• دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401020502172

حضور نماینده مردم کوار، خرامه و سروستان در جهاددانشگاهی فارس

رحیمی: آماده حمایت از طرح‌های فناورانه هستیم/بابایی: با استفاده مطلوب از ظرفیت‌هافاصله داریم

رحیمی: آماده حمایت از طرح‌های فناورانه هستیم/بابایی: با استفاده مطلوب از ظرفیت‌هافاصله داریم

ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی استان فارس با رئیس این نهاد دیدار و پیرامون امکان استفاده از ظرفیت‌های این نهاد در راستای اجرای طرح‌های فناورانه و اشتغالزا در حوزه انتخابیه خود گفت و گو کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کوار، خرامه و سروستان در این دیدار، برای حمایت از به کارگیری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در اجرای طرح‌های فناورانه اشتغالزا، در حوزه انتخابیه خود اعلام آمادگی کرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری با بیان اینکه کوار، خرامه و سروستان به عنوان شهرستان شناخته می شود اما شماری از دوایر دولتی هنوز شعب و نمایندگی ها و ادارات خود را در این شهرستانها دایر نکرده اند، ایجاد ادارات دولتی را لازمه پیشبرد امور دانست.

رحیمی با اشاره به ظرفیتهای جهاددانشگاهی، بر ضرورت همراهی این نهاد در شناسایی توانمندیها و تعریف طرحهای قابل اجرا با هدف ایجاد اشتغال و ارتقاء شاخصهای اقتصادی تاکید کرد.

این نماینده مجلس به بخشی از ظرفیتهای حوزه انتخابیه خود اشاره و خاطرنشان کرد: بهترین گیاهان دارویی را می توان در ارتفاعات شهرستان کوار یافت، سروستان نیز دارای ظرفیتهای مطلوبی در حوزه تولید پسته است.

او بر لزوم ایجاد مراکز آموزشی و پژوهشی توسط نهادهایی نظیر جهاددانشگاهی و جهاد کشاورزی در راستای ارتقاء دانش و مهارت افراد و اشتغالزایی هدفمند، تاکید کرد و خواستار همراهی جهاددانشگاهی فارس در این زمینه شد.

رحیمی در بخشی از این جلسه، لزوم مد نظر داشتن پیوستهای فرهنگی و اقتصادی برای طرحهای مختلف را متذکر شد و تاکید کرد که طرحهای فاقد پیوست فرهنگی و اقتصادی، خروجی مناسب و تاثیرگذار نخواهد داشت.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز در این جلسه گفت: این نهاد از سال ۵۹ و به فرمان حضرت امام رحمت الله علیه، با هدف انجام فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در کشور تاسیس شد و فارس نیز جزو اولین استانهایی بود که نسبت به راه اندازی این نهاد اقدام کرد.

مظاهر بابایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه های ماموریتی خود، توفیقات خوبی را کسب و ظرفیتهای متعددی را ایجاد کرده است، گفت: در زمینه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس به همراه مرکز افکارسنجی، از کاربردی و تاثیرگذارترین اقدامات بوده است.

بابایی ظرفیت های آموزشی جهاددانشگاهی را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: این نهاد در زمینه آموزش های کوتاه مدت و تحصیلات عالی، فعالیتهای مطلوبی را در کشور و استان فارس بسترسازی و دنبال کرده است.

او هدف اصلی از دوره های کوتاه مدت، ارتقا مهارتهای شغلی افراد دانست و گفت: این آموزشها، با هدف ایجاد شغل متناسب با نیازهای روز جامعه و ظرفیت‌ها و تقاضاهای موجود برنامه ریزی و اجرایی شده است.

بابایی یکی از ظرفیتهای مهم جهاددانشگاهی در فارس را وجود پارک فناوریهای نرم و خلاق فرهنگی بیان و خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال و لزوم حرکت به سمت فعالیتهای فناورانه و دانش بنیان، می توان از این ظرفیت برای ایجاد مهارتهای شغلی خصوصا برای روستائیان استفاده کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس آمادگی این نهاد برای اجرای طرحهای آموزش مهارتهای شغلی مرتبط با صنایع فرهنگی و صنایع دستی، با هدف کمک به ایجاد مشاغل خانگی، را اعلام و اضافه کرد: این اقدام می تواند در معکوس کردن مهاجرت روستائیان و حفظ سکونت روستائیان، کمک کننده باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha