• جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۶:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401020905350
  • خبرنگار : 50491

مسئول فرق و ادیان تبلیغات اسلامی گلستان:

معامله قرن ترفند دشمن برای فراموشی قدس است

معامله قرن ترفند دشمن برای فراموشی قدس است

ایسنا/گلستان مسئول مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه معامله قرن علاوه بر خیانت به آرمان های فلسطین خیانت به بشریت است، گفت: این مسئله ترفند دشمن برای فراموشی قدس است.

حجت‌الاسلام احمد کوثری در میزگرد تخصصی قدس محور وحدت و مقاومت اظهار کرد: در برهه ای از تاریخ که استکبار به دنبال فراموش کردن مسلمانان نسبت به وظیفه سیاسی خود بود امام راحل فرمودند که «والله تمام اسلام سیاست است» و با نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس تلاش کردند مسلمانان را نسبت به وظیفه‌ خود آگاه کنند.

وی با بیان اینکه قدس قبله نخست مسلمانان، محل معراج پیامبر(ص) و پس از مسجدالحرام دومین مسجد بر روی کره زمین است، افزود: اگر نقش بی بدیل انقلاب اسلامی و امام راحل نبود شاید امروز اثری از فلسطین باقی نمی ماند.

مسئول مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به نقش بی بدیل سردار شهید سلیمانی در مسئله قدس، بیان کرد: شهید سلیمانی با تجهیز مقاومت اسلامی و وحدت شیعه و سنی گامی مهم در راه تمدن نوین اسلامی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بود، برداشت.

وی معامله قرن را ترفند دشمن برای فراموشی قدس دانست و تصریح کرد: کشورهای استکباری از جمله آمریکا به همراه برخی کشورهای خائن عربی مسئله معامله قرن را مطرح می کنند که این مسئله علاوه بر خیانت به آرمان های فلسطین خیانت به بشریت است.

کوثری با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین صرفا مسئله اسلام نیست بلکه مسئله بشریت و دفاع از مظلوم است، متذکر شد: سازمان های حقوق بشر و وجدان های بیدار باید در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به وسط میدان بیایند و به ندای مردم مظلوم فلسطین پاسخ دهند.

مسئول مرکز ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه دشمن سعی می کند این مباحث را به فراموشی بسپارد اما به بهانه اتحاد مسلمانان این مسئله هر روز پررنگ‌تر می شود، گفت: در میزگرد تخصصی امروز 9 مسئله مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

وی قدس مسئله اول مسلمانان دنیا و محور وحدت و مقاومت اسلامی است، دفاع از قدس دفاع از انسانیت حقیقت و مظلوم است، دفاع از قدس وظیفه همه مسلمانان و آحاد بشریت و وجدان های بیدار است، علت دفاع از قدس و شریف در آیات و روایات مورد بررسی قرار گرفت، بررسی تاریخی مسئله سرزمین فلسطین و پاسخ به برخی شبهات در این زمینه، بررسی ظرفیت حقوقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از قدس و فلسطین، تاثیر و نقش انقلاب اسلامی بر بیداری منطقه و دفاع از قدس و فلسطین، بررسی ارتباط مسئله فلسطین و حل مسئله قدس با تمدن نوین اسلامی و نقش پررنگ سردار سلیمانی به عنوان شهید راه قدس در وحدت مسلمانان با ایجاد مقاومت اسلامی و گام برداشتن در تمدن نوین اسلامی از جمله مباحث طرح شده در میزگرد تخصصی «قدس محور وحدت و مقاومت» تبلیغات اسلامی گلستان برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha