• یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401020401304
  • خبرنگار : 71610

مسکو: آمریکا و ناتو وارد فاز نهایی طرح استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین شده‌اند

مسکو: آمریکا و ناتو وارد فاز نهایی طرح استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین شده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی آمریکا و ناتو را به تدبیر اقدامات ساختگی برای متهم کردن مسکو به استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد و گفت که آنها وارد فاز نهایی این طرح ساختگی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اظهار کرد: اطلاعات وزارت دفاع روسیه که شنبه منتشر شد، به‌وضوح ثابت می‌کند که واشنگتن، ناتو و شرکایشان به مرحله نهایی طراحی اقدامات ساختگی در اوکراین رسیده‌اند و درصدد هستند تا جامعه جهانی را متقاعد کنند که روسیه از تسلیحات شیمیایی بیولوژیکی استفاده می‌کند.

وی افزود: انگیزه‌های پشت این رفتار واضح هستند، چراکه جزئیات هولناک همکاری آمریکا و مقامات فعلی اوکراین در زمینه تولید سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین برای جهانیان فاش شده است. واشنگتن از پیش برای این اقدام آماده شده بود؛ چراکه مطمئن بود این فعالیت‌های جنایتکارانه آشکار خواهد شد.

زاخارووا ادامه داد: زمانی که مدارک ارائه شد، آمریکایی‌ها نتوانستند به انکار اقدامات‌شان ادامه دهند و ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا وجود یک آزمایشگاه آمریکایی در اوکراین را در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا تایید کرد.

وی گفت که واشنگتن برای اقدامی وحشتناک آماده می‌شود که قربانیان آن می‌تواند از ارتش روسیه و جمعیت غیرنظامی اوکراین باشد. مقدمات این اقدامات ساختگی از اواخر مارس گذشته و با آماده‌سازی افکار عمومی از سوی کاخ سفید آغاز شد و مجله فارن افرز یادداشتی را درباره توانایی‌های روسیه در زمینه سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی را تحت عنوان "آمادگی برای اقدامی غیرقابل تصور در اوکراین" منتشر کرد.

زاخارووا تصریح کرد: علاوه بر این، از وجود بازرسان غربی پرده برداشته شد که مأموریت آنها تحقیق درباره جزئیات استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی است. به دو گروه از این افراد فقط اشاره می‌کنم یکی از آنها "گروه فنی بین‌المللی شیمی قانونی" است که در اقدامات ساختگی در سوریه دست داشته است و گروه دیگر نیز "سازمان تحقیقات علمی کاربردی هلند" متخصص در سموم نوع نوویچوک است. این دو سازمان تلاش خود را برای همکاری با اربابان آمریکایی خود ثابت کرده‌اند.

 وی همچنین فاش کرد که واشنگتن همچنین با سازمان‌های بین‌المللی به ویژه صلیب سرخ و سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری می‌کند و آنها انتظار دارند "سناریوی سوریه" را با حذف روسیه از این سازمان به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و شرکای آنها در اروپا این واقعیت را نادیده می‌گیرند که روسیه حدود پنج سال پیش (از ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۷) سلاح‌های شیمیایی را به طور کامل کنار گذاشت و این موضوع توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی تأیید شده است. کی‌یف با کمک متخصصان ناتو در حال برنامه ریزی برای اجرای طرح آمریکا است که شامل استقرار سلاح‌های شیمیایی در سایت‌های نیروهای روسیه در اوکراین می‌شود. تلاش برای این کار دو روز قبل و زمانی صورت گرفت که یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی آمپول‌هایی (ظروف ذخیره‌سازی مواد شیمیایی) را داخل سایت‌های نیروهای روسیه انداخت. برنامه این بود که با تخریب این ظروف واکنش شیمیایی رخ دهد و باعث انفجار و آتش سوزی با انتشار مواد سمی شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه اوکراین حدود ۵۰ پهپاد خریداری کرده است که می‌توانند مواد شیمیایی و بیولوژیکی را در هوا بپاشند. طرح اولیه آمریکا اعمال فشار اقتصادی بر روسیه برای چشم‌پوشی کامل مسکو در منافع امنیتی مشروع خود بود، اما این کار جواب نداد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر آنها به سمت استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و فراتر از خط قرمز حرکت می‌کنند. اگر این اتفاق بیفتد، قربانیان بی‌شماری خواهند بود و مسئولیت هر یک از آن‌ها بر عهده وجدان استراتژیست‌های آمریکایی در دفاتر کاخ سفید، وزارت امور خارجه و پنتاگون و عروسک‌های آن‌ها در کی‌یف خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۰۹:۱۸

آمریکا از روسیه بدتر و روسیه از آمریکا بدتر است. هر دو شیاد و دروغگو هستید. هیچکدام قابل اعتماد نیستید. این بار قربانی مردم اوکراین. قربانی بعدی مردم کدام کشور است؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۵:۲۰

دهنتو ببند بیسواد ، آخه تو چه میفهمی روسیه چیه و اصلا چه می‌دونی جریان این عملیات و تاریخ آن چه بوده ، شما چی میخوای میای اینجا چرت و پرت میگی برو بابا برو

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۹:۰۹

انگار به بابات توهین شده

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۰۹:۳۸

بابا عجب رویی داری تو روسیه عجب رویی داری !

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۰۹:۳۸

آمریکا در تلاش مجدد سناریوئی است که با کمک کلاه سفیدها در سوریه با کمک داعش علیه نیروهای سوریه انجام داد و با پوشش رسانه ای جهانی سعی در متهم کردن سوریه جهت استفاده از سلاحهای شیمیائی و کشتار دسته جمعی داشت..... و هم اکنون این برنامه در حال کارگردانی در اکراین است...........

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۳:۵۲

توهمات مسری ...!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۲:۰۱

تا به حال یک حرف راست از روس ها نشنیدیم ...از همان موقع که گفت ما به اوکراین حمله نمی کنیم و داریم مانور برگزار می کنیم یک سره دروغ سرایی میکند انقدر سامانه دروغ پراکنی روسها مسخره هستش که هیچ فرد عاقلی نمی تونه این عراجیفات بی سرو ته را یک درصد باور کنه ...تا کجا شیادی و جنایت

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۲:۳۷

کار خوبی کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۴:۳۵

اقاکوروش توکه دم ازفارسی میزنی ،،،عراجیفات!!!راصحیح بنویس از نوشتنت معلوم هست ای کوروش محتکرعاشق باباترامپ پیمان شکن قاتل نامردت وعموپمپو خودهستی ..انانکه ورودواکسن به ایران راممنوع کردندانهارفقایت هستندای محتکردلار۳به ۳۳ازمنافع ترامپ که چون زالو ازمردم خون مکیدی،انتظاری ازامثال تونیست،خون ایرانی دررگهای شمانیست،فقط وهابیت داعشی وحامیانش ازپوتین متنفر هستندانسانهای پاک سرشت شیفته پوتین قهرمان جهان هستند واز ان د دلقک اکراینی که ۲۵۰کودک معصوم روستباروهزاران روستباردرشرق اکر این قتل عام کردمتنفرومنزجرند،،،دلقک قاتل کودک کش نازی تبار،،،

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۳:۴۰

اگه اکراین دست از کشتار اقلیتها بر میداشت و بر اساس توافقات قبلی بی طرف میماند واینگونه آلت دست نمیشد ،مورد حمله قرار نمیگرفت.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۲:۳۵

روسیه اینقد دروغ نگو تو همونی بودی گفتی قصد حمله به اوکراین را نداری الاتم حتما میخوای از سلاح کشتار جمعی استفاده کنی بعد بگی کار غرب بوده

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۳:۲۰

روس‌ها دروغگو و غیر قابل اعتماد هستند هر بدبختی کشیدیم از همین روستا بوده الآنم همینطوریه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۴:۰۴

روسیه‌دروغگوی‌حقه‌بار‌امریکا‌یک‌کشور‌متمدن‌‌با‌شعور‌است‌این‌شمایید‌که‌ ادمکش‌هستید‌

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۵:۴۷

حمله روسیه و کشتار بیگناه مردم اکراین خطای نابخشودنی هست جنگ خانمان سوز هست و ویرانگر،

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۵:۵۳

امیدوارم روسیه از دست شیطانی بنام پوتین رهایی پیداکنه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۸:۱۳

البته مردم روسیه ومخصوصامردم ایران

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۳:۳۴

محبوبیت پوتین در مردم روسیه بالاست

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۶:۲۳

شگرد همیشگی امریکا و متحدانش

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۶:۴۱

درود روسیه به یک کشور دیگر تجاوزکارانه حمله کرده...به بهانه ناتو.... اگر به بودجه های اروپاییان در چند سال گذشته نگاه کنی حتی در زمان ترامپ....داشتند بودجه های ناتو را کم و کمتر می کردند...اگر روسیه به اکراین حمله نکرده بود در چند سال آینده چیزی به نام ناتو وجود خارجی نداشت حمله ناشیانه‌ای که باعث شد دوباره ضرورت وجود ناتو برای اروپاییان زنده شود... حتی فنلاند و سوئد هم الان بیشتر دنبال پیوستن به ناتو هستند تا قبل روسیه جهت کشور گشایی تمام دنیا را به هم ریخت الان هم به دروغگویی رو اورده

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۶:۵۸

زنده باد پوتین مسیحی

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۷:۵۱

لعنت به آمریکا که هرجا باشه جنگ و درگیری هم اونجاس

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۰:۰۳

مرگ بر پوتین وهرچی دیکتاتور و جنایت کاره.خداوندا نسل این خونخوار آن رو از روی زمین بردار.آمین

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۰:۱۷

همه کشورها باید برای نابود کردن ارابه مرگی که غرب از دهه شصت راه انداخته هزینه کنند .البته دشمن اتهامات دروغین سنگینی هم وارد میکند.اما مقابله با استکبار یک وظیفه بین المللی است..

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۰:۴۰

حق باروسیه است وپشت تمام این جنگها آمیریکا آلمان وانگلیس است اگر روسیه از بین بره امریکه صدرصد ایران و نابود میکنه ترس امریکا فعلا از روسهاست چرا الکی پشتیبان اوکراین میگیرید اوکراین جز اروپاست وما تو اسیا زندگی میکنم پس اگر قراره یکی از اینها از بین بره اوکراین نابود بشه بصرف ایران است

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۱:۰۰

سلام زمان جنگ تحمیلی عراق بمب شیمیایی استفاده کرد ،انگلیس وهلند وفرانسه به عراق بمب شیمیایی دادن ،در سوریه غرب به داعش بمب شیمیایی داد ،امریکا مغرب کثیف ترین کشورها هستن نه روسیه ،روسیه برا امنیت خودش می جنگه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۲:۰۸

خود امریکا یکی از بزرکترین استفاده کننده سلاحهای بیولوژیکی است در دنیا و انگشت اتحام در مورد کوید ۱۹ روی خود امریکاست .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۳:۳۴

کادر بندی صفحاتتان بزرگ است و باید اصلاح شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۱:۰۱

بسیار کار خوبی کردن . سلاح رو درست میکنن واسه همچنین وقتایی . بزنین کرملین و پوتین رو با خاک مساوی کنید .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۰۱:۳۷

امریکا کاری که تو سوریه چندین بار اجرا کرد و سلاح های شیمیایی را ریخت رو سره مردم سوریه و گردن اسد میگذاشت اینقدر اینا بی شرفند که مناطق پر جمعیت مخصوصا جاهایی که زنان و کودکان بیشتر ساکن بودند همونجاها امریکا و اروپا سلاح شیمیایی میزدن و گردن اسد میگذاشتن حالا همون کار را میخوان تو اوکراین انجام بدهند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۲۰:۰۸

از غرب وحشی هیچ کاری بعید نیست

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۲۲:۴۵

دورود بر پوتین مرگ بر مرگ بر استعمار پیر کفتار ومتجاوز

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۷:۲۰

یانکی ها استاد مسلم صحنه سازی و دروغ پردازی و سناریو نویسی برای کشورهائی هستند که زیر بار انها نمیروند و خط انها را نمی خوانند.روسیه هم دست انها را به خوبی خوانده و انها را رسوا میکند.