• سه‌شنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401013018439
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد:

جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق در بازار اردبیل

جمع‌آوری لوازم یدکی قاچاق در بازار اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در قالب طرح کشوری تلاش می‌کنیم تا در استان اردبیل نیز جلوی عرضه لوازم یدکی غیراستاندارد و قاچاق را گرفته و بساط آنها را برچینیم.

رامین صادقی در نشست مشترک با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: در قالب گشت‌های تلفیقی و مشترک با تعزیرات حکومتی و اتحادیه تعمیرکاران خودرو سعی می‌کنیم تا با هرگونه عرضه لوازم یدکی غیراستاندارد، قاچاق و خارج از ثبت شناسه قانونی برخورد کرده و نسبت به جمع‌آوری این لوازم یدکی اقدام کنیم.


وی تصریح کرد: با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به ویژه صاحبان خودرو در تأمین لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز ضروری است تا کیفی‌ترین و مناسب‌ترین کالاها توسط فروشندگان عرضه شده و جلوی فروش لوازم یدکی غیراستاندارد گرفته شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هر چند در استان اردبیل آمار قاچاق کالاها و لوازم یدکی خودرو پایین است اما عده‌ای سعی می‌کنند تا با وارد کردن چنین کالاهای بی‌کیفیت شرایط بازار را به هم بزنند که با همکاری اتحادیه‌ها سعی خواهیم کرد جلوی این کار را بگیریم.


صادقی ضرورت نصب کدهای شناسه 13 رقمی را روی بسته‌های فروش لوازم یدکی یادآور شد و افزود: در گام نخست با کالای قاچاق باتری و کمک فنر مبارزه خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم تا در این چرخه کالای بی‌کیفیت عرضه شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خریداران این کالاها باید در کنار مشاهده کد شناسنامه 13 رقمی برای اطلاع از اصالت کالا،‌ بارکد آن را با گوشی‌های هوشمند مورد رصد قرار دهند.


صادقی اضافه کرد: با ارسال کد #4107777* به سامانه مورد نظر می‌توانند در جریان اصالت کالای مورد نظر و لوازم یدکی خریداری شده قرار گیرند.


صادقی بیان کرد: ما از طریق سامانه 124 نیز در خدمت مردم هستیم تا درد دل‌ها، گلایه‌ها و شکایات آنها را ثبت و به صورت روزانه رصد کنیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: کلیه فروشندگان قطعات خودرویی باید این شناسه را روی کارتن و اجناس نصب کنند تا مشتریان با دقت در این شناسه از خرید کالای بی‌کیفیت پرهیز کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha