• یکشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401020401885
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به‌صورت ملی پیگیری می‌شود

موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش به‌صورت ملی پیگیری می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع کمبود نیروی انسانی در استان به‌صورت ملی پیگیری می‌شود و مدیران استانی هم در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی اظهار کرد: مشارکت دانش‌آموزان برای تجلیل از مقام معلم مورد توجه قرار گیرد و گرامیداشت روز معلم با برنامه و طرح نو باشد و در این زمینه از برگزاری برنامه‌های تکراری به جز مواردی که اجتناب‌ناپذیر است، خودداری شود.

به گزارش ایسنا، وی گفت: با توجه به فرارسیدن هفته معلم دیدار با خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و معلم و متوفیان کرونا در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برنامه‌های مدارس در حداقل زمان ممکن انجام شود و برنامه‌ها به جای سخنرانی‌های طولانی، غنی و مفرح باشد.

وی افزود: معلم کنش‌گر اصلی بخش علمی و پژوهشی است که در شکوفاسازی ارزش‌های متعالی برای تربیت نسل آینده‌ساز نقش اساسی دارد.

قناعت گفت: ۱۲ اردیبهشت روز معلم سالروز شهادت استاد شهید مطهری یادآور جهاد مخلصانه معلمان و اساتید برای تعلیم و تربیت نسل آینده است و معلمی یک سلوک انسانی است لذا اینکه می‌گویند معلمی شغل نیست بلکه دلدادگی و عشق است به این خاطر است که معلمان سرنوشت آینده کشور را می‌سازند.

وی مشارکت مردم، نظارت مردم و توسعه و تجهیز فضای آموزشی را از مهمترین محورهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان و تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید باید خودمان را برای آموزش امیدبخش آماده کنیم.

استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با فضای آموزشی استان توضیح داد: گروه کارشناسی برگرفته از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل آموزش و پرورش تشکیل و میزان پیشرفت فضای‌های آموزشی به‌خصوص اداره کل بررسی و نتیجه به شورا اعلام شود.

وی گفت: درخصوص سرانه آموزشی و استحکام بنا اولویت با مقاوم‌سازی بناهای غیراستاندارد آموزشی باشد که از ظرفیت خیرین در این زمینه می‌توان استفاده کرد.

قناعت از برنامه دیدار با وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خبر داد و افزود: هرچند وضعیت نیروی انسانی ما نسبت به سایر استان‌ها بد نیست اما نباید بسنده شود و باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ارتباط با شورای پشتیبانی سوادآموزی، موضوع از طریق مکاتبه با فرمانداران پیگیری شود که این شورا در شهرستان‌ها هم با قوت فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha