• دوشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401012917560
  • خبرنگار : 71460

ورزش روسیه بدنبال جدا شدن از اروپا و عضویت در کنفدراسیون‌های آسیایی

ورزش روسیه بدنبال جدا شدن از اروپا و عضویت در کنفدراسیون‌های آسیایی

رئیس کمیته المپیک روسیه از حضور فدراسیون های ورزشی در آسیا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از راشاتودی، استانیسلاو پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه اعلام کرد باید به خاطر"روس‌هراسی" که غرب را فرا گرفته است از اروپا دور شده و به آسیا نزدیک شد. هفته گذشته، فدراسیون شطرنج روسیه اعلام کرد که روند پایان دادن به همکاری خود با مقامات اروپایی شطرنج را آغاز کرده و در عوض به دنبال پیوستن به کنفدراسیون آسیایی است.

در همین راستا پیشنهادهایی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال روسیه باید گامی مشابه بردارد و از اتحادیه اروپا به کنفدراسیون فوتبال آسیا رود نیز مطرح شده است. 

این بحث‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که ورزشکاران و فدراسیونهای ورزشی روسیه در پی عملیات نظامی مسکو در اوکراین با ممنوعیت‌های گسترده مواجه شدند. پوزدنیاکوف گفت که محیط خصمانه ایجاد شده توسط مقامات غربی به این معنی است که معطوف کردن توجهات به سمت شرق ممکن است بهترین گزینه برای ورزش روسیه باشد.

او در این راستا گفت: موضع شخصی من این است که اگر این به ما امکان می دهد از سیاست های مغرضانه و روسی هراسی که در کشورهای غرب و عمدتاً در اروپا رخ می‌دهد اجتناب کنیم، من آماده هستم از چنین رویکردهایی حمایت کنم. 

مقامات شطرنج روسیه گفته اند که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا روند پیوستن به کنفدراسیون شطرنج آسیا تکمیل شود و این حرکت مستلزم تایید اعضای فعلی است.

هفته گذشته، پوزدنیاکوف، رئیس کمیته المپیک روسیه، جلسه ای با همتای چینی خود گو ژونگ ون برگزار کرد که در آن دو طرف تکرار کردند که در برابر "سیاسی شدن" ورزش خواهند ایستاد. به گفته پوزدنیاکوف، دو طرف همچنین متعهد به همکاری ورزشی بیشتر بین دو کشور شدند که  شامل کمپ های تمرینی مشترک و تورنمنت های مختلف است که ورزشکاران کشورهای روسیه و چین در آنها شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۱۶:۲۲

هیچی دیگه باید فاتحه مدال گرفتن تو آسیا رو بخونیم. همینجوریش فقط چندتا ورزشمون مدال اورن . دیگه روسیه هم بیاد هیچی. ایران باید قاطعانه مخالفت کنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۵:۱۱

بخاطر ترس از شکست ومدال نیاوردن خوب نیست که با عضویت روسیه مخالفت کنی برو تلاشمو بیشتر کن

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۹ ۲۱:۰۸

دو به دو بازی کنید خوبه

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۰۰:۰۰

لعنت بر روس متجاوز

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۹:۲۸

درود بر روسيه. روسها هم پيمان ما هستن. شما دشمن رو رسما اشتباه گرفتي

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۱۰:۲۸

هرچند از روسیه و مردم روس متنفرم اما چون سبک اروپا را داره باعث پیشرفت فوتبال و کل ورزش آسیا میشه همانطوری که استرالیا به آسیا اومده و سبک فوتبال تقرییا انگلیسی بازی میکنه در کل عالیه نیوزلند هم قطعا میاد آسیا

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۴

خیلی خوب است -

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۳۱ ۲۳:۰۳

به نفع ورزش آسیاست وبر اعتبار آن می افزاید اگر چه آسیا در ورزش از اروپا جلوتر است

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۲۱:۱۵

اسیاییها اگه عرضه دارند نباید قبول کنن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۱۶:۲۲

اتفاقا خیلی عالی میشه ما دیگه برای بازیهای تدارکاتی تو هر ورزشی ب التماس اروپایی‌ها نمیفتیم سطح ورزشمون بالا می‌ره اولش شاید سخت باشه ولی خوب میشه فوتبال با روسیه رو نمیشه با لبنان و سوریه مقایسه کرد