• سه‌شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401020603141
  • خبرنگار : 50477

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان تاکید کرد

حمایت از هسته های محلی توسعه کسب و کار/ لزوم هدفمند سازی حمایت از اقشار آسیب پذیر

حمایت از هسته های محلی توسعه کسب و کار/ لزوم هدفمند سازی حمایت از اقشار آسیب پذیر

ایسنا/گلستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان از حمایت قاطع از هسته های محلی توسعه کسب و کار به منظور کاهش فقر و آسیب های اجتماعی خبر داد.

جلسه ویژه کارشناسی بررسی طرح کاهش فقر در جوامع هدف آسیب پذیر با استفاده از مدل مهارت آموزی و توانمندسازی ‏اجتماع محور در مسیر توسعه محلی با حضور حمزه کرایلو سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، یلمه معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای و دیگر کارشناسان دو دستگاه در سالن اجتماعات اداره کل فنی و حرفه ای برگزار شد.

حمزه  کرایلو سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان در این نشست با اشاره به اینکه کاهش فقر و فقرزدایی از جامعه و محلات آسیب پذیر استان از طریق افزایش قابلیت ها و مهارت های افراد آسیب پذیر و ارائه ‏حمایت های عملی و انگیزشی امکان پذیر است، افزود: طرح کاهش فقر در جوامع هدف آسیب پذیر با استفاده از مدل مهارت آموزی و توانمندسازی ‏اجتماع محور در مسیر توسعه محلی به منظور اثربخشی بیشتر دوره های مهارتی با کمک و یاری دستگاه های ذی ربط در کاهش فقر توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای پیشنهاد شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان نیز در این نشست ضمن تشریح مشکلات و معظلات محلات آسیب پذیر‏، اظهار کرد: باید برای حضور فعال و مشتاقانه افراد در دوره های آموزشی راهکارهایی را در جلسات کارشناسی را مشخص کنیم تا با ایجاد انگیزه بتوانیم افراد را به سمت مهارت آموزی سوق دهیم.

مهدی طالبی تصریح کرد: با شناسایی توسعه دهندگان کسب و کار علاقمند در محلات اعم از خیرین، بازاریان محلی، معتمدین،مراکز بهزیستی، ‏تشکلهای مردم نهاد، که توانایی افزایش قابلیت های فروش تولیدات را داشته و می توانند تجهیز و راه اندازی ‏کارگاه های آموزشی نقشی موثر ایفا کنند باید هسته های فعال محلات را تشکیل دهیم.

وی از حمایت های برنامه ریزی شده و موثر به اقشار آسیب پذیر به عنوان یکی از دستاوردهای این نگاه یاد کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی بتوانیم در مسیر هوشمندسازی و هدفمند کردن مداخلات و حمایت ها گام های موثری را برداریم.

به گزارش ایسنا در پایان این نشست کارشناسان حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص این طرح مطرح کرده و اعضا پیرامون آن بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha