• چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401013118881
  • خبرنگار : 71516

در نامه‌ای به شورای امنیت، سازمان ملل و مجمع عمومی

ریاض منصور: شورای امنیت از رکود طولانی مدت درباره پرونده فلسطین خارج شود

ریاض منصور: شورای امنیت از رکود طولانی مدت درباره پرونده فلسطین خارج شود

نماینده فلسطین در سازمان ملل نامه‌هایی را برای دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل در نامه‌هایی به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم از حالت رکود طولانی‌مدتی که درباره مسئله فلسطین ایجاد شده عبور کند و به وظایف خود در منشور سازمان ملل و تمام قطعنامه‌های سازمان ملل عمل کند.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز اسرائیل به وخیم شدن اوضاع منجر می‌شود. ما به اتخاذ اقدامات مسئولانه و فوری برای پایان دادن به سیاست‌های غیرقانونی اسرائیل نیاز داریم وگرنه اسرائیل به جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین و مقدسات آن ادامه خواهد داد. همانطور که شاهد تجاوزات مکرر اسرائیل به مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی و ازسرگیری حملاتش به غزه هستیم که جان غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ریاض منصور از جامعه جهانی خواست از مسجد الاقصی در برابر حملات اسرائیل و شهرک‌نشینان حمایت کند.

وی در این نامه‌ها آورده است: سه عملیات اسرائیل در مسجد الاقصی در کمتر از ۷۲ ساعت رخ داد که در جریان آن سربازان اشغالگر با باتون به نمازگزاران حمله کرده و با بمب به آن‌ها تیراندازی کردند که موجب زخمی شدن زنان، مردان و کودکان شد.

ریاض منصور گفت: گروه‌های یهودی تندرو به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می‌دهند. نیروهای اسرائیلی روز گذشته بار دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند. جنایت‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین و طرح‌های غیرقانونی آن برای تغییر جمعیتی و وضعیت قدس از جمله مسجد الاقصی کاملا مشخص است. جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت و طرف‌های امضاکننده کنوانسیون چهارم ژنو به وظایف خود عمل کرده و از تمام ابزارهای ممکن برای مجازات اسرائیل استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha