• سه‌شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401020603522
  • خبرنگار : 71460

تاریخ‌سازی تیم فوتبال زنان افغانستان

تاریخ‌سازی تیم فوتبال زنان افغانستان

تیم فوتبال زنان افغانستان در اولین دیدار بعد از روی کار آمدن طالبان به میدان رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار، تیم ملی فوتبال زنان افغانستان اولین بازی خود را پس از فرار از کشور تحت حاکمیت طالبان انجام داد. همانطور که روزنامه استرالیایی سیدنی مورنینگ هرالد گزارش داد، این زنان با حمایت باشگاه ملبورن ویکتوری در لیگ آماتور استرالیا پذیرفته شدند و در اولین دیدار برابر ویکتوریا به تساوی بدون گل رسیدند. باشگاه ملبون ویکتوری در توییتی نوشت: "لحظه ای خاص در تاریخ باشگاه."

سیدنی مورنینگ هرالد نوشت، این تیم اکنون یک تیم غیر رسمی است. در افغانستان، آنها از انتقام گیری رژیم طالبان می ترسیدند زیرا این رژیم از شرکت زنان در ورزش خودداری می کرد.  

این تیم با پیراهن های قرمز بازی می کرد که اعداد و پرچم ملی افغانستان را نشان می داد اما نام بازیکنان را نشان نمی داد. به گزارش سرویس خبری «اس بی اس نیوز» استرالیا، کاپیتان "فاطمه" گفت: این به هویت ما مربوط می شود، ما می خواهیم از خانواده خود محافظت کنیم. برخی از آنها با نام کوچک و برخی دیگر با نام مستعار در زمین بودند تا شناخته نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۲:۰۹

بدبخت ها گناهی ندارند حرف حق را می‌زنند شما مردم قضاوت کنید کجای قرآن اومده که به مسلمان همچنین ظلم ستمی بشه بعدشم کشورهای همسایه که همه مسلمان بودن باید پشت مردم افغانستان میبودن ولی پشت طالبان شدن و الانم خوب می‌بینند طالبان مردم افغانستان را زجر عذاب میدن همه سکوت کردن و با سران طالبان خوش گذرانی می‌کنند دین اسلام را این طالبان دارند خشن نشون میدن شماها نگاه کنید بقیه حکومت ها که کافر بی دین هستند ولی به مردم خودشان ظلم ستم نمی‌کنند شماها بگید کجای قرآن اسلام اومده به مردم مسلمان خودت سخت بگیرید طرف میخواد اصلا نماز نخونه میخواد کافر بشه میخواد فقط نماز خودش را فقط بخونه بس میخواد پیشرفت به طالبان ربطی نداره موندم بین الملل ترسیده سکوت کرده کشورهای همسایه افغانستان چرا لال و کر کور شدن این قدر ادعا می‌کنند از پس طالبان برنمیان یانه با طالبان شریک هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۶:۵۱

سرهای مبارک درانتظار دیدار هیئت حاکمه طالبان . طالبانی که برای سوار شدن زنان در خودروی موتور آقایان شلاق وتنبیه بکار میرفت .امروز با دیدن زنان فوتبالیست باید دق کنند .

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۸:۵۴

جهل و تعصب مسلمانان را نابود کرده

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۰:۴۵

مقصر خود افغانها چون چون اگر می خواستم طالبان را بیرون می کردند و ۴۰ سال تو کشورشون خودشون با خودشون درگیرن امیدوارم روزی برسد که کشور با هم خوب باشند یکی میگه ازاره یکی می گه هراتی که میگه کابلی مثل ایران ما باشد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۱:۲۹

تا جهل و خرافات وجود دارد فقر و فساد و بیعدالتی و استعمار پا برجاست

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۵:۳۸

حاکمیت جمهوریت در افغانستان کاملا اسلامی بود اما طالبان به بهانه غیر اسلامی با حاکمیت جنگید. عنوان اسلام برای طالبان فقط ابزاره، همانطوریکه خودشان ابزار کشورهای دیگه هستند.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۲ ۲۰:۰۰

اینه وقتی از طالبان غارنشین فاصله بگیری اینچنین میدرخشی دمتون گرم خوش خرم باشین