• جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401020905380
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فلسطین زنده است/

آزادی فلسطین، آرمان آزادی‌خواهان جهان است

آزادی فلسطین، آرمان آزادی‌خواهان جهان است

ایسنا/اصفهان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فلسطین معامله‌پذیر نیست و راهپیمایی حمایت از فلسطین به حول و قوه الهی و وحدت و انسجام مردم پر شورتر از گذشته برگزار خواهد شد.

رحمت‌الله فیروزی‌ پوربادی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مقایسه نگاه غرب به مسئله فلسطین و اوکراین، اظهار کرد: در فلسطین متجاوزین سرزمین مردم را اشغال کرده‌اند، اما در اوکراین یک تضاد درونی در شرق این کشور ایجاد شده، همچنین در این کشور توجه عده‌ای به حاکمیت غرب و تمرکز گروه دیگر به حاکمیت شرق است. بنابراین وضعیت این دو کشور با هم برابر نیست. وضعیت اوکراین یک بحث سیاسی است، اما در فلسطین علاوه بر حوزه سیاسی، اشغال سرزمین و بی‌خانمان شدن مردم نیز وجود دارد.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه طرفدار جنگ در هیچ کجای جهان نیستیم، تصریح کرد: امیدواریم ریشه جنگ و تنش و نزاع و قتل در سراسر عالم برداشته شود و مردم بتوانند در سایه آرامش وامنیت و آسایش زندگی کنند، چون در جنگ بسیاری از مردم بی پناه و مظلوم و محروم آسیب می‌بینند، امیدواریم که مسئولین همه دولت‌ها بتوانند از طریق قانونی و با تکیه بر چارچوب مقررات بین‌المللی مسائل خود را به خوبی پیگیری و از جنگ و خون ریزی و آسیب به اموال مردم و کشورها خودداری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دلیل گسترش تجاوزگری در جهان چیست، خاطر نشان کرد: دلیل اصلی استکبار جهانی و امپریالیست است. آنها که با پشتوانه اربابان خود به نقاط مختلف وارد می‌شوند و مردم را از سرزمین‌های خود آواره می‌کنند. نقش شیطانی، تجاوز و پول پرستی در وجود آنها نهادینه شده و چشم طمع خود را نه فقط به فلسطین و مناطق اشغالی، بلکه به کل سرزمین‌های اسلامی دوخته‌اند، با این خیال خام که همه جا را به استعمار خود در بیاورند

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که مردم یمن امروز چه گناهی دارند که زیر آتش بار هر روزه عربستان قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همه این اقدامات نشان از عمق قدرت پرستی و پول پرستی و تفکر ناسالم غارت‌گری آنها است که باعث شده ملل مظلوم عالم را در گوشه و کنار منطقه و جهان تحت سیطره و استعمار زورمدارانه و مستکبرانه خود قرار دهند، اما مقاومت شجاعانه مردم نگذاشته تا آنها در خاورمیانه در کشورهای سوریه، لبنان و یمن به اهداف خود برسند.

فیروزی همچنین درباره اهمیت شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: طبق توصیه‌ امام راحل(ره) هر ساله جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس نامگذاری شده و مردم مسلمان ایران و دیگر نقاط جهان با وحدت و انسجام در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت ‌می‌کنند و انزجار خود را از همه ظلم مداران و مستکبرین و اشغالگران سرزمین‌های قدس فریاد می‌زنند.

وی با اعتقاد به اینکه با توجه به حضور ایران در مذاکرات برجام شرکت ایرانیان در این راهپیمایی باید پر شورتر از گذشته باشد، تصریح کرد: این راهپیمایی نه تنها زمینه وحدت و انسجام ملی را فراهم می‌کند، بلکه به شکلی روشن به دشمنان مردم فلسطین نیز اعلام می‌کند که آنها تنها نیستند و همه مسلمانان و آزادگان جهان از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما بر سر آرمان و اصول خود یعنی آزادی مردم فلسطین تا آخر ایستاده‌ایم، تصریح کرد: فلسطین معامله‌پذیر نیست و راهپیمایی حمایت از فلسطین به حول و قوه الهی و وحدت و انسجام مردم پر شورتر از گذشته برگزار خواهد شد.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی حمایت‌های حقوق بشر از مردم فلسطین را دروغین و بی‌ثبات برشمرد و اضافه کرد: اسرائیل دست پرورده همین خوانش از حقوق بشر است. آزادی خواهان جهان هم دیگر شعارهای پوچ حقوق بشر را باور ندارند، همان‌طور که در گوشه و کنار جهان هر روز شاهد وقوعی اتفاقات متعددی هستیم که به دست آمریکا، کشورهای مرتجع و حتی اسرائیل می‌افتد.

فیروزی پوربادی اضافه کرد: شهادت مظلومانه مردم در فلسطین و مناطق اشغالی نشان می‌دهد که این رژیم هرگز دست از خشم و غضب و تخریب و قتل و غارت مردم بر نداشته و این ادعاها درباره برقراری حقوق بشر عادلانه در جهان نیز پوچ است.

انتهای پیام.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha