• چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401020703696
  • خبرنگار : 71214

معاون وزیر راه به ایسنا اعلام کرد

جزئیات افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز در سال‌جاری / کوتاهی ۲.۵ ساعته مسیر

جزئیات افتتاح آزادراه اصفهان - شیراز در سال‌جاری / کوتاهی ۲.۵ ساعته مسیر

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات افتتاح آزادراه اصفهان-شیراز در سال جاری گفت: تنها مشکل سرمایه‌گذار، چگونگی تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه است که می‌تواند حدود دو ساعت و نیم این مسیر را برای مردم کوتاه کند.

خیراله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزادراه اصفهان-شیراز طولانی‌ترین مسیر آزادراهی کشور بوده که در طرح‌های اولویت‌دار سال جاری برای بهره‌برداری قرار گرفته و در قالب شش قطعه به طول ۲۱۰ کیلومتر تعریف شده  است. قطعه هفتم آن نیز به طول ۱۵ کیلومتر می‌تواند اصفهان را به ورودی شیراز متصل کند و قطعه هشتم این آزادراه را به کنارگذر غربی شیراز وصل خواهد شد که البته مراحل قرارداد آن را نیز آماده کرده‌ایم.

وی افزود: در وهله نخست در صدد افتتاح و بهره‌برداری از قطعه یک تا شش آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر هستیم چرا که مراحل زیرسازی آن پایان یافته و در مراحل روسازی نیز یک لایه از آسفالت این آزادراه به صورت کامل انجام شده و لایه دوم نیز حدوداً تا بیش از ۴۰ کیلومتر آسفالت شده است.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: دولت سهم ۵۰ درصدی خود را برای ساخت و تکمیل آزادراه اصفهان-شیراز پرداخت کرده و بزرگترین مشکل در این زمینه چگونگی تامین اعتبار مورد نیاز سرمایه‌گذار برای تکمیل این پروژه بزرگ در حوزه حمل و نقل است که اتمام این پروژه حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده و اگر این مشکل حل شود، نگرانی بابت انجام عملیات اجرایی آن وجود ندارد و باید به فکر تکمیل آسفالت و نصب تجهیزات مانند نیوجرسی و خط کشی‌ها باشیم که نهایتاً تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.


خادمی اعلام کرد: هفته آینده جلسه‌ای با سرمایه‌گذار که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود برای تامین منابع مالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این آزادراه  می‌تواند بیش از ۱۴۰ کیلومتر و معادل حدود دو ساعت و نیم مسیر سفر بین اصفهان تا شیراز را برای مردم کوتاه کند و از آنجا که همواره مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی است، در تلاشیم تا در سال جاری هر چه سریعتر این آزادراه را افتتاح کنیم چرا که مهم‌ترین و طولانی ترین آزادراه کشور است که در سال جاری آن را در اولویت طرح‌های خود قرار داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۰:۳۰

شاخ غول شکوندین!؟ یه جاده آسفالته دیگه. تازه نه حفاظی داره نه چراغی داره!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۱:۰۶

قطار خرم آباد دورود اندیمشک که این سی سال است از طرح اش می گذرد هنوز اصلا پیشرفت فیزیکی نداشته واین سی سال است اصلا افتتاح نشده لطفا زودتر این پروژه قطار خرم آباد دورود را زودتر افتتاح وبه بهره برداری برساند

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۸:۱۸

مثل راه آهن شیراز اصفهان واسه یه شو تبلیغاتی نیمه تمام افتتاح نکنید...الان ۱۵ ساله دو تا ایستگاه بین راهی نداره...سرعت پایین حرکت میکنه اصلا مایه خجالت کشوره....بعد اینهمه اختلاس میشه یکیشو بکنید بودجه این مملکت بدبخت

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۰۸:۲۴

خوبه همه مسولان به اهمیت توسعه بزرگراهها و خطوط ریلی و صرفه جویی در مصرف انرژی و وقت مردم آگاه اند و اینهمه ساخت و تکمیل بزرگراه طول کشیده .?!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۰:۵۴

سلام، یالا دیگه، یه کاری میخواد انجام بشه باید یک نسل بگذره تا افتتاح بشه؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۱:۴۴

الان چند ساله وعده افتتاح تو سال جاری را میدن واقعا گندش را درآوردن

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۲:۱۳

140 کیلومتر تو بهترین حالت یک ساعت و نیم مسیر رو کوتاه می‌کنه نه دو ساعت و نیم خدا رو شکر همه ماشین داریم و رانندگی کردیم نمیدونم چطوری حساب کردین احتمالا سرعت ماشین ها رو 200 کیلومتر منظور کردین...

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۹ ۰۹:۲۹

اگه بشه که بعید میدونم فعلا بشه کل مسبر ۴۰۰ ۵۰۰ کیلومتری رو میتونید با سرعت ۱۲۰ تا برید. گردنه کولی کش و قاسم آباد هم حذف.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۷ ۱۵:۲۰

ده سال هست میخواد افتتاح بشه، این پروژه علاوه بر اینکه اکوسیستم بکر طبیعت منطقه را نابود کرد و هزاران هکتار زمین زراعی و مراتع دامداران را از بین برد باعث ضررو زیان های فراوانی به شهرهای استان فارس خواهد شد و هزاران شغل و کسبه زیادی متضرر خواهند شد ، اثرات این طرح زیانبار آینده مشخص خواهد شد.

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۷ ۱۰:۵۵

سلام الان جاده از اصفهان تا بیضا درسته مشکل از بیضا تا شیرازه .خب الان میشه رفت بیضا واز آزاد راه استفاده میشه کرد تا اصفهان یا نه راهنمایی. رانندگی اجازه تردد نمیده ؟

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۱۰ ۱۸:۵۰

نه الان مسدود هست کل مسیر

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۳۰ ۱۹:۳۳

سلام ادامه مسیر از بیضا به بد از کدام مسیر عبور می‌کند به طرف خان زنیان هست یا شیراز

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۲۱ ۱۳:۲۱

بسیار متاسفم برای پیمانکاران و تمام عواملی که هنوز نتونستن یه بزرگراهی که چندین سال قبل باید افتتاح میشد رو پیش ببرن. ...

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۱۱:۲۹

من دیروز تو این مسیر بودم . هنوز کامل نشده . قطعه قطعه آسفالت شده . هیچ امکاناتی در این مسیر وجود نداره و مسیر یکنواخت و بسیار خسته کننده و کسل آور است . طوری که در طول مسیر بخاطر کسلی خوابت می گیره . این جاده خیلی خطرناکه. فعلا هم برای رانندگی در شب اصلا مناسب نیست .

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۸ ۱۴:۱۰

دوسال دیگه تا بازگشایی جا داره هنوز