• جمعه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401020905821
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه گرگان مطرح کرد:

مساله فلسطین یک مساله فرا سرزمینی است/ شروط معلم نمونه

مساله فلسطین یک مساله فرا سرزمینی است/ شروط معلم نمونه

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان مسئله فلسطین را بسیار مهم خواند و گفت: همه مسلمانان باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و نابودی اسرائیل غاصب به میدان بیایند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی یک غده سرطانی است که جنایات زیادی را به مردم مظلوم فلسطین تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی با سازش با کشورهای منطقه به دنبال جدایی مسئله فلسطین از اسلام هستند، یادآور شد: دشمن به دنبال آن است تا مسئله فلسطین را در حد یک دعوای سرزمینی تقلیل دهد حال آنکه فلسطین مسئله جهان اسلام است و مسلمانان نباید مردم بی پناه فلسطین را تنها بگذارند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه هدف اساسی همه انبیاء برقرار عدالت بود، تصریح کرد: مهم ترین هدف امام زمان(عج) و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) برقراری عدالت در جهان اسلام است لذا مسلمانان نمی توانند نسبت به مسئله فلسطین بی تفاوت باشند، اگر ما مسلمان هستیم باید به ندای مظلوم پاسخ دهیم و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که اگر کسی صدای مظلومی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست.

نورمفیدی، مسئله فلسطین را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: همانطور که به عنوان یک مسلمان نمی توانیم در برابر نماز و روزه بی تفاوت باشیم باید در حمایت از مردم مظلوم فلسطین نیز تا حد توان به میدان بیاییم تا غده سرطانی اسرائیل از سرزمین های اسلامی محو شود، امیدوارم به زودی آزادی قدس را جشن بگیریم و در مسجدالاقصی نماز جماعت برپا کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش به تحریف نام خلیج فارس اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا و انگلیس تلاش می کنند که نام خلیج فارس را تغییر دهند و آن را خلیج عربی بنامند حال آنکه قدیمی ترین اسناد موجود در دنیا و متعلق به دوران قبل از میلاد مسیح نشان می دهد که این منطقه به نام خلیج فارس شناخته می شد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس می ماند، افزود: برخی سوال می کنند که چرا ما باید با آمریکا و انگلیس درگیر شویم حال آنکه این کشورهای استکباری حتی سابقه تاریخی ایران را هم نمی توانند تحمل کنند. 

نورمفیدی در ادامه با گرامیداشت هفته کار و کارگر، بیان کرد: کارگر صرفاً متعلق به قشر خاصی نیست و معنای وسیع و عام دارد و استاد دانشگاه، استاد حوزه علمیه، کشاورز، پزشک و غیره همه مشغول کاری هستند و کارگر محسوب می شوند.

وی تأکید کرد: یک کشور زمانی پیشرفت می کند که مردم آن کاری را که انجام می دهند عالمانه، دلسوزانه و در راستای پیشرفت کشور باشد، هر کشوری که مردم آن براساس این سه شاخصه کار می کنند توسعه پیدا می کند و هر کسی در هر جایگاهی کار خود را به درستی انجام دهد کارگر شایسته ای است.

امام جمعه گرگان با اشاره به 12 اردیبهشت شهادت آیت الله مطهری و روز معلم، افزود: شهید مطهری در نوع خود بی نظیر بود و معلم بسیار خوب و شایسته ای بود، شرط اول معلم خوب بودن آن است که معلم صرفاٌ یک ضبط صوت نباشد و بتواند اشکالات شاگردان خود را برطرف کند و آنها را فرزند خود بداند، شهید مطهری شاگردان را همانند فرزندان خود می دانست و رفتار ایشان با شاگردان بسیار متواضعانه و تربیتی بود.

نورمفیدی با بیان اینکه شهید مطهری مربی خوبی بودند، خاطرنشان کرد: معلمان نباید صرفاً به ارائه آموزش و دروس کتب درسی اکتفا کنند بلکه باید در راستای امور تربیتی و ارتقای اخلاق، رفتار و ایمان دانش آموزان  تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha