• دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401020502338
  • خبرنگار : 71477

کره شمالی هنوز هیچ مانور نظامی برگزار نکرده است

کره شمالی هنوز هیچ مانور نظامی برگزار نکرده است

منابع مطلع امروز (دوشنبه) اعلام کردند، کره شمالی هنوز هیچ مانور نظامی که انتظار می‌رفت امروز به مناسبت یکی از سالروزهای ملی مهم در پیونگ‌یانگ برگزار شود، برگزار نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بسیاری پیش‌بینی کرده بودند که افتتاحیه این مانور نیمه‌شب دوشنبه مصادف با نودمین سالروز تاسیس ارتش انقلابی خلق کره شمالی برگزار می‌شود. ارتش انقلابی خلق کره یک نیروی چریکی ضد ژاپنی بود که توسط کیم ایل-سونگ، بنیان گذار کره شمالی در سال ۱۹۳۲ میلادی تاسیس شد.

تصاویر ماهواره‌ای آمادگی‌های محرمانه کره شمالی را نشان دادند که شامل هزاران نیرو و قطعات کلیدی تجهیزات نظامی بود و قرار بود یک مانور خیابانی در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ برگزار شود؛ رویدادی که همواره بخشی از تلاش‌ها برای تحکیم اتحاد داخلی و تاکید بر حضور نظامی‌ کره شمالی بوده است.

برخی ناظران گفتند، ممکن است برگزاری این مانور به خاطر آب و هوا یا دیگر شرایط نامشخص در بحبوحه پیشبینی باران در پیونگ‌یانگ به تعویق افتاده باشد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی از جمله خبرگزاری KCNA صبح امروز مقالاتی را به مناسبت این سالروز بدون اشاره به اینکه آیا مانور نظامی برگزار می‌شود یا خیر، منتشر کردند.

روزنامه رودونگ سینمون در عوض در مقاله‌ای از تمامی مردم و نیروهای مسلح کره شمالی خواس تا وفاداری قاطعانه خود را وقف کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی کنند.

در این مقاله آمده است: ما باید به طور کامل‌تر نظم و انضباط انقلابی به وجود آوریم که در چهارچوب آن حزب، ملت و کشور تحت رهبری حزب مرکزی با ایدئولوژی‌ها و تمایلات کیم جونگ اون به طرف اتحاد پیش برود.

بسیاری انتظار دارند که کره شمالی در چنین روزی یک مانور نظامی برای دادن پیام به مردم خود و کل جهان و تقویت اتحاد داخلی‌اش برگزار کند. کره شمالی معمولاضریب پنج و ده سالروزهای سیاسی را با جشن‌های بزرگ گرامی می‌دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha