• سه‌شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401020603145

مراسم بزرگداشت همسر مرحومه آیت‌الله جوادی آملی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت همسر مرحومه آیت‌الله جوادی آملی در قم برگزار شد

ایسنا/قم مراسم بزرگداشت حاجیه خانم روحی همسر مرحومه آیت‌الله جوادی آملی دوشنبه شب با حضور جمعی از علما و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، اعرافی، علوی بروجردی، غروی، محفوظی، فاضل لنکرانی، محمدی عراقی و حجج اسلام و المسلمین سید حسن و سید علی خمینی، بیوت مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و فضلا و مسئولان برگزار شد، عضو مجلس خبرگان رهبری، بر اهمیت و نقش همسران در موفقیت و سعادتمندی انسان تأکید کرد.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی با بیان اینکه بهره مندی از همسری فداکار، با ایمان و با اخلاق از بزرگترین نعمت های الهی است، خاطرنشان کرد: ما در طول تاریخ، چنین همسران شایسته ای کم نداشته ایم، از جمله همسران جانبازان که حقیقتا در مراقبت از شوهرانشان ایثار و از خودگذشتگی داشته و دارند.

وی با بیان اینکه ما بارها از نقش همسران علمای بزرگ در دستیابی ایشان به جایگاه های رفیع فقاهت شنیده ایم، اظهار داشت: چه بسیار طلاب مستعد و هوشمند که به دلیل ناسازگاری همسرشان، در مسیری غیر از علم و اجتهاد گام برداشتند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه همسران همراه و همفکر در آموزه های دینی، تصریح کرد: آیت الله جوادی آملی با وجود فراهم بودن تدفین همسرشان در حرم مطهر، با اخلاق ارزنده سیاسی و اجتماعی خود ترجیح دادند که پیکر ایشان در آرامستان عمومی و در کنار مزار شهدا دفن شود.

حاجیه خانم بانو سکینه روحی، همسر مرحومه حضرت آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید، عصر روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه سال جاری دارفانی را وداع گفت و پیکر وی پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم به خاک سپرده شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha