• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401012917434
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار اردستان:

برخورد با خُرده فروشان مواد مخدر در اولویت باشد

برخورد با خُرده فروشان مواد مخدر در اولویت باشد

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردستان مبارزه و شناسایی با توزیع کنندگان و خرده فروشان را در اولویت قرار دهد.

حمیدرضا تاملی، پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان اردستان، اظهار کرد: زیربنای اکثر آسیب‌های اجتماعی در شهرستان موضوع مواد مخدر و اعتیاد است، زیرا در تمام حوزه‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی و جرائم که ورود می‌کنیم ردپای این عنصر شوم و پلید مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در حوزه آموزش و درمان مواد مخدر اقدامات خوب و متعددی در سطح شهرستان رقم خورده است، افزود: اگر بخواهیم زنجیره مواد مخدر را که شامل تولید، عرضه کنندگان عمده و توزیع کنندگان خُرد و مصرف کنندگان هستند در نظر بگیریم در می‌یابیم شورای هماهنگی مواد مخدر اردستان در حوزه مبارزه با عرضه کنندگان خُرد خیلی موفق نبوده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: حوزه مبارزه با عرضه کنندگان خرُد یکی از بی رحم‌ترین و پلیدترین زنجیره مواد مخدر است که باید خیلی بیش از گذشته در این حوزه کار شود. انتظاری که از اعضای شورای هماهنگی با مواد مخدر شهرستان اردستان وجود دارد این است که در سال جدید برنامه‌های متعددی برای مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر در اولویت اصلی آنها قرار گیرد.

تاملی با اشاره به اینکه برای بهتر مبارزه کردن با خرُده فروشان مواد مخدر در شهرستان باید  بیشتر از عناصر قضایی شهرستان استفاده شود، گفت: در راستای انجام ماموریت مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر اردستان سه کانون پرخطر شامل حوزه دانش آموزی، واحد صنعتی و محیط‌های کارگری و محلات شهرستان بیشتر از دیگر حوزه‌ها مورد هجمه و دسترس مواد مخدر و توزیع کنندگان خُرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه گزارش‌هایی به فرمانداری رسیده که در حوزه کارگری و کارگاه‌های صنعتی شهرستان خرید و فروش مواد مخدر به راحتی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش درآمد کارگران، محیط‌های کارگری بهترین فرصت را برای این افراد فراهم می‌کند که به دام خرده فروشان مواد مخدر کشیده شوند. ادارات تعاون کار و صمت امسال در بحث آموزش و پیشگیری کارگران واحدهای صنعتی باید جدیت بیشتری داشته باشند.

فرماندار اردستان افزود: متأسفانه در حوزه محلات خبرهای بسیار تأسف باری به فرمانداری رسیده که بانوان و افراد سنین بسیار کم و اقشار دانشجویی اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کنند که در این بخش نقش ناحیه مقاومت بسیج به دلیل شبکه گسترده‌ای که دارد بسیار تعیین کننده است.

تاملی با بیان اینکه به اندازه کافی در موضوع مواد مخدر و تقلیل‌هایی در زمینه مجازات مربوط با مرتبطان مواد مخدر وجود دارد جامعه را دچار آسیب جدی کرده است، گفت: اگر شورای مبارزه با مواد مخدر از فرصت‌های ناچیزی که وجود دارد نهایت استفاده را نبرد عملا به یک جامعه رها شده مطلق در موضوع مواد مخدر و اعتیاد مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردستان باید مبارزه و شناسایی با توزیع کنندگان و خُرده فروشان را در اولویت قرار دهد، ادامه داد: امسال آموزش و پرورش باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های ویژه داشته باشد و از دستگاه‌هایی که مرتبط با آموزش هستند مطالبه داشته باشد و نسبت به ماموریت دادن به مدیران مدارس در خصوص کنترل و آموزش به دانش آموزانی که خانواده آنها درگیر اعتیاد هستند اقدام کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha