• سه‌شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401013018253
  • خبرنگار : 30188

لوستر آبکاری شده و طلا کاری شده چیست؟

لوستر آبکاری شده و طلا کاری شده چیست؟

لوستر یکی از منابع روشنایی و زیبایی منزل می باشد. برای انتخاب لوستر می بایست متناسب با ویژگی های محل زندگی و آن محیط، اقدام به خرید و یا تهیه لوستر کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری شما می‌توانید به راحتی محصولات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و یا حضوری خرید کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از مهرو ماه، لوستر سازی یک فرایند بسیار ظریف و حساس می باشد که نیازمند دقت و خلاقت طراح و سازنده است. شما می توانید از سایت مهر و ماه انواع لوستر و لوستر آبکاری شده متناسب با محل مورد نظر خود را مشاهده کنید و از طریق سایت و یا فروش حضوری با ما در ارتباط باشید.

درباره لوستر و تاریخچه آن چه می دانید؟

لوسترهای برنجی در اواخر قرون وسطی اروپا، بیشتر برای کلیساها ساخته می‌شدند. در قرن هجدهم، هلند به خاطر لوسترهای برنجی‌اش، که دارای ساقه‌ای با شکل جسورانه بود که به یک کره بزرگ، درخشان و بازتابنده ختم می‌شد، شناخته شد. از ساقه شاخه‌های S شکل که به سوکت ختم می‌شدند بیرون آمدند.

در انگلستان و فرانسه در قرن هجدهم لوسترهای ظریفی از نقره و چوب حکاکی شده و طلاکاری شده ساخته می شد. قدیمی‌ترین لوسترهای شیشه‌ای انگلیسی مربوط به دهه 1720 هستند و طراحی ساده‌ای داشتند که در پایه آن توپی قرار داشت.

آبکاری چیست؟
هدف از انجام فرآیند آبکاری الکتریکی، رسوب دادن نیکل، طلا یا نقره روی فلزات است. امروزه آبکاری الکتریکی در مقایسه با گذشته پیشرفت‌های خیلی زیادتری داشته است  و نه تنها مرحله پایانی در خط تولید بعضی محصولات است، بلکه برای ایجاد پوشش‌های محافظی مثل کادمیم، کروم یا اکسید آلومینیوم روی قطعات نیز به کار برده می شود.

اساس آبکاری الکتریکی به این صورت است که در اثر عبور جریان مستقیم از یک الکترولیت، فلز محلول در آن روی کاتد رسوب کرده و به این ترتیب مقداری از آند وارد محلول می شود، به این ترتیب الکترولیت ثابت می ماند.

آبکاری لوسترهای شاخه‌ای و یا برنزی

همانطور که بالاتر به آن اشاره کردیم  آبکاری لایه نازکی است که پس از ساخت قطعات لوستر به صورت پوشش روی آن ها قرار داده شده تا علاوه بر زیباتر شدن آن، در برابر پوسیدگی و... نیز محافظت گردد.

اگر جنس زیر کار شما خوب باشد ولی آبکاری شما بی کیفیت باشد، به تدریج قسمت هایی از رنگ لوستر پذیرایی شما تغییر رنگ خواهد داشت و در مواردی سیاه خواهد شد. در عین حال اگر جنس بدنه اصلی لوستر مناسب نباشد ولی آبکاری  بسیار مناسبی داشته باشد، احتمالا دوام لوستر بالاتر خواهد بود.

لوستر آبکاری شده و طلا کاری شده چیست؟

انواع روش های برای آبکاری بدنه لوستر:

نیکل براق

نیکل در اصطلاح آبکاری مادر محسوب می شود. نیکل بعد از تمیزکاری قطعات به روی آن ها می نشیند و پوشش محکم و جلای خاصی به قطعه ایجاد می کند.

کروم

کروم خود به تنهایی فقط در سخت کاری قالب ها استفاده می شود . البته استفاده از کروم روی نیکل هم می تواند علاوه بر اینکه جلوه ویژه ای ایجاد می کند، پوشش سختی روی نیکل به وجود آورده و ضخامت قطعه را تا چندین سال افزایش می‌دهد.

صدفی  

صدفی همان نیکل می باشد، اما تنها تفاوت آن ها مات بودنشان است. آبکاری صدفی بیشتر با هدف افزایش زیبایی قطعات ترکیبی لوستر، نرده و شیرآلات استفاده می شود. البته نیکل مات خود به تنهایی هم مانند نیکل براق کاربردهای مجزایی دارد.

طلا

 از آنجایی که استفاده از رنگ طلایی بسیار محبوب می باشد، استفاده از آن در آبکاری به روی قطعات فلزی نیز بسیار رایج است. در آبکاری طلایی، مرحله اول آبکاری با نیکل است و آبکاری با طلا پس از نیکل براق و نیکل صدفی انجام می شود .

مس مشکی

 از پوشش یک لایه مس، اکسید کربن و با کمی پرداختکاری و پوشش کیلر به ساخته می شود.

زرد

 آبکاری با رنگ زرد، همانند طلا و نقره بعد از نیکل به روی قطعه می نشیند و تقریبا همرنگ طلا است.

لوستر آبکاری شده و طلا کاری شده چیست؟

نحوه خرید لوستر برای اتاق نشیمن (پذیرایی)

پذیرایی معمولا فضایی است که از آن نسبت به فضاهای دیگر منزل بیشتر استفاده می‌شود؛ تماشای تلویزیون، مطالعه، دور هم نشستن و گپ زدن و … معمولا در این بخش از خانه صورت می‌گیرد.به همین دلیل باید لوستر پذیرایی مناسب با نورپردازی فضای خود انتخاب کنید.

  • لوستر سلطنتی :

لوسترهای سلطنتی برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب هستند. این لوسترها هم مانند لاله‌ها بزرگ و سنگینند و به درد سقف‌هایی بلند و فضاهای بزرگ می‌خورند.

کریستال‌ها در انعکاس درخشان نور اثر مثبتی دارند اما اگر گرد و غبار روی آنها بنشیند و تمیز نباشند یا کریستال به کار رفته در ساخت لوستر، قلابی و نامرغوب باشد، نور منعکس‌شده کدر خواهد بود.

  • لوستر مدل لاله:

این نوع از لوسترها مناسب فضاهایی با دکوراسیون سنتی هستند. روی لاله‌ها معمولا طرح‌هایی با دست کشیده شده و همین طراحی‌ها در پخش نور هم تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارند.

لوسترهای لاله‌ای معمولا وزن زیاد و ابعاد حجیمی دارند. قیمت این سبک از لوسترها معمولا از طیف متوسط رو به بالا تا زیاد تعریف می‌شود. لوسترهای لاله در جنس‌های مختلفی مثل: برنزی، برنجی، نقره یا آب‌طلا ساخته می‌شود.

جمع بندی :

صنایع لوسترسازی مهروماه با بیش از 35 سال سابقه ی درخشان درزمینه طراحی و تولید انواع لوستر و چراغ های تزئینی درخدمت مشتریان عزیز می‌باشد و یکی از پیشگامان عرصه نورپردازی در کشور بشمار می آید. تمام محصولات ما در بخش های مختلف و مورد نیاز ریختگی، آبکاری، پرداخت کاری، مونتاژ و کنترل کیفیت به تولید رسیده و به بازار عرضه می‌گردد. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با ما با شماره  ۰۹۱۲۲۸۴۲۵۲۱ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha