• چهارشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401013119578
  • منبع : نمایندگی همدان

همدان در انتظار اتفاقات خوب در عرصه فرهنگ و هنر

همدان در انتظار اتفاقات خوب در عرصه فرهنگ و هنر

ایسنا/همدان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه اتفاقات خوب و موثری می‌تواند در عرصه فرهنگ و هنر همدان رقم بخورد، گفت: این استان با داشتن فرهیختگان زیاد در عرصه فرهنگ و هنر این پیشینه را دارد که در تحقق فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی حرکت کند.

به گزارش ایسنا، مسعود ویژه چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به دشوار بودن کار فرهنگی، اظهار کرد: همدان مهد تمدن و فرهنگ کشور است و با داشتن فرهیختگان و هنرمندان فراوان می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در عرصه فرهنگ داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در جنگ روایت‌ها و فضاهای جدید و زندگی دوم که رسانه ها رقم زدند و بستر متغیری که در عرصه فرهنگ با آن متوجه هستیم، حضور داریم تصریح کرد: همچنین امروز القاء فرهنگ غالب به اقصی نقاط جهان که تحت تاثیر نگاه رسانه‌ای که با استعمار نوین در حال فعالیت هستند را مشاهده می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ظرفیت‌های موجود در همدان می‌تواند اهداف حوزه فرهنگ و هنر را در استان محقق کند، افزود: من به عنوان یک سرباز کوچک در نظام جمهوری اسلامی که مرهون خون هزار شهید گل گون کفن است دست یاری همه هنرمندان و اهالی فرهنگ را می‌فشارم و از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف عالیه استان دریغ نخواهم کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استان همدان نیز با اشاره به اینکه اهمیت فرهنگ و نیاز انسان به فرهنگ آنقدر روشن است که نیاز به استدلال ندارد، گفت: فرهنگ، باورها و عادت‌های مردم است و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ اولویت کشور و از اقتصاد هم مهمتر است.

غلامرضا فریدونی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی باید تحرک بیشتری پیدا کند، افزود: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد جدید استان انتظار داریم از ظرفیت فرهنگی موجود در استان برای دوران پساکرونا استفاده کند.

فریدونی بر تقویت حمایت مادی و معنوی از پایگاه‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد و گفت: اهمیت فرهنگ بر کسی پوشیده نیست و اگر فرهنگ مهم نبود دشمنان ما این راه را برای ضربه زدن انتخاب نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در حوزه فرهنگی در استان سخت‌تر از دیگر زمینه‌هاست، تصریح کرد: همدان با قدمت سه هزار ساله دارد و ایثار و مقاومت در آن مثال زدنی است بنابراین نمی‌توان این فرهنگ را نادیده گرفت.

فریدونی با بیان اینکه اسناد فرهنگی استان باید پیگیری و اجرایی شود، عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید جدی‌ گرفته شود چرا که مساجد پایگاه فرهنگی هستند و باید مورد حمایت مادی و معنوی قرار  بگیرند.

به گزارش ایسنا، عصر امروز در آیینی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، "مسعود ویژه" به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان معرفی شد و از زحمات "احمدرضا احسانی" تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha