• یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401020401405
  • خبرنگار : 71661

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو هم‌دست پوتین است

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو هم‌دست پوتین است
سوتلانا تیخانوفسکایا

رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس، الکساندر لوکاشنکو را یکی از مسئولان جنگ اوکراین دانسته و خواستار وضع تحریم‌های شدیدتر علیه این رئیس‌جمهوری بلاروس شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو در ۲۴ فوریه ده‌ها هزار نیرو را از خاک روسیه و بلاروس وارد اوکراین کرد، اقدامی که خود آن را «عملیات ویژه نظامی» نامیده و هدف آن را «غیرنظامی کردن» و «نازی‌زدایی» از اوکراین معرفی کرد.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس گفت: الکساندر لوکاشنکو (رئیس‌جمهوری بلاروس) در این جنگ هم‌دست ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) شد.

او گفت، مسئولیت جنگ اوکراین علاوه بر پوتین،‌ تماما بر گردن لوکاشنکو هم هست.

این در حالیست که لوکاشنکو می‌گوید کشورش در این جنگ به شکلی "ناعادلانه" شریک جرم لقب گرفته است. او می‌گوید که نیروهای کشورش در این مناقشه شرکت نکرده و نخواهند کرد.

اما اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگران، بلاروس را هم مانند روسیه هدف تحریم‌های خود قرار داده‌اند.

با این حال، تیخانوفسکایا معتقد است که اقدامات علیه لوکاشنکو باید از این هم شدیدتر شود و گفت: تحریم‌ها (علیه لوکاشنکو) باید به همان اندازه (تحریم‌های علیه پوتین)‌ قوی باشد، اما ساختار متفاوتی داشته باشد. چرا که ما (بلاروس) به اندازه روسیه الیگارش نداریم و تمام قدرت اقتصادی در دستان بخش دولتی است.

تیخانوفسکایا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در سال ۲۰۲۰ که طرفدارانش مدعی تقلب در آن هستند، از این کشور گریخت. او اکنون به کشورهای دموکراتیک هشدار می‌دهد که فریب تلاش‌های لوکاشنکو برای «تماشاگر» نشان دادن خود در مناقشه اوکراین را نخورند.

او در ادامه، شرکت نکردن سربازان بلاروس در جنگ اوکراین و روسیه را نه حاصل سیاست‌های لوکاشنکو، بلکه دستاورد خود آن سربازها دانست که از شرکت در این جنگ امتناع می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۱۶:۲۳

مشخصه و همه میدانند که همانطور که آمریکا متحد اسرائیل هست روسیه هم متحد بلاروس هست نیازی به گفتن شما نبود خخخخ

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۲:۱۵

همین مغز فندقی مثل تو درکی از سیاست نداری روسیه کمونیست رو با مهد تمدن مثل آمریکا یکی میدونی

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۰

شهرام تو که مغز گنده داری نمیتونی بگی که این مهد تمدن چرا سیاهپوستان رو یا با پا خفه میکنه یا به بچه های سیاپوست زیر ۱۶ سال شلیک میکنه.این چه تمدنیه.تمدنی که سلاح کشتار جمعی به عربستان میفروشه.پشت اوکراین رو از نظر جنگی خالی میکنه .اگه این تمدنه من ...🤣😂🤣

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۰:۳۳

چه احمقهائی ایشون رو به ریاست اپوزیسیون احمق‌ها انتخاب کرده اند؟؟؟متحد استراتژیک باید در هر زمینه ای کنار متحد خود باشد ..این امری طبیعی است.چرا ناتو این حق را داشته باشد ولی روسیه و متحدانش خیر ؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۴ ۲۲:۴۱

تیخانوفسکایا از اون پاچه خور ها و مزدوران جنایتکار آمریکاییست که آمریکا جهت به هم زدن آرامش مردم بلاروس ایشون را برگزیده است و این در حالیست که مردم بلاروس همه از دوستداران لوکاشنکو هستند ، مرگ بر آمریکای نجس

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۵

افرین بر شما فقط برو ببین شهرام مغز فندوق ندار چه گفته .کینه ودشمی از کسی یا چیزی ببین چطوری وجدان وشرافت انسان رو زیر سئوال میبره؟