• جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401020905443
  • خبرنگار : 71290

/فلسطین زنده است/

برگزاری مراسم بزرگداشت روز قدس و نماز جمعه آخر ماه رمضان در توکیو

برگزاری مراسم بزرگداشت روز قدس و نماز جمعه آخر ماه رمضان در توکیو

نماز جمعه روز قدس در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین در اقامتگاه سفارت ایران در توکیو به امامت حجت الاسلام ساوادا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی در خطبه های خود به زبان ژاپنی و فارسی در مورد مظلومیت فلسطین سخنانی بیان کرد .
نماز جمعه روز قدس در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین در اقامتگاه سفارت ایران در توکیو به امامت حجت الاسلام ساوادا برگزار شد وی در خطبه های خود به زبان ژاپنی و فارسی در مورد مظلومیت فلسطین سخنانی بیان کرد.
 مراسم نماز جمعه آخر ماه مبارک رمضان و بزرگداشت روز جهانی قدس در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو برگزار شد در این مراسم حجت الاسلام ساوادا  در خطبه های اول نماز به زبان فارسی در خصوص تزکیه نفسانی و فضائل ماه مبارک رمضان و همچنین مضلومیت مردم فلسطین سخنانی ایراد نمود .
وی سپس در خطبه دوم نماز به زبان ژاپنی  موضوع قدس و علت نام گذاری این روز پرداخته و گفت متاسفانه در ژاپن مردم شناختی از فلسطین ندارند زیرا در رسانه های گروهی ژاپن صحبتی از فلسطین نیست و بسیار اندک هستند که اطلاعاتی در مورد سرگذشت فلسطین و جنایات صهیونیستها علیه ملت مظلوم فلسطین داشته باشند وی ضمن محکوم کردن سازشکاران عرب گفت : سازشکاری و عادی سازی روابط برخی کشورهای  عربی با رژیم صهیونیستی موجب تشویق اشغال و ظلم در سرزمین فلسطین می باشد. و شاهد هستیم، نه تنها به صلح در فلسطین نزدیک نشدیم بلکه بر میزان اشغالگری، نا آرامی و تصاحب سرزمین فلسطینیان افزوده گشته است.
استاندارد دوگانه کشورهای غربی و سازمان های بین المللی در موضوع فلسطین به نگرانی آزاداندیشان و صلح جویان جهان تبدیل شده است و این رویکرد با توجه به ابعاد حقوق بشری اقدامات صهیونیست ها جای تاسف است الان در مورد اکراین همه هر روز آخرین اطلاعات را دریافت می کنند اما در مورد فلسطین و سرگذشت هفتاد سال مظلومیت انها هیچ خبری نیست
آمریکا به طور سالانه بیش از ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل می کند. شاهد هستیم که رفتار آمریکا با شورای حقوق بشر، یونسکو و قطعنامه های بین المللی که علیه اسرائیل صادر شده بود چگونه است. آمریکا تاکنون بیش از ۴۰ مرتبه برای منافع اسرائیل از حق وتو استفاده کرده و این خود گویای همه چیز است. رژیم اسرائیل هزاران نفر را کشته و  از سال ۱۹۶۷میلادی تاکنون بیش از یک میلیون فلسطینی مسئله تلخ بازداشت را تجربه کرده اند.
در راستای حل و فصل بحران فلسطین طرح «برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین» ارائه  شده است  که در دبیرخانه سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است. بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین اصلی خود و برگزاری همه پرسی در میان مردمان اصیل این سرزمین برای تعیین سرنوشت و نوع نظام سیاسی مورد نظر،موثرترین راهکار برای حل این مناقشه است. بر اساس این طرح، مسلمانان، یهودیان و مسیحیان فلسطینی الاصل قادر خواهند بود نوع نظام قانونی حاکم بر خویش را برگزیده و بصورت آزاد و برابر از حقوق آن منتفع گردند.
در این مراسم که با حضور اقشار مختلف ایرانیان مقیم (دانشجویان، تجارو خانواده های ایرانی  برگزار گردید،
نماز جمعه و جماعت به امامت حجت الاسلام ساوادا برگزار گردید.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha