• پنجشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401020100294
  • خبرنگار : 71631

حراج اثر یکی از گران‌ترین نقاشان زنده دنیا

حراج اثر یکی از گران‌ترین نقاشان زنده دنیا

تابلو نقاشی انتزاعی از «گرهارد ریشتر» نقاش مشهور آلمانی که آثارش بارها با قیمت‌های چشمگیر به فروش رسیده‌اند، به زودی در یک حراجی به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، تابلو نقاشی از مجموعه نقاشی‌های «تصویر انتزاعی» که توسط «گرهارد ریشتر» نقاش مشهور آلمانی خلق شده است به زودی در حراجی کریسیتز نیویورک به مزایده گذاشته می‌شود.

ارزش تخمینی این اثر دست کم ۳۵ میلیون دلار برآورد شده است و در حراجی آثار قرن بیستم ماه مه ارائه خواهد شد.

این تابلو نقاشی دو متری در سال ۱۹۹۴ خلق شده است و یکی سه اثر «ریشتر» محسوب می‌شود که توسط «اریک کلپتون» موسیقی‌دان انگلیسی در سال ۲۰۰۱ خریداری کرد. تابلو نقاشی که به زودی در کریستیز ارائه خواهد شد، نخستین نقاشی از این سه اثر است که توسط «کلپتون» به فروش گذاشته شد. این نقاشی در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۳۴ میلیون دلار فروخته شد تا رکورد گرانترین نقاشی متعلق به یک هنرمند زنده در آن زمان شکسته شود.

در این تابلو نقاشی رنگ‌های قرمز و زرد بر سایر رنگ‌ها غالب هستند.

مدیر آثار هنر قرن بیستم کریستیز معتقد است استقبال و علاقه به آثار «ریشتر» رو به افزایش است و این تابلو نقاشی غالبا سرخ، یکی از نمونه‌های نادر و باشکوه از آثار «ریشتر» محسوب می‌شود که یکی از سبک‌های خاص او در آن استفاده شده است.

گرهارد ریشتر (Gerhard Richter) متولد سال ۱۹۳۲ در درسدن و از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان معاصر دنیا است. هنرمندی که سال‌ها تجربه خلق اثر هنری در انواع و اقسام سبک‌های هنری را دارد، اما بیش از همه در نقاشی آبستره و انتزاعی شناخته شده است.

تابلو نقاشی «تصویر انتزاعی ۵۹۹» که در سال ۱۹۸۶ خلق شده است، یکی دیگر از مجموعه آثار «تصویر انتزاعی» این هنرمند محسوب می‌شود.این تابلو نقاشی در سال ۲۰۱۵ با قیمت قابل‌توجه ۴۴.۵ میلیون دلار فروخته شد.

امروزه آثار این هنرمند در موزه‌ها و گالری‌های مطرح جهان همچون موسسه هنر شیکاگو، موزه هنر مدرن نیویورک، گالری تیت لندن نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۲

تصویری زیبا از درد بی دردی ،اگر تبلیغات و بازاریابی مبتنی بر پروپاگاندا را از چنین آثاری برداریم در حقیقت جز یک اثر خوش آب ورنگ باسمه ای چیزی بیشتر نیست