• سه‌شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401020603146
  • خبرنگار : 71496

درخواست نهاد انگلیسی "عدالت برای فلسطین" جهت تحقیق درباره تخلفات رژیم صهیونیستی در قدس

درخواست نهاد انگلیسی "عدالت برای فلسطین" جهت تحقیق درباره تخلفات رژیم صهیونیستی در قدس

یک سازمان حقوقی انگلیسی حامی فلسطین آغاز تحقیقات درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اماکن مذهبی شهر قدس و نقض حق فلسطینی‌ها برای انجام مراسم مذهبی‌شان را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، "مرکز عدالت برای فلسطینی‌ها" (ICJP) که دفتر آن در لندن است، با انتشار بیانیه‌ای در اینترنت اعلام کرد، محدودیت‌های اعمال شده برای ورود به مسجد الاقصی و مکان های عبادی مسیحیان در قدس اشغالی، اقدامی غیرقانونی، تحریک آمیز و بسیار بی دقت است که توسط سربازان اسرائیلی گرفته شده است.

این مرکز در ادامه تاکید کرد: فلسطینی‌ها حق عبادت و انجام فرایض دینی خود را دارند که از نشانه‌های آن عبادت در مکان‌های مقدس بدون دخالت است، در واقع آنچه اهمیت دارد این است که به حق عبادت در تمامی زمان‌ها احترام گذاشته شود و در مورد مناسبت‌های دینی چون ماه مبارک رمضان، عید پاک یهودیان و عید پاک مسیحیان هیچگونه محدودیتی بر آن اعمال نشود.

مرکز یاد شده در ادامه ضمن ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به حملات سربازان اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی در طول ماه مبارک رمضان و به صورت ویژه درباره درگیری‌های روزهای پانزدهم و بیست‌ودوم آوریل جاری، اعلام کرد، برخی گزارش‌ها حاکی از این هستند که سربازان اسرائیلی در تاریخ ۱۵ آوریل به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده و به نمازگزاران فلسطینی از جمله زنان، کودکان و سالمندان حمله کردند، همچنین آنها به تعدادی خبرنگار که هیچ گونه خطری ایجاد نمی‌کردند، حمله کردند.

این مرکز افزود، در پی این درگیری‌ها ده‌ها تن از نمازگزاران زخمی و بازداشت شدند، سربازان اسرائیلی از گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی، گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی در داخل صحن‌های مسجد و سالن‌های برپایی نماز استفاده کردند.

هلال احمر فلسطین گزارش داد، تعداد فلسطینی‌هایی که در پی این درگیری‌ها زخمی شده و در بیمارستان‌های شهر قدس مداوا شدند، ۱۵۲ تن بودند.

به گفته برخی منابع سازمان ملل، دستکم ۴۰۰ فلسطینی در این درگیری‌ها بازداشت شدند.

در تاریخ ۲۲ آوریل جاری نیز سربازان اسرائیلی به همین شکل علیه نمازگزاران فلسطینی اقدام کرده و با یورش به نمازگزتاران فلسطینی در صحن‌های مسجد الاقصی دستکم ۵۴ تن از آنها را زخمی کردند.

طبق گزارش مرکز یاد شده، از جمله محدودیت‌هایی که رژیم صهیونیستی در ۲۳ ‌آوریل جاری برای مسیحیان فلسطینی اعمال کرد، مسدود کردن درب جدید منتهی به بخش قدیمی شهر قدس به روی نمازگزاران مسیحی بود که قصد داشتند شنبه مقدس خود را در این شهر جشن بگیرند.

طبق اعلام موسسه خاورمیانه (IMEU) سربازان اسرائیلی میان نمازگزاران مسیحی بر اساس نژادشان تفاوت قائل می‌شوند.

این موسسه با انتشار ویدیویی که در آن یک افسر اسرائیلی می‌گوید مسیحیان عرب آنهایی که به زبان عربی صحبت می‌کنند، به سمت راست و مسیحیان خارجی به سمت چپ بروند، تاکید کرد: این مساله بسیار نگران‌کننده است.

موسسه یاد شده با تاکید بر اینکه استفاده از قدرت نظامی باید محدود و بر اساس اصول و استانداردهای بین‌المللی مربوط به اشغالگری نظامی باشد، اعلام کرد، عملکرد سربازان اسرائیلی موجب افزایش تعداد زخمی‌ها میان نمازگزاران و کارکنان داخل مسجد و اطراف آن از جمله زنان و کودکان شد.

همچنین موسسه خاورمیانه تاکید کرد، این حملات وحشیانه در بسیاری از موارد بدون دلیل و افراطی بوده و به منزله نقض آشکار استانداردهای بین‌المللی هستند.

این موسسه انگلیسی همچنین آغاز تحقیقاتی مستقل، بی‌طرفانه و شفاف درباره این اتفاقات خشونت‌آمیز و محدودیت‌های اعمال شده بر ورود به اماکن عبادی شهر قدس اشغالی را خواستار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۶

چه عجب!!!بالاخره یک حمایت آبکی از فلسطینیان دربند شد.....معلوم نیست که اگر مسیحیان عرب و غیرعرب در میان کسانیکه شتم و ضرب شدند نبودند باز هم این موضع گیری انجام میشد یا نه؟!!!............همیشه اینگونه رفتارها در مورد مسلمانان نادیده و یا حتی دیده نمیشود هرگز.....