• سه‌شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401013018137
  • منبع : نمایندگی سمنان

روایت امام جمعه دیباج از قفل چندین ساله بروکراسی بر یک پروژه مردمی

روایت امام جمعه دیباج از قفل چندین ساله بروکراسی بر یک پروژه مردمی

ایسنا/سمنان امام جمعه دیباج با گلایه از سازوکارهای اداری تودرتوی پیش روی پروژه‌های عمرانی و از جمله پروژه مجتمع دامپروری دیباج بر رفع جدی موانع از پیش روی این پروژه تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حسین قریب بلوک در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات پیش روی احداث مجتمع دامپروری دیباج و پیگیری‌های امام جمعه به تشریح اقدامات صورت گرفته برای حل این مشکلات پرداخت  و اظهار کرد: دیباج در سال ۷۵ به شهر تبدیل شد و با توجه به اینکه منطقه‌ای کوهستانی و شغل مردم دامداری است، باید دام‌ها به بیرون شهر منتقل می‌شدند که برای همین قرار بود مجتمع دامپروری در این منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به کمبود مراتع در این منطقه گفت: قرار بود با در نظر گرفتن زمین، مجموعه‌ای تأسیس شود. در همین راستا بررسی‌هایی نیز انجام شد، اما چون محدوده، محصور به کوهستان است و مشکلاتی برای آبرسانی به آن وجود داشت در نهایت زمینی به مساحت ۲۵ هکتار انتخاب شد و به منابع طبیعی هم معرفی شد. با این حال این موضوع ۷ – ۸ سال است که طول کشیده است.

حجت‌الاسلام قریب بلوک افزود: بنده در سال ۹۹ به عنوان امام جمعه وارد دیباج شدم و پیگیری‌هایی را انجام دادم. حدود ۱۲۰ دامدار در نامه‌ای خواستار تسریع در اجرای این پروژه شدند چرا که این دامداران در تأمین مرتع مشکلاتی داشتند و این موضوع باعث شده بود که نتوانند غذای دام خود را تأمین کنند.

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی این موضوع را با مسئولین مطرح کردم و گفتم یکی از مواردی که موجب توسعه شهر و ارتقاء اقتصادی می‌شود تاسیس این مجتمع دامپروری است.

روایت امام جمعه دیباج از قفل چندین ساله بروکراسی بر یک پروژه مردمی

امام جمعه دیباج با اشاره به نتیجه این جلسات خاطرنشان کرد: جلسه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی استان انجام شد و ایشان تاییدیه دادند. در ادامه قرار شد استعلاماتی برای پیگیری امور انجام شود که سازمان‌های مختلفی در این زمینه باید جواب مثبت می‌دادند. همه این جواب‌ها گرفته شد ولی اداره آب مواردی را در مورد مشکلات این منطقه متذکر شد.

حجت‌الاسلام قریب بلوک اضافه کرد: جلساتی با مسئولین اداره آب و اداره گاز انجام شد و مقرر شد مقداری از این زمین کم شود تا در نهایت بتوانیم در ۱۵ هکتار از این زمین‌ها این مجتمع را تاسیس کنیم.

وی تصریح کرد: گام بعدی جلب کمک‌های جهاد کشاورزی بود که به همین خاطر جلساتی برای جلب این کمک‌ها انجام شد و مشخص شد باید کار از دو صنف نظام مهندسی کشاورزی و نظام مهندسی دامپزشکی پیگیری شود. قرار شد استعلاماتی انجام شود که در نهایت جواب یکی از این استعلامات منفی شد که دلیل آن معارضی بود که در سال‌های گذشته به خاطر اعطای مجوز به این موضوع به وجود آمده بود.

وی تصریح کرد: با استاندار برای رفع مشکلات و موانع این پروژه رایزنی‌ها و صحبت‌هایی صورت گرفته که امیدواریم این موضوع به نحو احسن انجام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha