• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401012917425
  • خبرنگار : 71594

درخواست مفتح برای پاسخگویی رئیس مجلس در خصوص اقدامات انجام شده درباره قانون بودجه

درخواست مفتح برای پاسخگویی رئیس مجلس در خصوص اقدامات انجام شده درباره قانون بودجه

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خواستار پاسخ رئیس مجلس در خصوص اقداماتی شد که پس از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ابلاغ متن قانون بودجه توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور انجام شده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز قرن ۱۵ هجری شمسی بیان کرد: قرن ۱۴ هجری شمسی به پایان رسید و از بزرگترین حوادث این قرن پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و با حضور یکپارچه مردم عزیز میهن اسلامی ایران از تمام اقشار بوده است. محصول این معجزه بزرگ الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ستون فقرات این نظام قانون اساسی آن است که در مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی با حضور ده ها نفر از مجتهدان مسلم نوشته و تنظیم شد و توسط حضرت امام تنفیذ و در رفراندوم نیز با رای بیش از ۹۸ درصد مردم تایید گردید و امروز میثاق ملت عزیز ماست.

وی کارگزاران نظام مقدس در تمام قوا و من جلمه قوه مقننه را به رعایت دقیق قانون اساسی توصیه مجدد کرد و گفت: یکی از مصادیق این موضوع بودجه امسال کل کشور است که برخلاف روال سال های گذشته جلسات علنی رسمی مجلس در ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ در حالی که تنها یک بار ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی برطرف شده بود و در بودجه به طور کامل تصویب نشده بود تعطیل شد. در سال های گذشته بعضا سه چهار بار در بودجه برای مصوبات مجلس با شورای نگهبان رفت و آمد داشتیم. از آنجا که طبق قانون اساسی وظایف نمایندگی قائم به شخص است و قابل تفیذ نیست و اصل ۸۵ نیز برای خود آیین نامه خاص دارد که شامل بودجه سال ۱۴۰۱ نمی باشد، نحوه برطرف شدن ایرادات مجدد شورای نگهبان مورد سوال و ابهام است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در ادامه گفت: در اولین جلسه شروع مجلس در سال جاری طی نامه ای از معاون قوانین مجلس اقداماتی که پس از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ابلاغ متن قانون بودجه توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور انجام شده را درخواست نمودم که هنوز پاسخی ارانه نشده است و ارائه پاسخ مذکور را از ریاست مجلس خواستارم.

مفتح در رابطه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم افطاری با مشترک هیات دولت با نمایندگان مجلس اظهار کرد: فرمایش رئیس جمهور که کلان پروژه دولت ایجاد اعتماد در مردم است یکی از بارزترین جهت گیری ها و اقدامات رئیس جمهوری ایران اسلامی است که امیدواریم با تلاش های وسیع و ارزشمند ایشان و هیات وزیران این هدف و دیگر اهداف دولت در رشد و توسعه کشور و اصلاح وضعیت اقتصادی خصوصا درآمد مردم محروم تحقق یابد.

نماینده مردم تویسرکان در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه اش بیان کرد: در حوزه انتخابیه ام علیرغم وجود ظرفیت های قابل توجه با محدودیت های متعددی مواجه هستیم و علیرغم اجرای پروژه های متعدد در حوزه هایی مانند، راه، آب راه، کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن و... متاسفانه هنوز توسعه شهرستان به میزان لازم و در خور شهرستان انجام نشده است و درآمد سرانه تویسرکان به میزان مورد انتظار نرسیده است.

مفتح خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: در حوزه آب شرب اقدامات خوبی انجام شده است و ضمن توجه وزیر نیرو درخواست دارم که نسبت به تسریع در بهره برداری از سد خرمرود دستورات لازم را صادر کند.  

وی همچنین خواستار تامین آب کشاورزی در مناطق مختلف تویسرکان شد و گفت: تویسرکان از نظر آب نیاز به توجه جدی دارد. همچنین حوزه جاده نیز یکی دیگر از حوزه های عقب افتاده شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha