• یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401020401703
  • خبرنگار : 71516

نگرانی رژیم صهیونیستی از ورود حماس به درگیری نظامی جدید

نگرانی رژیم صهیونیستی از ورود حماس به درگیری نظامی جدید

در اوج اعتراضات فلسطین در مسجدالاقصی و ناتوانی اشغالگران در مقابل آن محافل امنیتی و نظامی اسرائیلی ناخرسندی خود را از دستاوردهای حماس در برابر اشغالگران و ایجاد سیاست بازدارندگی جدید مخفی نکرده‌اند؛ اشغالگران نگران این هستند که حماس خودش را به عنوان مدافع قدس و مسجد الاقصی و اردوگاه جنین نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی۲۱، نگرانی‌های رژیم صهیونیستی به حدی رسیده است که مسئولان این رژیم می‌ترسند حماس شهرک‌نشینیان غلاف غزه را گروگان بگیرد. مأموریت اول حماس در زمان کنونی حمایت از مسجد الاقصی است و می‌داند که بعد از ماه رمضان، اسرائیل و اردن برای بازپس‌گیری جایگاه خود در مسجد الاقصی و تقویت سیطره خود بر آن تلاش خواهند کرد و هر زمان که اسرائیل دست به اقدامات تحریک آمیز در قدس بزند حماس موشک‌های خود را به شهرک‌های غلاف غزه شلیک خواهد کرد.

یونی بن مناحیم، افسر سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای نوشت: زخم‌های اسرائیل زبانه می‌کشند درحالی که حماس پیروزی را جشن می‌گیرد و این مسئله را نتیجه استراتژی می‌داند که معادله جدید "غزه-قدس" آن را ایجاد کرده است. حوادث هفته‌های اخیر برای تقویت این معادله بود. این معادله براساس این فرضیه است که اشغالگران اسرائیلی تنها زبان زور و ویرانگری را می‌فهمند.

وی افزود: حماس تاکنون چندین دستاورد را محقق کرده است اولین آن خارج کردن اسرائیل، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین از مسجد الاقصی و سیطره بر آن و بسیج کردن ساکنان قدس از طریق برافراشتن پرچم‌هایی بر فراز مسجد الاقصی و قبه الصخره است. همچنین اسرائیل مجبور شد "راهپیمایی پرچم‌ها" را به خاطر ترس از شلیک موشک‌ها از سوی حماس لغو کند. تسلیم شدن اسرائیل همراه با شلیک موشک‌ها از غزه به شهرک‌های غلاف غزه به خاطر نگرانی درباره دور دیگری از درگیری‌ها در غزه است.

طبق گزارشات اسرائیلی‌ها حماس تصمیم گرفته تا به چند دلیل به صورت محدود موشک‌هایی را به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. حماس طبق گزارشات اسرائیل می‌خواهد عید فطر در آرامش نسبی بگذرد و نمی‌خواهد تحریم‌های مصر که به توقف بازسازی در صورت وقوع دور جدیدی از درگیری‌ها منجر می‌شود، ادامه یابد.

در عین حال محافل نظامی اسرائیلی نگران این هستند که حماس برای ورود به درگیری نظامی با اسرائیل در دوره آتی از طریق افزایش تدریجی تنش در مرزهای جنوبی آماده می‌شود. حماس معادله بازدارندگی جدیدی را با اشغالگران ایجاد کرده است که پیامدهای خطرناکی برای سیاست آن درباره واکنش‌های نظامی خواهد داشت. این نشان می‌دهد که اسرائیل تنها چند هفته درباره وضعیت امنیتی فرصت دارد هرچند که در صورت ازسرگیری حملات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها در شهرهای اراضی اشغالی یا شلیک موشک‌ها به شهرک‌های صهیونیست نشین دستانش بسته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha