• جمعه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401020200586
  • خبرنگار : 71523

یک اتفاق جدید برای بورس

یک اتفاق جدید برای بورس

ادامه روند صعودی در بازار سرمایه که از ابتدای امسال آغاز شده بود، باعث شد شاخص کل بورس بتواند در هفته جاری دوباره و پس از حدود ۸ ماه وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شود.

به گزارش ایسنا، بررسی آمار کل معاملات بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۱۸.۹۴ درصد از ۲۷۶ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسیده است. این در حالی است که حجم کل معاملات با ۲.۶۶ درصد کاهش از ۵۳ هزار و ۵۳۸ میلیون سهم در هفته گذشته به ۵۲ هزار و ۱۱۴ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

عقب‌نشینی بازار اول سهام و بازار مشتقه

ارزش معاملات در بازار اول سهام با کاهشی ۶.۲۲ درصدی از ۱۲۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال به ۱۱۳ هزار و ۸۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. اما در مقابل ارزش معاملات در بازار دوم سهام رشدی ۱۸.۴۳ درصدی داشت و از ۹۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال به ۱۰۸ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی نیز با رشدی ۴۲۱ هزار و ۴۲ درصدی توانست از ۴۲۴۵ میلیارد ریال در هفته گذشته تا ۲۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال در هفته جاری صعود کند.

البته ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهشی ۲۳.۹۸ درصدی از ۵۲۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۳۹۵ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله هم ۴۲.۵ درصد افزایش یافت و از ۶۰ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۸۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

هفته سبز شاخص‌ها

شاخص کل بورس توانست با ۴ درصد افزایش بیش از ۵۸ واحد افزایش یابد و از یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد در هفته گذشته تا یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد در هفته جاری صعود کند.

شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۴.۸۲ درصد افزایش بیش از ۱۸ واحد صعود کرد و از ۳۸۲ هزار و ۹۶۴ واحد در هفته گذشته به ۴۰۱ هزار و ۴۳۷ واحد در هفته جاری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۱۱:۱۸

بورس را درست کنید مردم از دست بورس بسیار بسیار شدیدا بسیار به تنگ آمده اند پول مایحتاج زندگی شان نان شب شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند؟مردم را اندکی درک کنید هی اصلا سود نمی خواهند هی خالص پول شان را می خواهند این طور اصلا نشد مردم را بسیار اذیت نکنید

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۱۶:۵۲

قیمت محصولات همین شرکتهایی توبورسن صدبرابر شده ولی سهمشون هزاربرابر افت کرده این اگه دستکاری نیست اسمش چییه .. لطفا خواهشا اصل پول ملتو بدین سود نخاستن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۲ ۲۱:۴۱

نماد بانک دی بازگشایی شود اکثر سهامداران این نماد در ضررهای بسیار شدید قرار دارند دلیل ۸ ماه بلوکه کردن سهامداران چیست؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۰۹:۰۲

هشدار میدهم دوباره در بورس دزدی بصورت نرم و بی صدا دارد شکل میگیرد هموطن مراقب جیبت باش!! هر وقت خدمات اینترنتی و برخط سیستمهای بورسی ضعیف شد بدون که فقط برای تو و امثال توست برای عده ایی وصل و روبراست!!!!!!!!!!!!!!