• چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401020704428
  • خبرنگار : 50212

نماینده ساوه و زرندیه خبر داد:

شتاب بخشی به اجرای خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء

شتاب بخشی به اجرای خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی پروژه خط انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء شتاب می گیرد.

حجت‌الاسلام محمد سبزی چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از سد الغدیر ساوه و افتتاح پل هفت دهنه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت انتقال آب سهم ساوه از سدکوچری اظهار کرد: سهم ساوه از خط انتقال آب از سد کوچری ۴۴۰ لیتر در ثانیه بوده و عملیات اجرایی این طرح به دلیل محدودیت‌های منابع مالی چندین سال است که متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر انتقال آب از ساوه تا دودهک دلیجان ۱۳۱ کیلومتر است، گفت: علاوه بر بازگشایی معبر از سمت ساوه و آغاز لوله گذاری، به لحاظ تسریع در اجرای پروژه، بازگشایی معبر و لوله‌گذاری از نقطه اتصال سهم آب ساوه به سدکوچری، در منطقه دودهک نیز عملیات لوله‌گذاری آغاز شده است.

این نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به لوله گذاری حدود ۳۰ کیلومتر از خط انتقال آب گفت: در ادامه پیگیری‌های صورت گرفته برای تسریع در اجرای خط انتقال آب ساوه مقرر شده است تا ادامه عملیات اجرایی این طرح توسط قرارگاه خاتم الانبیاء از طریق تهاتر مالی صورت گیرد و  پروسه انعقاد قرارداد را طی می‌کند.

وی بیان کرد: با برآوردهای مالی صورت گرفته به منظور تخمین هزینه مورد نیاز برای تکمیل اجرای این طرح و تاکید وزیر نیرو مبنی بر تسریع در اجرای پروژه با ورود قرارگاه خاتم الانبیاء عملیات اجرایی خط انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری شتاب خواهد گرفت.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به محدودیت منابع آبی ساوه و قرارگرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک با دشت های بحرانی گفت: میزان آب ذخیره شده در سد الغدیر جوابگوی نیاز شرب و کشاورزی شهرستان ساوه نیست و در آینده با تنش جدی آب مواجه خواهیم شد براین اساس تسریع در انتقال سهم آب ساوه ضرورت دارد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

استاندار مرکزی نیز گفت: پروژه خط انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری بزرگترین و مهمترین پروژه استان مرکزی در قیاس با تمامی پروژه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و... و است.

فرزاد مخلص الائمه افزود: با پیگیری های صورت گرفته و تاکید وزیر نیرو مبنی بر تسریع در اجرای پروژه، اعتبار قابل ملاحظه ای برای اجرای پروژه در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان اعتبار هزار میلیاردی تخصیص یابد تا نگرانی برای تامین آب قطب صنعتی و کشاورزی استان مرکزی بوجود نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha