• چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401020704090
  • خبرنگار : 30188

پیش از خرید پروفیل مبلی حتما بخوانید!!!

پیش از خرید پروفیل مبلی حتما بخوانید!!!

پروفیل مبلی با توجه به آن که ماده ی اولیه ی بسیاری از صنایع تولیدی است در حجم بالایی مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد زیادی در طیف گسترده ای از صنایع دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه صنعتی صبا، پروفیل مبلی یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین انواع مقاطع فولادی سبک است.برای تولید این پروفیل از ورق روغنی استفاده می شود و دلیل وزن کم آن نیز ضخامت کم همین ورق است. به خاطر وزن کم، مقاومت به نسبت زیاد و فرآیند پذیری خوبی که دارد در قطعه سازی بسیار پر کاربرد است. صنعتگران قطعا پیش از خرید پروفیل مبلی و تولید محصول با سوال هایی مواجه می شوند که پاسخ آن ها برای انتخاب بهترین و بی نقص ترین گزینه بسیار مهم است. در ادامه به 3 سوال مهم در مورد خرید پروفیل مبلی پاسخ خواهیم داد.

انتخاب ضخامت مناسب چقدر در کم شدن هزینه تولید تاثیر دارد؟

در تولید پروفیل مبلی از ورق روغنی استفاده می شود. طبق استاندارد، ورق فولادی که ضخامت آن در بازه ای بین 0.4 تا 1.5 میلی متر قرار داشته باشد را در صنعت ورق روغنی می گویند. با توجه به این که ضخامت ورق، وزن نهایی پروفیل را تعیین می کند و قیمت پروفیل سبک و تمامی مقاطع فولادی بر اساس وزن آن ها محاسبه می شود، انتخاب مناسب ترین ضخامت که ویژگی های مورد نیاز محصول تولیدی را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است و تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده ی محصول شما دارد. اگر ضخامت بیشتر از حد مورد نیاز باشد وزن کلی و در پی آن قیمت نهایی به شکل چشم گیری افزایش پیدا می کند.

پیش از خرید پروفیل مبلی حتما بخوانید!!!

اگر از انواع فرآیندها هنگام تولید استفاده می کنید باید به چه نکاتی توجه کنید؟

معمولا پروفیل مبلی به شکل خام برای تولید مورد استفاده قرار نمی گیرد و با توجه به محصول نهایی نیاز هست تحت فرآیندهای مختلفی دچار تغییر شکل بشوند. خمکاری و آبکاری دو فرآیند مهم و پرمصرف هستند که اگر به درستی انجام نشوند یا پروفیل کیفیت مناسب نداشته باشد می تواند چالش های بزرگی ایجاد کند. در هنگام خرید پروفیل مبلی برای خمکاری باید از طریق تامین کننده اطمینان حاصل نمایید که پروفیل مناسب خمکاری است و طی فرآیند دچار شکستگی یا چروک نمی  شود و یا درز در محل خم باز نمی شود. آبکاری نیکل-کروم برای پروفیل مبلی بسیار پرکاربرد است. همان طور که از نام این مقطع فولادی پیدا است برای تولید مبلمان اداری و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد به همین خاطر به آبکاری نیاز دارد که در عین ایجاد مقاومت در برابر زنگ زدگی، زیبا هم باشد. در آبکاری نیکل کروم نخست یک لایه نیکل برای ضد زنگ کردن مقطع و بعد از آن لایه ای از کروم به منظور ایجاد سطحی براق و زیبا برروی پروفیل مبلی کشیده می شود.اگر پروفیل مبلی شما نیاز به آبکاری نیکل- کروم دارد باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول: ورق پروفیل مبلی و زبری سطح آن مناسب آبکاری باشد. اگر ورق خیلی زبر باشد بعد از آبکاری سطحی ناصاف ایجاد می شود و اگر خیلی صیقلی باشد آبکاری به شکل ورق از سطح بلند می شود. دوم: کیفیت درز جوش نیز برای آبکاری بسیار حائز اهمیت است. اگر درزجوش ناهمواری های زیادی داشته باشد برای برطرف کردن آن پیش از آبکاری نیاز به پرداخت کاری شدیدی است که بسیار هزینه بر است. به همین خاطر هنگام خرید پروفیلی که نیاز به آبکاری دارد بررسی کیفیت درز جوش نکته ی بسیار مهمی است.

در انتخاب پروفیل چقدر دقت ابعادی اهمیت دارد؟

کارخانه های تولید پروفیل مبلی بسته به کیفیت ماشین آلات، دقت ابعادی مختلفی در طول و عرض دارد. استاندارد دقت ابعادی در کارخانه تولید پروفیل مبلی با کیفیت 0.2 میلی متر و این مقدار برای کارخانه های با کیفیت پایین تر 0.5 میلی متر است. اگر دقت ابعادی در تولید محصول شما حائز اهمیت است باید از محصولات کارخانه های با کیفیت تولید بالا، استفاده کنید.

در پایان برای خریدی مطمئن بهتر است از تامین کننده معتبر استفاده کنید که هم اطلاعاتی درست در مورد محصولات و کیفیت آن ها در اختیار شما قرار بدهند و هم در صورت بروز هرگونه مشکل بعد از خرید خدمات مناسب ارائه بدهند. 90% قیمت پروفیل هزینه ی ورق و تنها 10% آن هزینه ی تولید است. شاید ظاهر تمامی پروفیل های مبلی چه با کیفیت و چه بی کیفیت یکسان باشد اما استفاده از ورق روغنی بی کیفت به جهت سود جویی می تواند مشکلات بزرگی برای تولید کننده ایجاد کند و شاید بخش بزرگی از سرمایه تولید آن را از بین ببرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha