• چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401020704550
  • خبرنگار : 71290

مستند "باغ خاطرات تلخ" با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان رونمایی شد

آیت‌الله اختری: باید هرچه بلندتر، مستحکم‌تر و متحدتر فریاد روز جهانی قدس را به جهانیان برسانیم

آیت‌الله اختری: باید هرچه بلندتر، مستحکم‌تر و متحدتر فریاد روز جهانی قدس را به جهانیان برسانیم

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با بیان این که رژیم صهیونیستی در حال نابودی و اضمحلال است، گفت: مردم در راهپیمایی روز قدس امسال نشان دهند چقدر دوستدار و پشتیبان مردم مظلوم فلسطین هستند.

به گزارش ایسنا، آیت الله محمد حسن اختری در مراسم افطاری که کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری با حضور جمعی از شخصیت ها، چهره ها، گروه‌ها، فعالان و حامیان فلسطین و محور مقاومت در باشگاه فرشته نهاد ریاست جمهوری برگزار کرد، اظهار داشت: امیدوارم در این سال وعده نابودی اسرائیل، پیروزی مظلومان و مستضعفان بر اساس فرموده خداوند متعال تحقق یابد و فلسطینیان مبارز و مقاوم به پیروزی برسند. 

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدواریم روز قدس با عظمت برگزار شود، برنامه های خوب و پیام های خوبی برای فلسطینیان مقاوم و مبارز باشد، برای اینکه بدانند چقدر مردم پشتیبان، طرفدار، دوستدار آنها هستند و چقدر مردم برای حمایت و پشتیبانی آنها آماده اند. رژیم اشغالگر قدس، حامیان امپریالیسم و حامیان منطقه ای آنها بدانند که با برنامه هایی که تدارک می بینند نمی توانند رژیم صهیونیستی را نجات بدهند، این رژیم در سراشیبی قرار گرفته و در حال نابودی و اضمحلال است.

آیت اله اختری در ادامه گفت: وعده خداوند متعال در حال شکل گیری است؛ تلاش های آل سعود، آل نهیان، آل خلیفه و این مزدوران وابسته به آمریکا با برنامه ها و ارتباط ناچیزشان بی فایده است، مردم امارات، بحرین، عربستان و حجاز علیه توافقات این ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی، حرکت و مقاومت اسلامی در حال گسترش و پیشروی است، نابودی رژیم اشغالگر به عنوان پایگاه امپریالیسم جهانی در منطقه اسلامی نابود خواهد شد، ریشه صهیونیسم از منطقه کنده خواهد شد و آنها هم به فکر کشور جایگزین افتاده اند و ما باید فریادمان را به آنها برسانیم. 

آیت الله اختری تصریح کرد: رسانه های امپریالیسم تلاش می کنند حوادث را در دنیا دگرگون و مقاومت مردم فلسطین را ناحق جلوه دهند، جنایات پیاپی رژیم اشغالگر را به عنوان دفاع از خود جلوه می دهند، باید همه مسلمانان به خصوص نهادهای پشتیبان و حامیان فلسطینی در کشورهای مختلف فریاد روز قدس را سر دهند و یکپارچه شوند و این رسانه هایی که طرفدار مستضعفین، مظلومین و فلسطینی ها هستند دست به دست هم دهند تا بتوانند مظلومیت و مشروعیت فلسطین را برای سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری و سازمان های بشری جا بیاندازند.

رئیس کمیته حمایت از فلسطین ریاست جمهوری افزود: وحدت و یکپارچگی و همصدایی همه مسلمانان در حمایت از فلسطین در روز جهانی قدس یادگار حضرت امام(ره) است و این جزو توصیه ها و سفارش های مقام معظم رهبری است که باید هر چه بلندتر، مستحکم تر و متحدتر  فریاد روز جهانی قدس را به جهانیان برسانیم.

اختری در پایان ابراز امیدواری کرد که نماز جمعه ای را امسال به امامت مقام معظم رهبری در مسجد الاقصی که امروز مورد تهاجم رژیم اشغالگر قدس است برگزار کنیم.

براساس این گزارش، در ادامه این مراسم حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای ستاد هماهنگی امور فلسطین در چند سال اخیر این بوده که توانست طرح همه پرسی مقام معظم رهبری را در یک جمع حقوقی مورد بحث و بررسی قرار دهد که در سازمان ملل هم ثبت شد، به طور اتفاقی این طرح با معامله قرن همزمان بود که طرح جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل ثبت شد.

وی با بیان  این که طرح همه پرسی ایران یک طرح دمکراتیک است، افزود: امسال هم با شعار و هشتگ مشترک در همه کشورها در روز قدس فعالیت می کنیم، سال گذشته بیش از 90 کشور برای روز قدس مراسم برگزار کردند،  پیش بینی می کنیم امسال این مراسم جهانی در بیش از 100 کشور جهان برگزار شود، امروز یک جهان از قدس دفاع می کند، فراتر از مسلمانان بسیاری از آزادیخواهان هم از فلسطین دفاع می کنند که نشان دهنده این است که حرکتی برای دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس آغاز شده و هر سال پیشرفت خوبی داشته است.

اکبری با بیان اینکه امسال مقام معظم رهبری در روز قدس به زبان عربی سخنرانی خواهند داشت، تصریح کرد: برنامه ریزی های خوبی انجام شده که همزمان در فلسطین نیز شاهد حرکت مردمی گسترده و پیوسته خواهیم بود، شاید یک روز فقط غزه محور بود اما امروز کرانه باختری هم محور است.  با توجه به عملیاتی که در منطقه 48 انجام شد شاهد یک پیوستگی عمیق در میان امت فلسطین هستیم که این مهمترین مولفه قدرت محور مقاومت باشد.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی همچنین بیان کرد: شاید یک روز مردم فلسطین منتظر اقدام جوامع بین المللی، کشورهای مسلمان، اتحادیه عرب و یا دیگر تشکل ها بودند اما امروز به این نتیجه رسیده اند که باتکیه بر مقاومت در سرزمین های اشغالی و به تنهایی می توانند، رژیم اشغالگر را به زانو درآورند، این پیوستگی علاوه بر اینکه توانسته قدرتی به وجود آورد در خارج از فلسطین این امید را افزایش داده، به طوری که همه آزادی خواهان و مسلمانان احساس می کنند در حال نزدیک شدن به پیروزی هستند.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مولفه های قدرت رژیم اشغالگر صهیونیستی کاهش پیدا کرده، این رژیم در حال فروپاشی است و اختلافات درونی بسیار جدی دارد، چندین انتخابات انجام دادند تا بتوانند با ائتلاف چندین حزب دولتی را تشکیل دهند اما هنوز موفق نشده اند،  این رژیم امروز به لحاظ نظامی ادعا نمی کند قدرت برتر است و هرجا جنگ آغاز شود برای آتش بس پیشقدم می شود، به لحاظ امنیتی دیگر مانند گذشته ادعا ندارد تا علیه فلسطینی ها کاری انجام دهد و یا دیگر وعده هایی مانند اینکه ما قوم برتر هستیم، ما سرزمین مقدس هستیم و آسیب پذیر نیستیم، از بین رفته است.

معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اینکه بحث فلسطین عزت جهان اسلام است، گفت: زمانی که فلسطین آزاد شود آغاز بازگشت و احیای امت اسلام و جهان اسلامی است که امیدواریم این حقیقت محقق شود. امروز محور مقاومت در هر نقطه ای که عمل می کند تاثیرش بر محیط های دیگر اتفاق می افتد به طوری که تاثیر سیف القدس در انتخابات سوریه مشاهده شد و یا اتفاقاتی که امروز در یمن رخ می دهد مردم فلسطین هم روی این اتفاقات حساب می کنند که این پیوستگی محور مقاومت را نشان می دهد.

وی افزود:امروز رژیم صهیونیستی از آخرین کارت های خود استفاده می کند و این روابطی که با برخی کشورهای اسلامی برقرار کرده در همین راستا است و برای بقای خود از ترکیه، امارات و کشورهای دیگر بهره برداری می کند.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران نیز در سخنانی اظهارداشت: مسئله فلسطین مسئله محوری امت اسلامی، دینی، اسلامی، اخلاقی است و شعار امسال هم قدس، مسئله محوری است. رویدادهای قدس محرک امت اسلامی است و همه فعالین فلسطین را متحد می کند همین رویدادها سال گذشته منجر به عملیات سیف القدس شد که آغاز گر پیروزی های آینده خواهد بود. به دلیل رویدادهای قدس معادلات جدیدی در حال شکل گیری است و ثابت شده که هرگونه بی حرمتی به قدس باعث جنگ بزرگی با رژیم صهیونیستی می شود مسئله قدس هر روز بزرگتر می شود و به یاری خدا معادلات جدیدی در حال شکل گیری است.


وی افزود: رویدادهای اخیر در شرق قدس بسیار عظیم و بزرگ است، تلاش های بسیاری از سوی رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجد الاقصی انجام شده، سیطره بر مسجد الاقصی بسیار مهم و آرزوی رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: این طرح صهیونیستی ادامه دارد و جنبه های جدیدی به خود گرفته است و رژیم صهیونیستی همچنان بر سیطره بر مسجد الاقصی در سطوح زمانی و مکانی تلاش می کند، فلسطینی ها با تلاش خود برخی سیاست های رژیم صهیونیستی مانند سربریدن حیوانات و یا راهپیمایی پرچم را خنثی کردند اما رژیم صهیونیستی با استفاده از زور شهرک نشینان را در روز عید یهودی ها وارد مسجد الاقصی کرد اما نمازگزاران فلسطینی جلوی این مسئله ایستادند.

ابوشریف با بیان اینکه تنها راه مقابله با سیاست های رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقابله است ، گفت: عملیات ها هر روز بیشتر می شود ،عملیات های ماه های گذشته از سالهای قبل هم بیشتر شده است، افزایش فشارهای داخلی، بین المللی و ناکارآمدی تشکیلات خودگردان مشکل فعلی فلسطین است.متاسفانه اعراب، آمریکا و حتی چین به دنبال ایجاد صلح و آرام سازی در فلسطین هستند که بتوانند از هرگونه انتفاضه ای در فلسطین جلوگیری کنند. 

وی با بیان اینکه محاصره جدیدی در نوار غزه ایجاد شده است، گفت: روز قدس امسال روز مهمی برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین است و مناسبتی برای بسیج مردم است تا به دنیا ثابت کنیم که اقلیت نیستیم و نماینده اکثریت مسلمانان هستیم.


سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس انتفاضه فلسطین مجلس نیز در سخنانی در این مراسم اظهارداشت: چهل و پنجمین مراسم روز قدس را در شرایط ویژه و استثنایی برگزار می کنیم روزی که حضرت امام(ره) مسئله قدس را مطرح کردند شاید کمتر کسی باور می کرد این داستان منجر به چنین شرایطی شود، امروز صدای شکستن و خرد شدن استخوان های کیان فرسوده و فرتوت و رو به زوال اسرائیل را دیگر تنها ما نمی شنویم خودشان شنیده اند فریادهای هر روزشان شاهد این موضوع است، امروز جهان آماده گفتگو پیرامون جهان پسا اسرائیل و رژیم اشغالگر است این ها را از سیف القدس به بعد و از تور انتفاضه تا سیف القدس هر لحظه دیدیم و شنیدم و امروز بعد از عملیات هایی که در این ماه مبارک در درون خاک اشغال شده در سال 1948 شاهد آن بودیم. امروز همانگونه که انتفاضه شغلی مسئولیت فراگیر برای فلسطین بود امروز مقاومت مسلحانه فراگیر شده است.

وی با بیان اینکه همه ارکان رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است بزودی جشن و نماز شکر سقوط نهایی این کیان صهیونیست را خواهیم دید، تصریح کرد: امروز شرایط به گونه ای شده است که در سراسر جهان مبارزه با صهونیست فراگیر شده است، در سیف القدس 57 تظاهرات بزرگ در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد علامت های ضدصهیونیستی در زمین های ورزشی، صحنه های هنری و در میدان های مختلف بروز می یابد و تطمیع چند شیخ فرتوت کشورهای منطقه هیچ کمکی به اسرائیل نمی کند و مبارزه ملت های این کشورها با صهیونیست ادامه دارد.


در این مراسم مستند "باغ خاطرات تلخ "به تهیه کنندگی حجت الاسلام و المسلمین رضوانی(محقق و پژوهشگر و استاد دانشگاه) با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین های اشغالی رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی  در خصوص این مستند بیان کرد: چند سال پیش مقام معظم رهبری پیش بینی کردند رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید که این موضوع باعث شد که 25 دلیل اضمحلال و فروپاشی رژیم صهیونیستی طی تحقیقات و مطالعات به دست آوردیم تا 25 برنامه مستند 25 دقیقه ای تهیه شود که اکنون در فاز اول مستندی به نام "باغ خاطرات تلخ"  با موضوع مهاجرت معکوس یهودیان تهیه شده است که در روسیه تهیه شده است که سرنوشت یک یهودی است که در سرزمین های اشغالی تحصیل کرده بود و حتی مدتی در ارتش خدمت کرده بودو واقعیت های درون این رژیم را شاهد بوده است که با تبعیض هایی که دیده بود به روسیه بازگشته و زندگی می کند.
این مستند روز جمعه 9 اردیبهشت ماه اساعت 16 از شبکه سه سیما پخش می شود که بازپخش آن ساعت 23 خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha