• چهارشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401020704648
  • منبع : نمایندگی گیلان

تحصیل یک سوم دانش آموزان گیلان در مدارس رشت/کمبود امکانات مدارس

تحصیل یک سوم دانش آموزان گیلان در مدارس رشت/کمبود امکانات مدارس

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: یک سوم دانش آموزان گیلان در رشت مشغول به تحصیل هستند این در حالیست که یک سوم امکانات آموزشی گیلان در مدارس این شهر نیست.

محمد فائزی امروز با حضور در جلسه سی و ششم شورای اسلامی رشت در سالن اجتماعات شورای شهر رشت گفت: فضاهای موجود آموزش و پرورش در رشت نسبت به جمعیت دانش آموزان کم است و برخی از مدارس شرایط مناسبی برای برگزاری کلاس های حضوری در شرایط کنونی نداشتند.

فائزی ادامه داد: یک سوم  جمعیت دانش آموزان گیلان در مدارس رشت مشغول به تحصیل هستند و این در حالیست که امکانات مورد نیاز آموزشی استان برای این دانش آموزان در رشت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته با توجه به میزان رشد دانش آموزی فضاهای آموزشی پرورش نیافت و باید نهضت مدرسه سازی در رشت ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: هر چه بیشتر سرمایه گذاری ها در حوزه آموزش و پرورش صورت بگیرد به همان نسبت هم اتفاقات خوبی می افتد. اگر امروز برای تربیت هزینه نکنیم در آینده باید هزینه های بیشتری پرداخت کنیم تا کاستی ها جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گفت: باید این نگاه را داشته باشیم که فضاهای در اختیار آموزشی را احسن تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه به هر چیزی فرهنگ اضافه کنید قشنگ می شود و هر فعالیتی یک پیوست فرهنگی نیاز دارد، تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز فرهنگ ارزشمند خدمت به مردم را ترویج می کنند.

در ادامه این جلسه محمدحسین کارگرنیا رییس شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه شهر رشت شهر اولین ها است گفت: ناوگان تاکسیرانی رشت در شأن مردم نیست و فقط  ۲۸ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول فعالیت است.

وی افزود: مقرر شده است ۴۰ دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل افزوده شود و شهرداری رشت باید ۲۰ درصد از هزینه خرید این تعداد از اتوبوس‌ها را پرداخت کند.

کارگرنیا به کاهش ظرفیت کارخانه کودآلی رشت اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی رشت راهکاری برای کاهش انباشت زباله بود اما گزارش شده است که اخیرا باز هم ظرفیت کارخانه کودآلی کاهش یافته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha