است

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: در ‌زمان جنگ تحمیلی دشمن تلاش کرد تا کسی‌ به ایران سلاح نفروشد اما اکنون تلاش می‌کند تا از فروش سلاح توسط ایران به سایر کشورها جلوگیری کند که این امر نشان از تحولی بزرگ در قدرت دفاعی کشور است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، صبح امروز (دوشنبه- ۲۹ فروردین) در مراسم رژه گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار گلزار شهدای اصفهان، اظهار کرد: روز ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی است و منشا این اسم به ۲۹ فروردین سال ۵۸ باز می‌گردد زمانی که دوستان نادان و دشمنان دانا در فکر ‌این بودند که ارتش را منحل اعلام کنند و عده‌ای هم روی این مسئله پافشاری می‌کردند.

وی با اشاره به تاکید ویژه امام خمینی(ره) به فعالیت ارتش ادامه داد: امام راحل در برابر این افکار نادرست محکم ایستادند و این روز را روزارتش امام زمان(عج) ‌اعلام کردند. ایشان همچنین دستور دادند که ارتشیان در خیابان‌های شهرهای بزرگ رژه بروند و از مردم خواستند که از لشکر استقبال کنند و این انصافا حرکت بسیار زیبایی بود.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان دلیل حمایت امام خمینی(ره) از ارتشیان که بعدها بر مخالفان معلوم شد، تصریح کرد: مخالفان متوجه شدند که اگر امام به حرف نابخردان گوش کرده بود، معلوم نبود که وضعیت امروز ما چگونه می‌توانست باشد. درست است که سران ارتش آن زمان برخی نادرست و مخالف و برخی غیرمتدین بودند، اما امام(ره) می‌دانستند که بدنه ارتش ملتی مسلمان و جوان‌هایی متدین و معتقد هستند کما اینکه بسیاری از آنها نشان دادند و در اون بحران خود را به دامان امام رساندند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: ارتشی‌ها در همان روزهای نخستین انقلاب دست بیعت به امام امت دادند و به حمدالله همان‌طور که امام پیش‌بینی کرده بود که این لشکرو این ارتش از این پس سربازان امام زمان(عج) هستند انصافا آنها نیز این سربازی را به خوبی در جنگ تحمیلی اثبات کرده و نشان دادند که سرباز جان داده امام زمان هستند، همچنان که بعد از جنگ تحمیلی هم در صحنه‌هایی که لازم بود تا برای پیشرفت و پیش‌برد ارتش اسلامی زحمت بکشند فعالیت‌های بسیار خوبی را در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشتند.

وی جایگاه فناوری ارتش و نیروهای نظامی ایران را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی دشمن همه تلاش خود را به کار گرفته بود تا کسی‌ به ما سلاحی نفروشد و الان دشمن تلاش می کند تا از فروش سلاح توسط ایران به سایر کشورها جلوگیری کند و این تفاوت از زمین تا آسمان است. این سربلندی برای ایران و نظام اسلامی از طرف ارتش و سپاه و نیروهای نظامی انتظامی عزیز صورت گرفته است.

امام جمعه اصفهان به تعریف امام علی(ع) از ارتش اسلامی به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: ایشان پس از تقسیم جمعیت به گروه‌های مختلف فرمودند حکومت به گروه‌های مختلف اعم از اصناف و قضات و کارگزاران حکومت و دیگران نیاز دارد و جنود یعنی ارتش که در هر حکومتی و به خصوص در حکومت اسلامی پناه رعیت است و در زبان عربی رعیت یعنی مردمی که در پناه حکومت در جامعه زندگی می‌کنند و زینت والیانِ حکومت هستند و منظور والیان نیز در اینجا سران حکومت و رهبران دینی حکومت است.

طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه ارتشِ مومن پا به رکاب برای مقابله با دشمن است، ادامه داد: ارتش عزت برای دین و اسلام است و اگر می بینیم که اگرعزتی به دست آوردیم و از جنگ تحمیلی با سربلندی بیرون آمدیم و نگذاشتیم تا دشمن به آرزوی خود برسد و او را  سرکوب کردیم و عزت یافتیم به دلیل عملکرد نیروهای مسلح اعم از نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی بوده است که همگی جنود اسلام هستند.

وی به بخش دیگری از کلام حضرت علی (ع) در وصف ارتش اسلامی اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند: «ارتش اسلامی راه ایجاد امنیت است، چرا که امنیت بزرگ‌ترین نعمت جامعه است» البته ایشان می‌فرمایند که باید این افراد از نظر ‌زندگی‌ تامین شوند و شرایط به گونه‌ای باشد که هم بودجه‌ای در اختیار آنها قرار داده شود که بتوانند از مملکت و حکومت دفاع و هم با راحت بودن خانواده هایشان با حوصله خوب و با آرامش از کشور ‌دفاع کنند.

۲۹ فروردین روز حماسه آفرینی بزرگمردان خاکی پوش است

همچنین ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: بدون شک امروز استقلال و شکوه ایران اسلامی به مدد نثار خون این شهدای معظم و رشادت و ایستادگی جانبازان و ایثارگران و شکیبایی و همراهی خانواده‌های ایثارگر آنان رقم خورده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، افزود: بیست و نهم فروردین‌ماه روز حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و یادآور رشادت‌های بزرگمردان خاکی پوش است که با اقتدار جان خود را در طبق اخلاص نهادند تا از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: در این میان باید یاد کنیم از شهدای معزز و جانبازان و آزادگان گران قدر و خانواده‌های آنها که در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند و پس از آن با از خود گذشتگی و فداکاری و جان فشانی افتخار آفرین شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha