• شنبه / ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۱:۴۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1401020300850
  • خبرنگار : 71498

آخرین وضعیت پرداخت خسارت برقی

آخرین وضعیت پرداخت خسارت برقی

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر گفت: برای سال ۱۴۰۰ با بیمه دی قرارداد منعقد شد، تا کنون نزدیک ۹۳ هزار پرونده ثبت شده است و سه ماهه اول سال قبل که تقریبا ۱۷ درصد خسارت مربوط به آن دوره بود را تا ۱۵ اسفند ماه پرداخت کردیم.

عبدالامیر یاقوتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بیمه برق، با بیان اینکه جحم پرونده‌ها زیاد و منابع مالی برای این حوزه محدود است، اظهار کرد: برای سه ماه اول سال ۱۴۰۰ مبلغی نزدیک به ۲۰ میلیارد برای این مساله لحاظ شد که هفت میلیارد آن پرداخت و سند مابقی صادر شده اما اکثر شماره شباهای دریافتی اشتباه بوده که همین مساله مشکلاتی را برای پرداخت ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالشی که الان با آن مواجه هستیم شماره شبا دریافتی مشترکان بوده، دو سوم از پرونده‌هایی که تکمیل شده در این مرحله متوقف مانده چراکه شماره شبا ارسال شده اشتباه است، تاکید کرد: زمان‌بندی بعدی روی سه ماهه دوم  که ۶ ماه اول سال است خواهد بود، این مدت ۹۰ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود، برای این موضوع نیز از اسفند ماه مراحل اولیه آغاز شد، بیمه تعداد گروه‌های ارزیابی کننده را بسیار بیشتر کرد و باتوجه به شناختی که از شرایط موجود پیدا کرده است بسیار بهتر و سریع‌تر عمل می‌کند لذا انتظار داریم که سه ماهه دوم را تا پایان تیرماه تمام کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت توانیر ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قصد داریم در مرداد ماه سایر پرونده‌ها که شامل ۱۰ هزار پرونده است را به اتمام برسانیم اما متاسفانه آورده این صندوق که از سمت مردم تامین می‌شود زیاد نیست، تصور کنید که نزیک ۸۰ میلیارد برای ۱۰۰ هزار پرونده است که رقم ناچیزی به حساب می آید.

یاقوتی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۱۰۰ تومان در ماه به ازای هر مشترک خانگی و ۱۰۰۰ تومان به ازای هر مشترک تجاری و ۵۰ تومان نیز از هر مشترک خانگی روستایی برای این مساله اخذ می شود، گفت: در مجموع حدود ۸۸ میلیارد از این طریق بدست می آید که مالیات بر ارزش افزوده، سهم بیمه و مواردی از این قبیل از این مبلغ کسر می‌شود.

وی تاکید کرد: نحوه افزایش این مبلغ طبیعتا بر اساس آنچه که در قانون بودجه هر سال ابلاغ می‌شود اجرایی خواهد شد که امسال هیچ تغییری نسبت به سال قبل نداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۵-۳۱ ۱۴:۱۱

از یک سال بیشتر شده که خسارات ناشی از برق رو ندادن هنوز هر بار هم که به سایت مراجعه می‌کنی زده در حال بررسی... خب این برسی شما کی تموم میشه ؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۰۹:۳۶

موقع ثبت مدارک خسارت شماره شبا رو ثبت کردم الان بعد از یه سال میخان یک سوم هزینه رو پرداخت کنن دوباره نوشتن شماره شبا رو اعلام کنید حالا شماره شبا رو کجا باید اعلام کنیم خدا میدونه خب لا اقل گزینه اعلام شبا رو بذارین که ملت سردرگم نشن

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۳ ۱۱:۰۳

بله بیش از یکسال از اعلام خسارت برق با مدارک گذشته است .برای همین جبران کمتر خسارت ، شماره شبا را کجا باید اعلام کنیم؟در فرم جبران خسارت و مدارک نبود وگرنه اعلام می کردیم.