• دوشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401020502438
  • خبرنگار : 71415

بیشتر فرانسوی‌ها نمی‌خواهند حزب ماکرون اکثریت پارلمان را داشته باشد

بیشتر فرانسوی‌ها نمی‌خواهند حزب ماکرون اکثریت پارلمان را داشته باشد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از رای‌دهندگان فرانسوی نمی‌خواهند حزب امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اکثریت کرسی‌های مجلس ملی این کشور را طی انتخابات پارلمانی آتی که در ماه ژوئن برگزار می‌شود، به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده برای رسانه سی نیوز و یوروپ وان، اکثر مردم فرانسه نمی‌خواهند امانوئل ماکرون که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز یکشنبه پیروز شد، در انتخابات پارلمانی آتی این کشور مربوط به ماه ژوئن پیروز شود.

طبق این نظرسنجی، ۶۳ درصد از پرسش‌شوندگان گفتند که می‌خواهند ماکرون اکثریت را در پارلمان فرانسه کسب نکند، در حالی که ۳۵ درصد گفتند که می‌خواهند او اکثریت را در آنجا در دست داشته باشد.

این نظرسنجی روز یکشنبه با پرسش از ۱۳۰۰ رای‌دهنده فرانسوی و پس از انتشار اولین نتایج از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انجام شد.

در این نظرسنجی شرکت‌کنندگان در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از نامزد مد نظرشان برای نخست‌وزیری فرانسه، ۴۶ درصد مارین لوپن را انتخاب کردند، ۴۴ درصد گفتند که طرفدار ژان لوک ملانشون هستند و هشت درصد از والری پکرس (نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواهان فرانسه) حمایت کردند.

۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از نتایج دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه راضی هستند. درصد مشابهی از شرکت‌کنندگان هم گفتند که از نتیجه انتخابات راضی نیستند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه برگزار شد و وزارت کشور فرانسه پس از شمارش ۱۰۰ درصد آرا اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فعلی با ۵۸.۵۵ درصد آرا پیروز شده و مارین لوپن، نامزد ریاست جمهوری جناح راست افراطی ریاست جمهوری فرانسه هم در این دور ۴۱.۴۵ درصد آرا را به دست آورد و شکست خورد. در دور اول این انتخابات که در ۱۰ آوریل برگزار شد، ماکرون ۲۷.۸۴ درصد و لوپن ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آورده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha